SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy najmniej wierzą reklamom banków

30 proc. Polaków uważa, że najbardziej wprowadzają ich w błądreklamy banków - wynika z badania OMG Metrics. Co czwartyankietowany najmniej wierzy kampaniom środków czystości, a co piąty- przekazom promocyjnym produktów spożywczych.

30,9 proc. Polaków za najmniej uczciwe uważa reklamy banków -pokazuje badanie przeprowadzone przez OMG Metrics dla MacroscopeOMD. Najbardziej nieufne (38,4 proc. wskazań) wobec przekazówpromocyjnych firm finansowych są osoby zarabiające powyżej 2,5 tys.zł miesięcznie, natomiast najmniej (21,5 proc. wskazań) - ludziezarabiający miesięcznie poniżej 1,5 tys. zł.

Z kolei co czwarty Polak uważa, że najbardziej wprowadzają go wbłąd reklamy środków czystości, takich ja płyny i proszki.Największym zaufaniem darzą te przekazy promocyjne ankietowani zwykształceniem podstawowym lub zawodowym, z których tylko 12,9proc. uznaje je za nieuczciwe, oraz uczniowie i studenci, z którychtakie samo zdanie ma tylko 10,6 proc.

20,3 proc. ankietowanych najbardziej nie wierzy reklamomproduktów spożywczych. Najwięcej osób sceptycznie nastawionychwobec tych przekazów jest wśród emerytów i rencistów (36,6 proc.),natomiast najmniej wśród najmłodszych respondentów (12,6 proc.)oraz uczniów i studentów (10,6 proc.).

14,3 proc. Polaków za najmniej uczciwe uważa reklamy kosmetyków.Większą nieufność wobec kampanii promocyjnych tych produktówwykazują kobiety (16,1 proc.) niż mężczyźni (12,2 proc.). Natomiastwobec reklam telefonów komórkowych i samochodów bardziej sceptycznisą mężczyźni, z których 12,7 proc. zdecydowanie nie wierzyprzekazom promującym te produkty, podczas gdy wśród kobiet takąpostawę reprezentuje 5,5 proc.

bank

Badanie braku zaufania do reklam zrealizował OMG Metrics nazlecenie Macroscope OMD. Ankieta została przeprowadzona od 24. do28. listopada ubiegłego roku wśród 399 osób w wieku 15-59 lat zmiast powyżej 20 tys. mieszkańców.

  • Więcej informacji:
  • Bank

Dołącz do dyskusji: Polacy najmniej wierzą reklamom banków

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl