SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek sprzedaży 'Dziennika', 'Rzeczpospolitej' i GazetyWyborczej'

W marcu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dziennikówogólnopolskich - najwięcej stracił Dziennik, bardzo słaby wynikzanotowała "Rzeczpospolita". Szczegóły w raporcieWirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety wmarcu 2009 r. wyniosła 490 898 egz., czyli o 7,7 proc. mniej niż wanalogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej"(Agora) wyniosła 370 784 egz. Jest to wynik o 11 proc. gorszy niż wmarcu 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), któryzmniejszył swoją sprzedaż o 4,5 proc. do 198 399 egz.

Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotowała spadek o 12 proc. W marcu br. tytuł sprzedawał sięw ilości 120 172 egz. - to najgorszy wynik w historii.

Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel Springer Polska) ze średniąsprzedażą ogółem wynoszącą 83 460 egz. (spadek o 40proc.).

Tytułmarzec

20092008
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt667 240490 898718 676531 800
GazetaWyborcza514 361370 784589 302418 997
SuperExpress322 115198 399359 621207 418
Rzeczpospolita194 733120 172231 419139 206
Dziennik215 19583 460267 041136 706
GazetaPrawna105 24170 323107 84973234
PrzeglądSportowy114 22058 521124 94866462
PulsBiznesu2256515 8522995919578
Parkiet1959689982718511860

W marcu** br. w porównaniu z lutym największy spadek sprzedażyodnotowała "Gazeta Prawna".

Tytuł2009

marzecluty
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*
Fakt667 240490 898675 588500 066
GazetaWyborcza514 361370 784516 466365 209
SuperExpress322 115198 399328 204211 497
Rzeczpospolita194 733120 172201 371126 623
Dziennik215 19583 460218 41287 871
GazetaPrawna105 24170 323117 94282 285
PrzeglądSportowy114 22058 521111 55960 361
PulsBiznesu2256515 8522280216 088
Parkiet195968998218089262



*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.

**
Dane od stycznia 2009 r. są przygotowane według nowej wersji"Regulaminu kontroli" ZKDP, w której zmienione zostały m.in. zasadyprenumeraty tzw. pakietów pism, składających się z co najmniejdwóch tytułów kontrolowanych przez ZKDP. Poprzednio do prenumeratymożna było zaliczyć tylko jeden z nich, a pozostałe byłykwalifikowane jako "inne płatne formy rozpowszechniania". Obecnie,po spełnieniu określonych warunków, do prenumeraty można zaliczyćwszystkie tytuły. Przykładem prenumeraty pakietowej jest oferta"Dziennik" + "Gazeta Prawna", która dotychczas była kwalifikowanado rubryki "prenumerata" w przypadku "Gazety Prawnej" i jako "innepłatne formy rozpowszechniania" w przypadku "Dziennika".

Dołącz do dyskusji: Duży spadek sprzedaży 'Dziennika', 'Rzeczpospolitej' i GazetyWyborczej'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl