SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadły wpływy z reklam TVN, duży wzrost Polsatu

W październiku największe wpływy z reklam wśród stacjitelewizyjnych zanotował Polsat: 306,8 mln zł, czyli o 25,2 proc.więcej niż rok wcześniej, zaś TVN spadł na drugie miejsce - naczele kanałów tematycznych Polsat Sport. Reklamodawcą numer jedenUnilever, który wyprzedził operatora sieci Era i Heyah.

W październiku największe cennikowe wpływy z reklam wśród stacjitelewizyjnych zanotowała telewizja Polsat - 306,8 mln zł, czyli o25,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2006 r. Pozwoliło tostacji należącej do Zygmunta Solorza-Żaka awansować na pierwsząpozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej -wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników,nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowałaprzychody reklamowe na poziomie 257,1 mln zł (0,9 proc. mniej niż wpaździerniku 2006 r.).

Na trzecim miejscu uplasowała się stacja TVP1 z kwotą 174,6 mlnzł, o 16,8 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała spadek wpływów zreklam z poziomu 129,4 mln zł do 125,9 mln zł.

Pierwszą piątkę zamknął TV4 z kwotą 36,5 mln zł, czyli o 96,9proc. wyższą niż rok wcześniej.

Na szóstym miejscu uplasował się Polsat Sport z kwotą 33,4 mlnzł, który zarobił najwięcej spośród wszystkich kanałówtematycznych. TVN 24 zwiększył w październiku wpływy z reklam o29,9 proc. do 25,4 mln zł.


X2007ZMIANA
Polsat306 848 032 zł25,2%
TVN257 084 106 zł-0,9%
TVP1174 659 931 zł16,8%
TVP2125 963 933 zł-2,6%
TV436508 256 zł96,9%
Polsat Sport33410 100 złX*
TVN 2425404 820 zł29,9%
MTV Polska20914 535 zł-18,2%
VIVA Polska16939 630 zł142,2%
AXN14011 513 złX*
TVN Siedem12155 485 zł28,0%
Jetix11970 334 zł47,2%
Tele 511241 561 zł-13,2%
Discovery11159 030 zł20,4%
TVP INFO10362 125 zł24,3%
Cartoon Network10168 990 zł34,9%
4fun TV9106 409 złX*
TV Puls8097 539 złX*
Polsat Zdrowie i Uroda7667 917 złX*
VH1 Polska7103 900 złX*


X2006
TVN259 459 224 zł
Polsat245 140 633 zł
TVP1149 515 945 zł
TVP2129 380 006 zł
MTV Polska25571 342 zł
TVN 2419553 662 zł
TV418543 812 zł
Tele 512950 531 zł
TVN Siedem9493 720 zł
Discovery9266 815 zł
TVP INFO8335 643 zł
Jetix8130 416 zł
Cartoon Network7536 180 zł
VIVA Polska6993 310 zł
TVN Style5846 693 zł
National Geographic Channel4571 717 zł
Animal Planet3740 235 zł
Hallmark3366 748 zł
TVN Turbo3230 646 zł
ZigZap2704 794 zł

X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOPdo monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1,4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie iUroda, Zone Europe)

Top 20 reklamodawców
Unilever-Bestfoods, PTC i Procter & Gamble to firmy, któreprzeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w październiku 2007r.


X2007
UNILEVER - BESTFOODS40715 506 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA36001 861 zł
PROCTER & GAMBLE33719 455 zł
L`OREAL POLSKA25477 162 zł
DANONE24189 389 zł
POLKOMTEL23833 103 zł
FERRERO23347 421 zł
NESTLE POLSKA18864 211 zł
US PHARMACIA16727 677 zł
HENKEL16054 352 zł
COLGATE - PALMOLIVE15804 723 zł
WRIGLEY'S14544 834 zł
PTK CENTERTEL13972 144 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA13060 533 zł
P412778 759 zł
GLAXOSMITHKLINE12671 093 zł
MASTER FOODS POLSKA12471 560 zł
GILLETTE POLAND11711 180 zł
COCA - COLA COMPANY11250 725 zł
TV PROMOTION GROUP11204 355 zł

X2006
UNILEVER - BESTFOODS33493 643 zł
NESTLE POLSKA32228 133 zł
FERRERO29481 910 zł
POLKOMTEL27743 060 zł
PROCTER & GAMBLE27633 350 zł
L`OREAL POLSKA23569 590 zł
US PHARMACIA22515 952 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA21301 905 zł
DANONE20964 063 zł
HENKEL16630 477 zł
GLAXOSMITHKLINE14628 750 zł
MASPEX WADOWICE12586 188 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA9589 952 zł
PTK CENTERTEL9146 933 zł
COCA - COLA COMPANY9007 627 zł
MASTER FOODS POLSKA8955 981 zł
STORCK POLSKA8767 408 zł
WRIGLEY'S8681 561 zł
n.a8525 803 zł
GRUPA ŻYWIEC8381 967 zł

Dołącz do dyskusji: Spadły wpływy z reklam TVN, duży wzrost Polsatu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl