2,7 mln polskich dzieci w internecie: rozrywka i społeczności ważniejsze od informacji, traci erotyka, zyskuje hazard (TOP20 stron)

Z internetu korzysta w Polsce ok. 2,7 mln dzieci w wieku 7-15 lat. Częściej niż strony informacyjno-publicystyczne i e-sklepy odwiedzają serwisy z treściami rozrywkowymi i społecznościowe, a najwięcej czasu korzystają z witryn stacji radiowych. Najpopularniejszymi serwisami są Google, Facebook i YouTube.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

We wrześniu br. z internetu skorzystało w Polsce 1,82 mln dzieci w wieku 7-12 lat i 918 tys. tych w wieku 13-15 lat (czyli gimnazjalistów). Pierwsza grupa stanowiła 8,4 proc. wszystkich polskich internautów, a druga - 4,2 proc. - wynika z danych Megapanelu opracowanych przez PBI.

Pozostałych, starszych użytkowników było we wrześniu 18,95 mln i stanowili 87,4 proc. ogółu.

Wśród internautów w wieku 7-12 lat dziewczyny to 49 proc., a w grupie 13-15 lat - 60 proc., podczas gdy wśród starszych użytkowników proporcie płci są dokładnie równe.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-pazdzierniku-2014-roku ##

Najmłodsi internauci korzystają z sieci mniej intensywnie niż ci starsi. Codziennie lub prawie codziennie jest w internecie 53 proc. użytkowników w wieku 7-12 lat, 58 proc. tych w wieku 13-15 lat i 72 proc. w wieku 16 lat i więcej. Za to wśród tych mających 7-12 lat jest największy odsetek osób korzystających z sieci kilka razy w tygodniu lub mniej więcej raz na tydzień.

grafika

Ponad 90 proc. internautów w wieku 7-15 lat odwiedziło we wrześniu serwisy z treściami rozrywkowymi i kulturalnymi, portale społecznościowe oraz wyszukiwarki i katalogi.

Z kolei witryny e-commerce przyciągnęły 61,5 proc. użytkowników w wieku 7-12 lat i 75,6 proc. tych w wieku 13-15 lat, a strony z informacjami i publicystyką ogólnotematyczną - odpowiednio 51,9 i 69,9 proc.

grafika

Wśród użytkowników mających od 7 do 15 lat zdecydowanie mniej popularne niż wśród starszych są serwisy lifestyle’owe, informacyjno-publicystyczne, e-commerce, gospodarczo-prawne, sportowe oraz o motoryzacji, budownictwie i pracy.

Dzieci równie często lub nawet stosunkowo częściej niż starsze nastolatki i dorośli zaglądają natomiast na strony o nowych technologiach oraz edukacyjne.

grafika

38,8 proc. internautów w wieku 7-12 lat i 46,4 proc. tych w wieku 13-15 lat odwiedziło we wrześniu strony z zakładami bukmacherskimi oraz grami hazardowymi i losowymi. Witryny erotyczne przyciągnęły w tych grupach wiekowych odpowiednio 23,3 i 33,1 proc. użytkowników, a portale randkowe - 17,2 i 19,3 proc.

grafika

Popularność wśród dzieci serwisów związanych z hazardem mocno wzrosła w ostatnich sześciu lat, co może wynikać ze zwiększonej aktywności reklamowej właścicieli tych witryn.

Za to nieznacznie zmalał odsetek dzieci odwiedzających witryny erotyczne.

grafika

Na drugiej podstronie rankingi najchętniej odwiedzanych serwisów i tych, na których internauci w wieku 7-12 i 13-15 lat, spędzają najwięcej czasu

We wrześniu br. Google.pl odwiedziło 85,4 proc. internautów w wieku 7-12 lat, Facebooka - 72,9 proc., YouTube’a -  69,1 proc., a Google.com - 52,4 proc.

Najpopularniejszym portalem ogólnotematycznym był Onet.pl z 46,9 proc. zasięgu, e-commerce’owym - Allegro.pl (33,8 proc.), edukacyjnym - Wikipedia (30,5 proc.), hazardowym - Betclick.com (27,5 proc.), a wyłącznie z grami - Stargames.com (23,4 proc.).

grafika

Wśród użytkowników mających 13-15 lat również najpopularniejsze są trzy globalne serwisy: Google (Google.pl z 90 proc. zasięgu i Google.com z 64,3 proc.), Facebook (83 proc.) i YouTube (81,4 proc.).

Pozostałe serwisy są stosunkowo popularniejsze niż wśród młodszych dzieci: Onet miał we wrześniu 65 proc. zasięgu, Allegro - 51 proc., Wikipedia - 48,1 proc., a Stargames.com - 32,5 proc.

grafika

Młodsze dzieci w internecie zdecydowanie najwięcej czasu spędzają, korzystając z serwisu Open.fm (Grupa Allegro-GG) pozwalający słuchać tematycznych stacji radiowych - we wrześniu br. było to prawie 75 godzin.

Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. inny serwis radiowy (RMFon.pl), portale ogólnotematyczne (WP.pl. o2.pl, TVN24.pl) i serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv).

grafika

Gimnazjaliści również przez najdłuższy czas korzystają z serwisów radiowych: Tuba.pl (ze stacjami Grupy Radiowej Agory) - 11 godzin i 53:22 minuty na każdego użytkownika w tej grupie wiekowej we wrześniu br., oraz EskaGO.pl - 10 godzin i 33:14 minuty.

Dalsze miejsca oprócz portali ogólnotematycznych (WP.pl, Onet.pl), witryn Player.pl, RadioZET.pl i Allegro.pl zajęły społecznościowa Fotka.pl, plotkarski Pudelek.pl i humorystyczne Komixxy.pl.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż