Finałowy mecz Euro 2016 rozegrany został w niedzielę, 10 lipca br. W Polsce transmitowały go takie kanały, jak: TVP1, Polsat i Polsat Sport.
Spotkanie, w którym Portugalia w dogrywce pokonała Francję 1:0, na antenie trzech stacji oglądało łącznie 10,23 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Przełożyło się to na 68,66 proc. ich udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Na antenie publicznej Jedynki transmisja przyciągnęła 5,18 mln widzów (co dało tej stacji 34,61 proc. udziału). W Polsacie mecz oglądało 4,45 mln osób (30,01 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 599 tys. (4,04 proc. udziału).
Dla porównania, finałowy mecz Euro 2012, w którym Hiszpania pokonała Włochy 4:0, obejrzało w TVP1, TVP Sport i TVP HD średnio 10,98 mln widzów. Dało to tym stacjom 69,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym.Największą popularnością podczas Euro 2016 cieszyły się mecze Polaków, które oglądało od 11,93 mln do 15,97 mln widzów.
Wszystkie mecze Euro 2016 pokazywane były również na antenie Polsatu Sport 2 HD, ale stacja ta (tak samo jak Polsat Sport 3 HD) nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement.











