SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

100 zł dla klientów Getin Noble Bank za nie rozpatrzenie w terminie reklamacji

Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie - to wynik decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Postępowanie przeciwko Getin Noble Bankowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2014 r. UOKiK sprawdził procedury związane z rozpatrywaniem przez bank reklamacji oraz terminy udzielania odpowiedzi. Jak wykazało postępowanie, bank przekraczał czas na rozpatrzenie reklamacji.

"Długotrwałe rozpatrywanie reklamacji narusza dobre obyczaje. Kodeks Etyki Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien przekroczyć 30 dni. Bank jednak nie dotrzymywał tych terminów." - powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Getin Noble Bank zobowiązał się do zmiany praktyki i zrekompensowania strat konsumentom. Bank odda 100 zł tym klientom, którym nie udzielił w terminie odpowiedzi na złożoną reklamację w latach 2012-2014.

Od 5 sierpnia 2015 r. zasady reklamacji na rynku finansowym reguluje nowa ustawa. W skrócie zostały one przedstawione na poniższej infografice.


 

Dołącz do dyskusji: 100 zł dla klientów Getin Noble Bank za nie rozpatrzenie w terminie reklamacji

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mora
no i dobre podejście. ale faktycznie obsługa klienta w getinie się poprawiła, tak samo jak ich reakcja gdy zgłasza się wątpliwości.
odpowiedź
User
mona
Stówa to rekompensata za "górkę" w opłatach . Dobrze, że w taki sposób Getin przychylnie potraktował klientelę. Chyba dość afer w świecie finansów. Ten bank wyciąga w nioski z zawirowań. Lepiej dać ciasteczko żeby nie stracić tortu.
odpowiedź
User
olav
Nie znam drugiego banku który potrafiłby tak zadbać o klienta i rehabilitować się przed nimi takim gestem
odpowiedź