SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska Press odmawia reklam Trzeciej Drogi i Lewicy. Powodem ich „lewicowe wartości”

Wydawnictwo Polska Press, należące do państwowego koncernu Orlen, odmówiło płatnej publikacji reklam wyborczych Lewicy i Trzeciej Drogi. Wydawca tłumaczy, że prezentowane przez te ugrupowania wartości lewicowe są „nie do pogodzenia z jego linią programową”.

Analogiczne odpowiedzi odmowne przedstawicielom komitetów wyborczych Lewicy i Trzeciej Drogi przekazała w środę i czwartek Anna Zapert, pełnomocniczka zarządu Polska Press ds. działania za wydawcę. Lewica chciała wykupić reklamy w „Echu Dnia” i jego serwisie internetowym, a Trzecia Droga - w witrynie o Gorzowie Wielkopolskim na platformie NaszeMiasto.pl

- Wydawca uznał, iż nie do pogodzenia z jego linią programową są wartości lewicowe i rozumienie polskiej racji stanu, prezentowane przez przedstawicieli Lewicy / Trzeciej Drogi - przekazała Anna Zapert. Przywołała obowiązujący w Polska Press regulamin przyjmowania ogłoszeń oraz zapis w Prawie prasowym stanowiący, że „wydawca i redaktor mają prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeżeli ich treść lub forma jest sprzeczna z linią programową bądź charakterem publikacji”.

- Jak wrażenia, szanowni wyborcy @pisorgpl ? Nadal uważacie, że wszystko jest w porządku? Rząd jak rząd, opozycja przesadza? - spytał na platformie X poseł Lewicy Adrian Zandberg. - Długie trwanie władzy rzuca się na umysł, jak widać na załączonym obrazku. I choćby dla zwykłej higieny życia publicznego trzeba tę władzę zmienić - podkreślił.

Podobnie komentowali to dziennikarze. - To jest wariactwo. Lewica i Trzecia Droga mają blokadę reklam wyborczych w gazetach Polska Press. Równolegle masa materiałów głaszczących po głowach kandydatów partii rządzącej. To jest ta wolność prasy, którą Daniel Obajtek deklarował, gdy Orlen przejmował wydawnictwo? - spytał Rafał Mrowicki z Wirtualnej Polski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- #Jprdl w Orlenie jest już państwo wyznaniowe - napisał Bartosz T. Wieliński z „Gazety Wyborczej”. - Orlen Censorship Department - skomentował Dariusz Ćwiklak z „Newsweek Polska”. - A mogliście się przebrać za Orlen, Marku ;) byłoby łatwiej - napisał to rzecznika Lewicy Tomasz Żółciak z „Dziennika Gazety Prawnej”.

Natomiast Kamil Dziubka z Onetu przypomniał, że w wywiadzie z nim prezes Orlenu Daniel Obajtek zapewniał, że dla koncernu Polska Press nie jest inwestycją polityczną, tylko stricte biznesową. - Reklamy w Polska Press zamieszcza TVN, a Orlen zamieszcza reklamy w TVN. To jest biznesowe podejście - stwierdził Obajtek.

Polska Press podkreśliła w oświadczeniu, że „wydawca, tak jak wskazano w art. 36 ust. 4 w ustawie prawo prasowe, ma prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, (czyli materiałów odpłatnych) jeśli ich treść lub forma jest niezgodna z linią programową wydawcy”.

- Powielanie kłamliwych twierdzeń rozczarowanego kandydata komitetu jakoby Polska Press stosowała cenzurę, narusza renomę Polska Press. W związku z powyższym Polska Press żąda natychmiastowego zaniechania rozpowszechniania nieprawdziwych informacji - stwierdziła firma.

Patryk Michalski z WP zwrócił uwagę, że kandydaci Zjednoczonej Prawicy w ostatnim czasie są eksponowani w wydawanych przez Polska Press tygodnikach lokalnych.

Polska Press należy do Orlenu od prawie 4 lat

W portfolio prasowym Polska Press jest ponad 20 dzienników regionalnych („Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Gazeta Krakowska”, Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Kurier Poranny”, „Gazeta Współczesna”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Echo Dnia”, „Gazeta Codzienna Nowiny”, „Głos Dziennik Pomorza”, „Express Bydgoski” i „Nowości Toruńskie”), ponad 100 tygodników lokalnych (m.in. „Nasza Historia”, „Moto Salon”, „Moto Salon Classic”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro”), bezpłatna gazeta „Naszemiasto.pl” oraz ok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych.

Orlen przejął wydawnictwo od niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau na początku 2021 roku, po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK. Szybko zmieniono cały skład zarządu (redaktor naczelną została Dorota Kania) oraz zdecydowaną większość naczelnych należących do firmy dzienników.

W ub.r. Polska Press przy wzroście przychodów o 4,7 proc. do 329,3 mln zł i kosztów operacyjnych o 13,7 proc. do 375,4 mln zł miała 23 mln zł straty netto, o 7,8 mln zł mniej niż przed rokiem. Wydawnictwo więcej zarobiło z reklam i usług poligraficznych.

Dołącz do dyskusji: Polska Press odmawia reklam Trzeciej Drogi i Lewicy. Powodem ich „lewicowe wartości”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bart
To jest tak chore że nie wiem jak to skomentować.
91 11
odpowiedź
User
Brejzole
Mają darmową reklamę we wszystkich lewa. Ckich tubach propag. andowych... GW RMF Zet onet wp se fakt...
0 0
odpowiedź
User
Czytelnik
Oj zaboli d.... Pisiakow jak dojdzie do zmiany władzy. Karma wraca.
78 11
odpowiedź