17 proc. więcej na reklamy w polskim internecie, dominują display i SEM

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wydatki reklamowe w polskim internecie wyniosły 2,19 mln zł, o 17,3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z badania AdEx. 75 proc. tych środków przeznaczono na reklamy display bez wideo i SEM, a jedna piąta pochodziła z branży motoryzacyjnej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania AdEx w kolejnych trzech kwartałach ub.r. wydatki na reklamy internetowe wrosły w skali roku o 13 proc., 17 proc. i 20 proc. - Tak duża dynamika wzrostu dowodzi, że reklamodawcy coraz bardziej doceniają efektywność i potencjał interaktywnego kanału komunikacji. Jest to naturalne, przecież internet staje się podstawowym kanałem pozyskiwania informacji, rozrywki, komunikacji. Skoro użytkownicy spędzają coraz więcej czasu korzystając z internetu, reklamodawcy właśnie tutaj chcą do nich dotrzeć ze swoimi przekazami reklamowymi - komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Organizacja prognozuje, że jeśli w czwartym kwartale wzrost wydatków wyniósł ponad 10 proc., to w całym ub.r. osiągnęły wartość ponad 3 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/76-proc-polakow-korzysta-z-internetu-onet-i-wirtualna-polska-popularniejsze-od-facebooka-i-google-ale-rzadziej-odwiedzane ##

W trzecim kwartale ub.r. 82,1 proc. wartości rynku e-reklamy stanowił display (razem z wideo) i SEM, w wzrosty rok do roku w tych segmentach wyniosły, odpowiednio, 27 proc. i 12 proc. Natomiast w trzech kwartałach wydatki na display liczony bez wideo zwiększyły w skali roku o 28 proc., a SEM - o 24 proc. W ujęciu procentowym największe wzrosty nastąpiły w reklamie mobilnej (o 252 proc.) i social media marketingu (o 94 proc.).

grafika

Badanie AdEx jest realizowana przez IAB Polska wspólnie z PwC.Biorą w nim udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku.

W badaniu uwzględniono przychody: Ad!vice, Aegis Media, Agora, Goldbach, Cormedia, Eniro, Evolutionmedia, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GG-Network, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacowane), GroupM, Grupa Allegro, Grupa Wirtualna Polska, IDG, IDM Net, Infor Ekspert (częściowo szacowane), Interia.pl, Iplex (szacowane), Media Impact, Media Regionalne, Money.pl, NetSprint, Novem, Pkt.pl, LOWE, Polskapresse, Pracuj.pl, Re:define, SARE, Społeczności.pl, TradeDoubler (częściowo szacowane), TVN, TVP, Vivaki. Szacunki oparte są na danych PwC oraz IHS.

Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały