SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2019 rok podsumowuje Katarzyna Broniarek, dyrektorka ds. komunikacji IKEA Retail w Polsce

O najważniejszych wydarzeniach, sukcesach i trendach 2019 roku oraz prognozach na rok 2020 mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Broniarek, dyrektorka ds. komunikacji IKEA Retail w Polsce.

Katarzyna BroniarekKatarzyna Broniarek


WYDARZENIE ROKU

Dyskusje wokół zmian klimatu, które toczyły się m.in. podczas Kraków International Green Film Festival latem, czy na kongresie Open Eyes Economy Summit jesienią tego roku, były dla nas bardzo ważne. Braliśmy udział w panelach i prezentacjach, pokazując nasze rozwiązania i zachęcając do nawet drobnych zmian w codziennym życiu, które przysłużą się naszej planecie.  
Z kolei podczas V Dni Energii w Katowicach podsumowaliśmy konkurs „Słoneczne szkoły dla lepszego miasta”, który zorganizowaliśmy w związku ze Szczytem Klimatycznym ONZ - COP24. Zwycięska szkoła podstawowa otrzymała od IKEA instalację fotowoltaiczną i korzysta już z energii produkowanej ze słońca.

Wszystkie te działania były wpisane w wizję IKEA: tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Realizujemy je poprzez naszą strategię zrównoważonego rozwoju, zabierając głos w ważnych dyskusjach oraz wdrażając i promując rozwiązania gospodarki obiegu zamkniętego.  

SUKCES ROKU

Kolejny rok z rzędu odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży, co niewątpliwie jest dla nas dużym sukcesem. Jest to efekt m.in. rozwoju sieci dystrybucji dla naszych produktów i usług, rozwoju kanałów cyfrowych i inwestycji w nowe formaty komunikacji z klientami, a także zaangażowania całego zespołu IKEA. Cieszą nas też tegoroczne nagrody i nominacje w wielu konkursach branżowych, jak np. w Effie Awards, który jest największym konkursem marketingowym na świecie. W tym roku, w jubileuszowej 20. edycji zdobyliśmy 3 srebrne i 2 brązowe statuetki oraz mieliśmy dwie nominacje. Uznanie jury zdobyły nasze kampanie „Dźwięki wypoczynku”, którą realizowaliśmy wspólnie z Saatchi & Saatchi IS i Wavemaker oraz „Rozszerzenie konceptu IKEA” we współpracy z Saatchi & Saatchi IS, Loyalty Point, Wavemaker i VMLY&R.

PORAŻKA/ROZCZAROWANIE ROKU

Jesieniara” jako słowo roku. Liczyliśmy, że będzie ono bardziej związane z młodymi aktywistami i przeciwdziałaniami zmianom klimatycznym. Tymczasem zwyciężyło słowo w duchu „lagom” (Szwedzi rozumieją je jako „Nie za dużo, nie za mało, czyli w sam raz”) i jesienią.

CZŁOWIEK ROKU

Olga Tokarczuk, którą podziwiamy także za troskę o naszą planetę i proekologiczne podejście do codziennego życia oraz za miłość do zwierząt i walkę o ich prawa. W jej Noblowskiej Przemowie znaleźliśmy natomiast fragment, który doskonale wpisuje się także w nasze kampanie, takie jak: „Na dłużej” czy „Przyda się”. Oto ten fragment:
„W jednej z nich [bajek], autorstwa Hansa Christiana Andersena, wyrzucony na śmietnik imbryk skarżył się, że okrutnie został potraktowany przez ludzi – pozbyli się go, gdy tylko oberwało mu się ucho. A przecież mógłby jeszcze im służyć, gdyby ludzie nie byli tacy perfekcyjni i wymagający. Wtórowały mu inne popsute przedmioty, snując prawdziwie epickie opowieści ze swojego małego przedmiotowego życia”.

IKEA od lat zachęca klientów do mądrej, odpowiedzialnej, zrównoważonej konsumpcji i do takich właśnie wyborów zakupowych. Promujemy również dawanie przedmiotom drugiego życia, naprawianie, recykling i upcykling, aby uchronić je przed zbyt przedwczesnym staniem się odpadem.

