SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy społecznościowe i blogi popularniejsze od poczty e-mail

"Społeczności członkowskie", uwzględniające serwisy społecznościowei blogi, wyprzedziły pocztę e-mail i stały się czwartąnajpopularniejszą internetową kategorią.

Z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen pt. "Global Facesand Networked Places" wynika, że kategoria ta rozwija się obecniedwa razy szybciej niż trzy najpopularniejsze - wyszukiwarki,portale i oprogramowanie PC.

Dane Nielsena pokazują, że Facebook - najpopularniejszy serwisspołecznościowy na świecie - jest każdego miesiąca odwiedzany przez3 na 10 internautów z dziewięciu monitorowanych przez firmę rynków(Australia, Brazylia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Szwajcaria, USA,Wielka Brytania i Włochy). Z kolei 1 na każde 11 minut spędzanychonline przypada na portale społecznościowe i blogi.

Biorąc pod uwagę wszystkie ww. rynki, w grudniu ubiegłego roku"społeczności członkowskie" odwiedziło 66,8 procenta internautów.Najwyższy wskaźnik odnotowano w Brazylii (80 procent), a następniew Hiszpanii (75 procent), Włoszech (73 procent), Japonii (70procent), Wielkiej Brytanii (69 procent), USA i Francji (po 67procent), Australii (59 procent) oraz Niemczech i Szwajcarii (po 51procent).

Dla porównania, z wyszukiwarek internetowych korzystało wówczas85,9 procenta, z portali 85,2 procenta, ze stron producentówoprogramowania PC 73,4 procenta, a z poczty e-mail 65,1 procentaogółu internautów.

Wspomniany Facebook jest liderem na rynku serwisówspołecznościowych w Australii, Hiszpanii, Szwajcarii, Francji,Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech. Za to Amerykanie najczęściejodwiedzają MySpace, Japończycy lokalny Mixi, a Brazylijczycynależący do Google Orkut.

źródło: Marketing Charts

Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe i blogi popularniejsze od poczty e-mail

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl