SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN Warner Bros. Discovery przejmuje serwis VOD.pl. Treści bez opłat, ale z reklamami

Grupa TVN Warner Bros. Discovery przejęła od Ringier Axel Springer Polska serwis VOD.pl. Ma to być to uzupełnienie oferty dla płatnych serwisów, w tym m.in. Playera, w ramach której treści będą udostępniane bez opłat - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Screen nowej wersji serwisu VOD.pl Screen nowej wersji serwisu VOD.pl

VOD.pl będzie zupełnie nowym serwisem oraz z inną ofertą, niż dotychczas. Ringier Axel Springer we współpracy z TVN Warner Bros. Discovery nadal będzie wspierać platformę w budowaniu jej zasięgu. VOD.pl w nowej wersji zadebiutuje na rynku we wtorek 14 lutego.

- Cieszymy się z tej strategicznej współpracy, która łączy jakość i siłę dotarcia Onetu ze znakomitą ofertą wideo Warner Bros. Discovery. Ta współpraca da nowe życie serwisowi VOD.pl - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jovan Protic, COO Ringier Axel Springer Polska.

Ponad 500 tytułów na start w VOD.pl

Na początek w VOD.pl pojawi się ponad 500 tytułów różnych produkcji, głównie seriali, programów i filmów fabularnych, które są dostępne m.in. w Player.pl. W serwisie oprócz treści TVN Warner Bros. Discovery będzie można oglądać także produkcje innych dostawców, m.in.: Paramount Global, Red Bull TV czy Grupa Kino Polska/SPI International.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Łącznie na początek udostępnionych zostanie 16 tys. odcinków seriali, dokumentów, programów rozrywkowych i poradnikowych oraz filmów. W ofercie pojawią się takie tytuły, jak m.in.: „BrzydUla”, „Diagnoza”, „Druga szansa”, „Kobieta na krańcu świata”, „Na Wspólnej”, „19+”, „Warsaw Shore”, „Żony Miami”, „Down the road”, „Dorota Was urządzi”, „Idris Elba: Bez Granic” i filmy „Całe szczęście”, „Kochaj i tańcz” oraz pierwsze trzy części „Listów do M”.

W nowym serwisie dominować będą głównie starsze odcinki programów i seriali. Ale platforma regularnie będzie udostępniać niektóre produkcje dedykowane serwisowi, a jednocześnie nie znajdujące się w ofercie Playera. Na start będą to m.in. seriale „Most nad Sundem” i „Upadek”.

W kolejnych miesiącach, w ramach współpracy z dotychczasowymi i nowymi partnerami w zakresie produkcji i dostarczania treści, oferta platformy będzie się poszerzać o kolejne tytuły.

W chwili startu nowa odsłona VOD.pl będzie dostępna z poziomu przeglądarki na komputerze, smartfonie i tablecie. W przyszłości usługa pojawi się również jako aplikacja na innych najbardziej popularnych platformach, w tym smart TV.

Cały kontent będzie podzielony na kolekcje, w ofercie znajdą się także opcje pop-up na limitowany czas na niektóre tytuły.

Wszystkie treści w modelu AVOD

Szata graficzna nowej odsłony VOD.pl będzie podobna do Playera. Wszystkie treści w serwisie będzie można oglądać za darmo w ramach modelu AVOD - polegającego na tym, że aby uzyskać do nich dostęp, należy obejrzeć reklamy.

- Serwis VOD.pl daje możliwość dotarcia do jeszcze szerszej grupy użytkowników oraz idealnie uzupełnia ofertę reklamową premium reprezentowaną przez Playera. Dzięki tej platformie grupa Warner Bros. Discovery posiada najszerszą ofertę dla reklamodawców w Polsce. Marketerzy po raz pierwszy zyskują możliwość dotarcia do wszystkich użytkowników zainteresowanych treściami wideo i prowadzenia swoich kampanii znacznie szerzej i skuteczniej niż dotychczas - komunikuje nam Dorota Żurkowska, group senior vice president revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce.

Maciej Gozdowski szefem VOD.pl

Szefem nowego serwisu będzie Maciej Gozdowski, który w TVN Warner Bros. Discovery posiada funkcję vice presidenta oraz szefa serwisów streamingowych w Polsce,

- Bezpłatny serwis VOD.pl od 14 lutego dołącza do rodziny serwisów streamingowych Warner Bros. Discovery w Polsce i uzupełnia płatną ofertę digitalową grupy, w skład której wchodzą już HBO Max i Player. Jestem niezwykle szczęśliwy, że w tak krótkim czasie udało nam się porozumieć z grupą RASP i wypracować model partnerstwa, w którym RASP wesprze nas w zbudowaniu największej platformy AVOD w Polsce. To początek znacznie szerszej współpracy z Onetem, jak również i z innymi partnerami, która zapewni nową jakość i skalę dla bezpłatnego legalnego dostępu do jakościowego kontentu dla użytkowników - informuje Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, vice president, szef serwisów streamingowych w TVN Warner Bros. Discovery w Polsce.

Dostęp bez konieczności rejestracji

W najbliższym czasie po uruchomieniu nowego serwisu użytkownicy obejrzą treści bez konieczności logowania. W przyszłości serwis nie wyklucza takiej konieczności.

TVN Warner Bros. Discovery w VOD.pl będzie tworzyć własną bazę zarejestrowanych użytkowników. Osoby, które zarejestrowały się w serwisie należącym do RASP, zostaną usunięte z bazy. W nowej odsłonie serwisu będą mogły założyć sobie nowe konto.

Obecność nowego serwisu nie będzie mieć wpływu na oferty Playera i HBO Max. TVN Warner Bros. Discovery - przynajmniej na razie - nie planuje również połączenia Playera i HBO Max w jeden serwis.

We wtorek startuje kampania promocyjna

Uruchomieniu serwisu będzie towarzyszyć szeroka kampania promocyjna, która wystartuje we wtorek, 14 lutego br., czyli w dniu startu nowej wersji serwisu.

Strategię i kreację (kampania 360, wykorzystująca kanały własne oraz media zewnętrzne, digital oraz media tradycyjne, działania wizerunkowe jak i performance) przygotował dział marketingu TVN Warner Bros. Discovery.

Player.pl ma 12 lat, treści w AVOD dostępne były do lutego 2021 roku

Serwis VOD.pl ruszył w 2010 jako wspólny projekt TVN i Onetu, dając dostęp do oferty stacji TVN. W 2011 r. kontent TVN został przeniesiony do serwisu Player.pl (do 2014 roku nazywał się TVN Player). VOD.pl wraz z Onetem został sprzedany Ringier Axel Springer Polska, gdzie serwis kilka razy zmieniał formułę. Ostatnio oferował filmy w modelu transakcyjnym, był też przewodnikiem po ofercie różnych platform streamingowych.

Z kolei na Player.pl przez pierwsze dziewięć lat treści na platformie nie wymagały rejestracji, ale zachęcały do tego (logowanie było potrzebne tylko w przypadku dostępu do płatnych treści).

Obowiązek rejestracji i zalogowania w celu obejrzenia większości dostępnych materiałów wprowadzono w maju 2020 roku. Mimo tego nadal znaczna część materiałów dostępna była bez opłat - Player.pl funkcjonował jako serwis mieszany (część treści w AVOD, a część w SVOD, czyli w modelu płatnym).

Od lutego 2021 roku do teraz niemal wszystkie treści w serwisie dostępne są w płatnych pakietach (wyjątkiem są m.in. audycje skierowane dla Ukraińców).

- Krokiem milowym w rozwoju platformy była zmiana modelu dystrybucyjnego w lutym 2021 roku, która bardzo się sprawdziła. Tuż po tej zmianie mieliśmy niższe wyniki w Gemiusie, ponieważ z serwisu mieszanego staliśmy się w pełni płatną platformą. W kolejnych miesiącach jednak udało się nam te wyniki odrobić, co jest ogromnym sukcesem. Uważam, że zmiana modelu to była bardzo dobra biznesowa decyzja - w maju 2022 roku informował nas Maciej Gozdowski, szef Player.pl.

Player w zeszłym roku przekroczył 1,5 mln subskrybentów

Serwis Player.pl bardzo rzadko podawał liczbę abonentów serwisu. W sierpniu 2020 roku platforma miała 375 tys. subskrybentów. W szczytowym momencie wiosną 2020 roku było to 370 tys. Na koniec 2019 roku liczba abonentów wynosiła około 300 tys., a na koniec 2018 roku było to około 70 tys.

Od momentu przejścia na SVOD Player.pl zanotował duży wzrost liczby subskrybentów. W lutym 2021 roku (w okresie zmiany modelu dystrybucyjnego) Player.pl miał około pół mln płatnych użytkowników. Z naszych nieoficjalnych doniesień z maja ub.r. wynika, że serwis VOD należący do TVN Warner Bros. Discovery miał przekroczyć 1,5 mln abonentów.

- Niestety, nie mogę potwierdzić tych liczb ani zdradzić innych, ale jest bardzo dobrze. Mogę śmiało powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces, patrząc na liczbę stałych i zaangażowanych użytkowników, których baza nieustannie się powiększa - nasza oferta cały czas przyciąga nowych subskrybentów - komentował nam wówczas Maciej Gozdowski.

Według badania Mediapanel w styczniu br. player.pl miał 3,77 mln użytkowników, którzy na platformie spędzili średnio 2 godziny, 26 minut i 52 sekundy.

Dołącz do dyskusji: TVN Warner Bros. Discovery przejmuje serwis VOD.pl. Treści bez opłat, ale z reklamami

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abonent
Widz zawsze będzie szukał bezpłatnych treści lub tych za niska opłatą. W USA miesięczny abonament, opłata za jakiś pakiet to śmieszne pieniądze w stosunku do zarobków i stawki godzinowej. Te same firmy doją Polaków na każdym kroku i dziwią się , że abonenci- użytkownicy zrywają umowy i uciekają do bezpłatnych możliwości oglądania treści na swoich telewizorach czy komputerach. Reklamy w Netfliksie w koszmarnej jakości obrazie za niższą cenę to kpina z widza i obraza Polaków, podobnie jak majstrowanie przy dzieleniu kont użytkowników. Nikt nie zapłaci za takie numery i woli zrezygnować całkowicie niż się dać oszukiwać.
0 0
odpowiedź
User
PioB1985
Bardzo stare sezony programów i seriali tvn-u. Najnowszy odcinek ,,Uwagi!,, jest w tym serwisie z 01.01.2022
0 0
odpowiedź
User
I
Nie rozumiem utrzymywania kolejnego serwisu, zwłaszcza gdy jakość techniczna Playera (aplikacja, niska jakość techniczna obrazu filmów w porównaniu do zagranicznych serwisów, IPTV w jakości 720p) od lat leży i kwiczy.
0 0
odpowiedź