Mamy nadzieję, że głos Olgi Tokarczuk będzie słyszany także w kontekście ograniczania masowej konsumpcji i racjonalnego gospodarowania tym, co już jest dostępne.  

SERWIS/KAMPANIA/PROJEKT ROKU

Real time marketing (RTM), który był częścią naszej zwiększonej aktywności w mediach społecznościowych. Staraliśmy się na bieżąco reagować na wydarzenia, które szeroko komentowano w mediach. Przykładami takich działań są posty na Facebooku. Jeden z nich odnosił się do czytania książek Olgi Tokarczuk – idealnie nadaje się do tego fotel STRANDMON.

Inny przykład RTM to post promujący blok z 3 nożami JAMFORA nawiązujący do filmu „Wiedźmin” według sagi Andrzeja Sapkowskiego. Jej bohater nosił dwa miecze: jeden ze srebra, drugi ze stali.

Pozwoliliśmy sobie także skomentować naszym produktem SNIGLAR fakt, że Robert Lewandowski ogłosił podczas jednego z meczów, że spodziewają się z żoną kolejnego dziecka.

Cieszymy się, że nasza komunikacja RTM wzbudza pozytywne reakcje odbiorców.  Wierzymy, że także w ten sposób, przyczyniamy się do wzrostu świadomości IKEA na rynku i umacniamy jej wizerunek jako nowoczesnej, bliskiej ludziom marki.

TREND ROKU

Zrównoważony rozwój, bo w działaniach na jego rzecz widzimy komunikacyjnie największy potencjał. Od wielu lat realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Postive i wdrażamy działania, które nie tylko pomagają najbardziej potrzebującym, zachęcają do dbania o środowisko, ale także pozytywnie wpływają na przyszłość naszej planety. Mamy nadzieję, że coraz więcej firm będzie realizować tego typu inicjatywy, również w kontekście komunikacji marketingowej.

PROGNOZY NA 2020 ROK

W przyszłym roku będziemy kontynuować przekształcanie naszego biznesu w zrównoważonym, cyrkularnym i odnawialnym kierunku. IKEA jest w trakcie zmian, które mają na celu osiągnięcie ambitnych zobowiązań do stania się biznesem w pełni opartym o zasady gospodarki o obiegu zamkniętym oraz biznesem neutralnym dla klimatu do 2030 r.

Działamy tu na dwóch obszarach – naszym wewnętrznym, jak też na zewnątrz na rzecz klientów. Wdrożone rozwiązania pozwoliły nam już, przykładowo, osiągnąć 100-procentowy recykling odpadów kartonowych w sklepach. Zrealizowaliśmy również ponad 1 milion zamówień na części zamienne, by ułatwić klientom naprawę produktów i zapewnić im dłuższą żywotność. Rozpoczęliśmy też testowanie nowej usługi, która polega na tym, że klient w modelu subskrypcji użytkuje mebel bez konieczności jego zakupu. Rozwiązanie to pozwoli odpowiedzieć na potrzeby klientów, a przy tym pozytywnie wpłynie na planetę.

Planujemy też dalsze inwestycje w istniejące już sklepy, dbając o ich wysoki poziom inspiracji i aktualności. Dalej będziemy koncentrować się na rozwoju naszych kanałów digitalowych, różnych rodzajów usług, a także na badaniu potencjału sklepów w centrum miast i nowych formatach sprzedaży. Jeden z nich - sklep IKEA w Blue City w Warszawie, świetnie się sprawdził, co potwierdza nasz wskaźnik wizyt klientów, jak też daje nam przekonanie, że to dobry kierunek i będziemy nim podążać.

Dołącz do dyskusji: 2019 rok podsumowuje Katarzyna Broniarek, dyrektorka ds. komunikacji IKEA Retail w Polsce

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ale
Czy te komentarze ekspertów mają sens, skoro zamiast komentować ogólne zjawiska reklamują i to dosyć mało zgrabnie, wręcz nachalnie swoje firmy?

Chyba że taki był zamysł cyklu - ale wtedy wirtualne media powinny z góry odpowiednio go nazwać.

Zamiast "O najważniejszych wydarzeniach, sukcesach i trendach 2019 roku oraz prognozach na rok 2020" dać "O najważniejszych wydarzeniach, sukcesach i trendach 2019 roku oraz prognozach na rok 2020 firmy XX"

odpowiedź