SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ericsson: aplikacje szpiegujące i mentalna otyłość wśród 10 trendów konsumenckich na 2019 rok (wideo)

Ericsson ConsumerLab opublikował ósmą edycję raportu na temat trendów w roku 2019, reprezentujących przewidywania 34 milionów osób wcześnie korzystających z nowoczesnych technologii. Wskazuje on na oczekiwanie konsumentów, że inteligentne głośniki będą brać udział w rodzinnych sporach tak jak członkowie rodziny. Użytkownicy wirtualnych asystentów uważają, że urządzenia rozumiejące nasz nastrój będą stanowiły główny nurt technologii za 3 lata, a użytkownicy AR lub VR chcą mieć praktyczne wirtualne wytyczne dotyczące praktycznych codziennych zadań, takich jak gotowanie czy naprawy.

Ostatnie wydanie corocznego raportu Ericsson ConsumerLab ocenia myśli i przewidywania konsumentów dotyczące technologii, jakie zaczną być wykorzystywane w najbliższej przyszłości, takich jak AI, VR, 5G i automatyka. Raport ujawnia, że technologia automatyczna i potrafiąca przewidzieć nastrój może szybko zacząć odgrywać coraz większą rolę w życiu ludzi.

10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2019 i lata kolejne wg Ericsson ConsumerLab:

1. Możliwość posiadania świadomości
Ponad 60 proc. użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że urządzenia rozumiejące nasz nastrój będą stanowiły główny nurt technologii za 3 lata.

2. Inteligentne spory
Ponad 65 proc. użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że za 3 lata inteligentne głośniki będą się spierać jak członkowie rodziny.

3. Aplikacje szpiegujące
Ponad 45 proc. konsumentów uważa, że aplikacje gromadzą o nich dane także wtedy, gdy oni nie korzystają z tych aplikacji.

4. Wymuszona zgoda
Konieczność ciągłego akceptowania plików cookie gromadzących dane irytuje 51 proc. użytkowników.

5. Internet umiejętności
Ponad 50 proc. użytkowników AR lub VR chce mieć aplikacje, okulary i rękawice, które oferują wirtualne wytyczne dotyczące praktycznych codziennych zadań, takich jak gotowanie czy naprawy.

6. Bezdotykowa konsumpcja
Ok. połowa użytkowników wirtualnych asystentów chce mieć automatyzowane rachunki i subskrypcje, a także samouzupełniające się zapasy w domu.

7. Mentalna otyłość
31 proc. konsumentów przewiduje, że wkrótce będzie chodzić do "siłowni mentalnych" by ćwiczyć myślenie, gdyż codzienne podejmowanie decyzji staje się w coraz większym stopniu zautomatyzowane

8. Eco ja
39 proc. konsumentów chce posiadać ekologiczny zegar, który mierzy ich ślad węglowy.

9. Mój cyfrowy bliźniak
48 proc. użytkowników AR lub VR chce mieć swoje internetowe awatary, które będą ich dokładnie naśladować, tak by mogli być w dwóch miejscach jednocześnie.

10. 5G automatyzuje społeczeństwo
Ok. 20 proc. użytkowników smartfonów uważa, że 5G będzie lepsze do przyłączania urządzeń w ramach internetu rzeczy (IoT), takich jak sprzęty gospodarstwa domowego, czy liczniki usług komunalnych.

Spostrzeżenia w raporcie "10 Hot Consumer Trends 2019" opierają się na globalnych działaniach badawczych Ericsson ConsumerLab, prowadzonych przez ponad 23 lata i wykorzystują głównie dane z badania internetowego przeprowadzonego w październiku 2018 r. wśród zaawansowanych użytkowników internetu w 10 wpływowych miastach na świecie.

Dołącz do dyskusji: Ericsson: aplikacje szpiegujące i mentalna otyłość wśród 10 trendów konsumenckich na 2019 rok (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Żyrafa
Co Wy tam jaracie w Ericssonie? :-)
odpowiedź