SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

195 tys. zł kary dla Vision Express za reklamy promocji „3 w 1”

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że spot telewizyjny reklamujący promocję „3 w 1” w salonach Vision Express wprowadzał klientów w błąd. Nałożył na to karę wynoszącą 194,9 tys. zł.

Spot wspierający promocję „3 w 1” był emitowany od lipca do listopada ub.r. (obejrzyj go i przeczytaj więcej). W reklamie padało stwierdzenie, że „teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary”.

Zdaniem UOKiK-u przeciętny konsument mógł dojść do wniosku, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis. Tymczasem w ramach promocji przyznawana była jedynie zniżka na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów.

UOKiK orzekł, że reklama wprowadzała klientów w błąd i nałożył na Vision Express karę wynoszącą 194 888 zł. Decyzja nie jest ostateczna, a firma odwołała się już do sądu.

W ub.r. UOKiK nałożył na Vision Express ponad 360 tys. zł grzywny za niedozwolone postanowienia w regulaminie e-sklepu firmy (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: 195 tys. zł kary dla Vision Express za reklamy promocji „3 w 1”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PZA
Tak coś czułem że ten cały Vision Express to nabija ludzi w balona.
odpowiedź
User
dariusz kwapiszewicz
Pieniądze powinni oddać oszukanym klientom.
odpowiedź
User
reklama a rzeczywistość
Pan sprzedawca w sklepie opowiada mi o ofercie "3 w 1". Ja na to:
- Ale to nie jest tak jak w reklamie.
- Też jestem nią zdziwiony - śmieje się.

True story.
odpowiedź