100 tys. zł kary dla TVP za autopromocję i nadmierne lokowanie produktu

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji ukarał Telewizję Polską za naruszenia przepisów o autopromocji i lokowaniu produktu. Publiczny nadawca musi zapłacić łącznie 100 tys. zł kary.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Analiza przeprowadzona przez Krajową Radę wykazała, że 2 kwietnia br. w TVP1 między 17.30 a 18.30, a w TVP2 w godz. 20.30 - 22.00 TVP naruszyła art. 16a ust. 7 ustawy RTV, który zabrania przerywania audycji w celu nadania reklam lub telesprzedaży w programach publicznej radiofonii i telewizji.

W trakcie emisji seriali „Klan” (w TVP 1) oraz „Na dobre i na złe” (w TVP 2) były bowiem rozpowszechniane w dolnej części ekranu (tzw. scrollu) komunikaty będące w ocenie KRRiT autopromocją. Podczas „Klanu” TVP zapraszała na emitowany po nim program „Świat się kręci”, a w czasie „Na dobre i na złe” zapowiadała pasmo filmowe i nadawany kolejnego dnia serial „Na sygnale”. Za te naruszenia regulator nałożył na TVP dwie kary po 25 tys.  zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/100-tys-zl-kary-dla-tvp-za-krwawe-rany-i-sceny-smierci-w-programie-jana-pospieszalskiego ##

Krajowa Rada wzięła pod lupę także odcinek “Klanu”, pokazany w TVP1 24 marca br. Analiza przeprowadzona przez organ wykazała naruszenie w tym serialu art. 17a ust. 5 pkt. 1, czyli nadmierną ekspozycję, polegającą na nienaturalnym wkomponowaniu w treść audycji lokowanego produktu w taki sposób, że stał się on tematem głównym. Chodzi o scenę, w której jeden z bohaterów smaruje chleb Smakowitą Pajdą (pokazane jest to na zbliżeniu łącznie z pojemnikiem), następnie zjada go, częstując partnerkę i zachwalając jego smak.

- Dialog bohaterów został skonstruowany w celu prezentacji produktu, zaś odniesienia do zasadniczej treści audycji i relacji wzajemnych bohaterów były jedynie tłem i pretekstem do tej prezentacji. Przewodniczący KRRiT za to naruszenie nałożył na nadawcę karę w wysokości 50 tys. zł - podaje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kara-30-tys-zl-dla-radia-maryja-za-emisje-ukrytych-reklam ##

Jak napisano w komunikacie, przy ustalaniu kar przewodniczący KRRiT kierował się przesłankami określonymi w art. 53 ust. 1 ustawy, tj. zakresem i stopniem szkodliwości naruszenia, możliwościami finansowymi nadawcy, a także jego dotychczasową działalnością.

Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP, poinformował Wirtualnemedia.pl, że spółka odniesienie się do kar w poniedziałek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?