WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Na pstrym koniu

14,3 mln widzów meczu Polska-Niemcy. TVP1 wygrała z Polsatem

2016-06-18 A A A KOMENTARZE: 42 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Transmisję czwartkowego meczu Polska - Niemcy, w polskich kanałach telewizyjnych oglądało 14,35 mln osób, z czego 7,93 mln w TVP1, a 6,42 mln w Polsacie i Polsacie Sport - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Mecz zakończył się remisem 0:0.

14,3 mln widzów meczu Polska-Niemcy. TVP1 wygrała z Polsatem

Średnia widownia transmisji z hitowego pojedynku w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport wyniosła 14,35 mln osób. Przełożyło się to na 80,89 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 85,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że tylko 19,11 proc. osób oglądających wtedy telewizję miało włączone inne kanały.

Mecz był pokazywany w TVP1 (komentowali go Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak) oraz Polsacie i Polsacie Sport (z komentarzem Mateusza Borka i Tomasza Hajty). W pierwszej stacji transmisja przyciągnęła 7,93 mln widzów (co dało 44,68 proc. udziału), w drugiej - 5,48 mln (30,93 proc. udziału), a w trzeciej - 936,5 tys. (5,28 proc. udziału).

W grupie wiekowej 16-49 oglądalność w TVP1 wyniosła 3,35 mln widzów (43,34 proc. udziału), w Polsacie - 2,81 mln (36,54 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 419 tys. (5,44 proc.). Łączy udział trzech stacji wśród tych widzów wyniósł 85,32 proc.

Krótsze studio pomeczowe w TVP1 oglądało 3,30 mln widzów, natomiast dłuższe programy po pojedynku w Polsacie i Polsacie Sport miały łącznie 2 mln oglądających.

Wirtualnemedia.pl

Oglądalność meczu Polska-Niemcy

Stacja

Start

Koniec

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVP1

20:52:20

22:52:43

7 933 688

44,68%

3 349 828

43,34%

Polsat

20:50:09

22:51:31

5 481 850

30,93%

2 814 241

36,54%

Polsat Sport

20:50:09

22:51:31

936 474

5,28%

418 973

5,44%

Łącznie:

14 352 012

80,89%

6 583 042

85,32%


Cały mecz oglądało 7,30 mln mężczyzn (stanowiło to 50,86 proc. wszystkich widzów) i 7,05 mln kobiet (49,14 proc.).
W TVP1 spotkanie śledziło 4,13 mln mężczyzn i 3,80 mln kobiet. W Polsacie większą część widowni stanowiła płeć żeńska - 2,84 mln wobec 2,65 mln mężczyzn. W Polsacie Sport transmisję śledziło 521 tys. kobiet i 417 tys. przedstawicieli płci męskiej.

Wirtualnemedia.pl

Oglądalność meczu Polska-Niemcy - podział na płeć

Stacja

Start

Koniec

Wszyscy 4+

Kobiety

Mężczyźni

AMR (w tys.)

SHR%

AMR (w tys.)

SHR%

TVP1

20:52:20

22:52:43

3 802

40,98%

4 132

48,73%

Polsat

20:50:09

22:51:31

2 835

30,60%

2 646

31,29%

Polsat Sport

20:50:09

22:51:31

416

4,49%

521

6,16%

Łącznie:

7 053

76,07%

7 299

86,18%


Transmisja meczu Polaków z Niemcami zgromadziła więcej widzów, niż pojedynek Polski z Irlandią Północną rozegrany w niedzielę, 12 czerwca br. Spotkanie to łącznie oglądało 12 mln osób łącznie oglądało 12 mln osób (z czego 7,02 mln w TVP1, 4,12 mln w Polsacie, a 870 tys. w Polsacie Sport.

Z kolei wszystkie 10 eliminacyjnych meczów do Euro 2016 z udziałem Polski w Polsacie i Polsacie Sport śledziło średnio 6,77 mln widzów. Najwięcej widzów zgromadziło spotkanie Polska-Irlandia, które oglądało na obu antenach ponad 10 mln widzów.

Warto również dodać, że wczorajszy mecz miał tylko o 330 tys. widzów mniej, niż spotkanie reprezentacji Polski i Rosji z Euro 2012, które zgromadziło przed telewizorami średnio 14,68 mln osób. Dało transmitującym je stacjom TVP1, TVP HD i TVP Sport łącznie 81,51 proc. udziału w rynku.

Telewizja Polska w ramach sublicencji kupionej od Polsatu będzie transmitować jeszcze osiem meczów Euro 2016: pojedynek Ukraina-Polska (ostatnie grupowe spotkanie naszej reprezentacji), po dwa mecze 1/8 finałów i ćwierćfinałów, półfinały i finał.

Telewizja Polsat wszystkie 51 meczów turnieju pokazuje w Polsat Sport 2 HD i w Polsat Sport 3 HD, natomiast w otwartym Polsacie zaplanowano transmisje 24 spotkań.

Kanały Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement.

W Niemczech w kanale ZDF mecz obejrzało 27,32 mln osób, co dało 73,3 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 79,1 proc. wśród tych w wieku 14-49 lat. Niedzielny mecz reprezentacji Niemiec z Ukrainą zanotował w ZDF 26,57 mln oglądających i 68,5 proc. udziału.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Polska-Niemcy, euro 2016

Komentarze (42) Dodaj komentarz

  1. Brawo TVP ! Życzę jak najlepszej oglądalności wszystkich meczów. Bojkotuję Polsat za to co wyprawiają. Ich pazerność nie zna granic. Niedość, że każą sobie płacić kosmiczne kwoty za możliwość oglądania transmisji (co w innych krajach jest darmowe w niekodowanych, naziemnych kanałach) to jeszcze wykończyli strefy kibica - przez ich chciwość i wysokość stawek większość polskich miast zrezygnowała z tej atrakcji, to jeszcze wczoraj usunęli z listy kanałów ARD i ZDF gdzie są dostępne mecze za darmo, na szczęście jest na to sposób (znalazłem w necie) i szybko sobie przywróciłem te kanały ręcznie. Pomimo, że nie trawię Szpakowskiego to wszystkie mecze dostępne w TVP oglądam w publicznej telewizji. Jak komentuje Laskowski to się super ogląda (uważam że jest lepszy od tak wychwalanego Borka ) a jak męczy Szpak to po prostu wyciszam fonię i ustawiam radio na radiową Jedynkę ciesząc się merytorycznym, profesjonalnym i w miarę stonowanym komentarzem oglądając mecz w TVP. Pozostałe mecze oglądam na ARD i ZDF a Polsat niech sobie gdzieś wsadzi swoje płatne transmisje "premium". Mam o wiele lepszą jakość i to w pełni za darmo na kanałach FTA. Szkoda, że dzięki telewizjom naszych sąsiadów. Liczę na to, że o następne mistrzostwa powalczy TVP i wszystkie transmisje będą na publicznej antenie a pan Szpakowski odejdzie na emeryturę ustępując miejsca lepszym komentatorom, trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia