SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wartość reklamy internetowej w Polsce wzrosła o 57 proc. (wykresy)

Wydatki na reklamę internetową w Polsce w pierwszym półroczu bieżącego wzrosły o 57 proc. w stosunku do tego samego okresu 2007 roku - wynika z badania IAB Polska i PricewaterhouseCoopers. W rynku o wartości 531 mln zł największy udział miały: reklama graficzna, wyszukiwarki oraz ogłoszenia drobne.

Od stycznia do czerwca bieżącego roku polscy reklamodawcy przeznaczyli na promocję w internecie 531 mln zł, czyli o 57 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2007 roku, kiedy wydali na to 339 mln zł - pokazuje badanie AdEx przeprowadzone wspólnie przez Interactive Advertising Bureau Polska (IAB) oraz firmę doradczą PricewaterhouseCoopers. - Możliwość precyzyjnego dotarcia w sieci do potencjalnego nabywcy po relatywnie niższych kosztach staje się zdecydowanym atutem w momencie ograniczania budżetów reklamowych - tłumaczy ten wzrost Paweł Ożarowski, dyrektor w zespole ds. usług dla sektora rozrywki i mediów w PricewaterhouseCoopers.

W pierwszej połowie 2008 roku najpopularniejszymi formami reklamowymi w internecie były reklama graficzna, reklama w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia drobne.

1

Mimo że w porównaniu z początkowym półroczem ubiegłego roku reklama graficzna pozostała liderem, jej udział w rynku zmniejszył się o 5 proc., podczas gdy wzrosły wydatki na reklamę w wyszukiwarkach (o 7 proc.), ogłoszenia drobne (o 2 proc.) i mailing (o 1 proc.). - Kierunek, w którym zmierza polska reklama internetowa, wyznaczany jest przez zjawiska, jakie miały miejsce na bardziej dojrzałych rynkach Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach jest głównym motorem rozwoju branży - komentuje Paweł Ożarowski.

2

Mimo to w Polsce reklama graficzna była w całym ubiegłym roku najpopularniejszą formą promocji w internecie - inaczej niż w Niemczech i Wielkiej Brytanii, w których wiodącą rolę odgrywa reklama w wyszukiwarkach.

3

W naszym kraju na reklamę internetową najwięcej wydały w pierwszym półroczu obecnego roku firmy z sektora finansowego, telekomunikacyjnego i motoryzacyjnego, a nieco mniej - branża rozrywkowo-medialna i handlowa.

4

W Polsce rzadziej niż w USA i Wielkiej Brytanii w internecie reklamują się firmy handlowe i motoryzacyjne. Nasz kraj wyprzedza natomiast te dwa państwa pod względem wartości internetowych reklam usług telekomunikacyjnych.

5




PricewaterhouseCoopers to firma zajmująca się m.in. audytem i świadczeniem usług doradczych i doradztwa podatkowego. Działa w 154 krajach i zatrudnia 153 tys. pracowników.

Interactive Advertising Bureau Polska (IAB) to stowarzyszenie działające na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Wśród jego członków znajdują się portale i wortale internetowe, sieci reklamowe i agencje interaktywne.

Dołącz do dyskusji: Wartość reklamy internetowej w Polsce wzrosła o 57 proc. (wykresy)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jhgfdf
hejk
0 0
odpowiedź