SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Potwierdzanie tożsamości w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Banku Millennium

Bank Millennium udostępnia usługę Millennium ID dla użytkowników bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Rozwiązanie działa w oparciu o usługę mojeID dostarczaną przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Klienci banku zyskują możliwość łatwego i bezpiecznego potwierdzania tożsamości online zarówno u dostawców usług komercyjnych, jak i w serwisach administracji publicznej. Millennium ID umożliwia także dostęp do historii logowania i przekazywania danych.

Millennium ID to nowa usługa Banku Millennium, z której klienci mogą korzystać w aplikacji mobilnej oraz w systemie bankowości internetowej Millenet. Na podstawie bankowych danych mają możliwość utworzenia swojej cyfrowej tożsamości, czyli tzw. Środka Identyfikacji Elektronicznej, aby umożliwić zdalne potwierdzanie tożsamości klienta banku z wykorzystaniem usługi mojeID. Dodatkową zaletą Millennium ID jest funkcja sprawdzenia historii logowania i udostępniania danych weryfikacyjnych od początku korzystania z usługi.

„W Banku Millennium od wielu lat aktywnie wspieramy transformację cyfrową i w ramach naszych usług rozwijamy również te spoza obszaru tradycyjnych produktów bankowych. Klienci bardzo chętnie korzystają z rozwiązań, które oferujemy. Do naszej aplikacji mobilnej miesięcznie loguje się ponad 2 miliony klientów i ich liczba stale rośnie. Dbamy o to, aby w zasięgu ręki mieli wszystkie potrzebne usługi finansowe, a także szeroki katalog usług dodatkowych dostępnych w banku. We współpracy z KIR oferujemy rozwiązanie, które zapewnia szybkie, intuicyjne i przede wszystkim bezpieczne potwierdzanie tożsamości w internecie. Tym samym wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy chcą wygodnie załatwiać swoje sprawy z poziomu smartfonu czy komputera, bez wychodzenia z domu” – powiedział António Pinto Júnior, członek zarządu Banku Millennium.

Usługa mojeID to  metoda zdalnego potwierdzenia tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną – bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie czy punkcie obsługi klienta. Bank podkreśla, że pozwala ona uniknąć stosowania mało wygodnych metod weryfikacji, jak przesyłanie skanów dokumentów tożsamości czy robienie zdjęć. mojeID jest udostępniane przez systematycznie rosnącą liczbę dostawców usług z różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Usługa umożliwia też logowanie do serwisów administracji publicznej, a także uwierzytelnienie w procesie zakładania i używania Profilu Zaufanego.

„Zapewnienie zdalnego uwierzytelnienia klienta, w sposób w pełni wiarygodny, jest kluczem do rozwoju i upowszechnienia usług cyfrowych. Dlatego usługa mojeID, która w procesie zdalnego potwierdzenia tożsamości łączy komfort i bezpieczeństwo, cieszy się zaufaniem i rosnącą popularnością. Dzięki współpracy z Bankiem Millennium znacząco poszerza się grono potencjalnych użytkowników mojeID. Nasza usługa jest dziś dostępna dla ponad 21 mln użytkowników bankowości elektronicznej” -powiedział Wojciech Pantkowski, wiceprezes zarządu KIR.

Aby klienci Banku Millennium mogli skorzystać z usługi wystarczy, że na stronie internetowej usługodawcy, w procesie który wymaga uwierzytelnienia użytkownika, wybiorą mojeID jako metodę potwierdzenia tożsamości. Następnie klikną w logotyp Banku Millennium i zalogują się do bankowości online. W kolejnym kroku zostaną poproszeni o wyrażenie zgody na przekazanie danych do usługodawcy, z którego usług chcą skorzystać. Dla klientów korzystających z Millennium ID po raz pierwszy, najpierw zostanie utworzony Środek Identyfikacji Elektronicznej. Użytkownik usługi każdorazowo jest informowany o tym, komu i jakie dane udostępnia. Po zaakceptowaniu tego kroku, następuje automatyczne przeniesienie do serwisu, w którym wymagane jest potwierdzenie tożsamości.

Aby utworzyć Środek Identyfikacji Elektronicznej bezpośrednio w aplikacji mobilnej lub systemie bankowości internetowej Millenet wystarczy po zalogowaniu wybrać usługę Millennium ID z zakładki MilleUrząd i potwierdzić dane.

Usługa mojeID jest dostępna na rynku od 2019 roku. W 2021 roku została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” oraz nagrodą Digital ExellenceAward w kategorii Digital Strategic Perspective. Lista dostawców usług udostępniających mojeID, jako narzędzie zdalnego uwierzytelnienia, jest dostępna na stronie mojeid.pl.

Dołącz do dyskusji: Potwierdzanie tożsamości w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Banku Millennium

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl