18 razy złoto, ale bez Grand Prix w KTR 2013. Triumfują Saatchi & Saatchi i ING

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR nie przyznano Grand Prix. Najwięcej nagród zdobyła agencja Saatchi & Saatchi, a wyróżnienia dla firm roku otrzymały ING Bank Śląski (reklamodawca), Graffiti Film (dom produkcyjny) i Badi Badi (studio postprodukcyjne).

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W tegorocznej edycji KTR przyznano 117 nominacji oraz 53 brązowe nagrody, 18 srebrnych i 18 złotych. Złoto w kategorii Kampania otrzymała agencja Ogilvy & Mather Advertising za kampanię „Język polski jest Ą-Ę” zrealizowaną w lutym br. (przeczytaj i zobacz więcej). Akcję wyróżniono też w kilku innych kategoriach.

Ogółem najlepszą agencją okazała się Saatchi & Saatchi, która za wszystkie nagrody i nominacje zdobyła 39 pkt. DDB Warszawa uzyskała 29 pkt, Havas Worldwide Warsaw - 26,5, Ogilvy & Mather Advertising - 22,5, a Brain - 21,5.

Tytuł Reklamodawcy Roku jury przyznało ING Bankowi Śląskiemu, Domem Produkcyjnym Roku zostało Graffiti Film, a Studiem Postprodukcyjnym Roku - Badi Badi. Natomiast tytuł Fotografa Roku otrzymał duet Magda Wunsche & Samsel.

Wszystkie prace oceniło 74-osobowe jury, którego obradom przewodniczył Kot Przybora, dyrektor i współzałożyciel agencji PZL. Kierował on też bezpośrednio obradami jury oceniającego cztery kategorie: Reklama Drukowana, Film/Radio i Kampania oraz specjalnemu jury przyznającemu Grand Prix KTR. Pozostałym obradom przewodniczyli: Fotografia - Wojciech Dagiel; Warsztat Film/Rado - Dariusz Zatorski; Ilustracja - Przemysław Truściński; Design - Wojtek Mierowski; Media Interaktywne - Arek Szulczyński; Active Advertising - Przemysław Wojak; Marketing Miejsc - Adam Mikołajczyk.

Wyróżnienia wręczono podczas gali w Teatrze Polskim. Rozstrzygnięto też konkurs Young Creatives, w którym rywalizowało 88 dwuosobowych zespołów złożonych z młodych pracowników branży komunikacji marketingowej. Najlepsi będą reprezentować Polskę podczas finałów Cannes Lions.

grafika

Komentarz Kota Przybory, przewodniczącego jury KTR 2013 W tegorocznym konkursie, tak jak zresztą od kilku już lat, mocną pozycję miały kampanie społeczne. Ujmowały oryginalnymi koncepcjami i dobrym wykonaniem. Jedyne, co można im zarzucić to to, że nie były to kampanie robione na potrzeby codzienności marketingowej przez rynkowych klientów. Ten zarzut należałoby skierować w stronę tychże klientów, bo dowód na to, że agencje potrafią robić rzeczy doskonałe jest, nie ma natomiast dowodu na to, że jest coraz większa rzesza klientów oczekujących, doceniających i płacących za taką pracę. Wydaje się, że trzeba przeczekać jeszcze kilka kryzysowych miesięcy (może dłużej), aż wróci przekonanie, że dobra reklama jest lepsza od złej i cieszyć się, jeśli ma się klientów, którzy tak dalej uważają. Ja się cieszę, i widzę też po tym, jaki poziom reprezentowały niektóre z tzw. mainstreamowych prac, że są też i inni cieszący się w kilku agencjach. Martwię się natomiast że, chociaż mamy możliwość od jakiegoś czasu przyznawać Grand Prix (mimo mojego sprzeciwu wobec tej idei; sprzeciw był powodowany przekonaniem, że cały festiwal zostanie sprowadzony do jednej tylko pracy), to w tym roku Grand Prix nie zostanie przyznany 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"