Przygotowany przez YouTube ranking najpopularniejszych reklam obejmuje okres od początku marca ub.r. do końca kwietnia br. Pod uwagę wzięto spoty trwające minimum 10 sekund oraz wyświetlenia minimum 80 proc. długości reklam. . Dodatkowo spoty musiały mieć globalny zasięg, co najmniej tysiąc płatnych wyświetleń i musiały być udostępnione publicznie.
Żeby pokazać najbardziej wirusowe spoty, uwzględniono tylko te, których wskaźnik wyświetleń organicznych wyniósł minimum 20 proc. lub które zanotowały minimum milion naturalnych obejrzeń. Z zestawienia usunięto m.in. zwiastuny filmowe i zwiastuny gier wideo, bo są one zwykle traktowane jako treść a nie spot reklamowy (przy czym zwiastun gry „Call of Duty”, który uplasował się na 4. miejscu w rankingu, oceniono jako reklamę). Uwzględnione w rankingu reklamy nie mogły zawierać treści przeznaczonych wyłącznie dla osób dorosłych.

10 najpopularniejszych reklam na YouTube 2012/2013
1. Dove - Dove Sketches Agencja kreatywna: Ogilvy Brazil Dom mediowy: PHD, Mindshare
2. Turkish Airlines - Kobe vs MessiAgencja kreatywna: Alametifarika
3. Evian- Baby&meAgencja kreatywna: HavasDom mediowy: BETC
4. Call of Duty - Surpise Call of Duty Live Action TrailerAgencja kreatywna: 72andSunny Media Agency: OMD
5. Pepsi - Jeff GordonAgencja kreatywna: TBWA\Chiat\DayDom mediowy:OMD
6. Internet Explorer - Child of the 90sAgencja kreatywna: Microsoft with Column FiveDom mediowy: Starcom MediaVest
7. PlayStation - PlayStation 4Agencja kreatywna: Sony Computer Entertainment North AmericaDom mediowy: Deutsch Inc.
8. Pepsi - Uncle DrewAgencja kreatywna: The Marketing Arm/Davie Brown Entertainment (Los Angeles)Dom mediowy: OMD
9. GoProCamera - GoPro HERO3: Black EditionAgencja kreatywna: GoPro Media TeamDom mediowy: PPC Associates

10. Google - Go Google: Google DriveAgencja kreatywna: Goodby, Silverstein & PartnersDom mediowy: Essence











