Do korzystania z programów i wtyczek pozwalających na blokowanie reklam na przeglądanych stronach internetowych przyznaje się obecnie 22 proc. polskich użytkowników internetu.
Badanie wskazuje, że narzędziem najczęściej wykorzystywanym przez internautów blokujących reklamy jest Adblock/Adblock Plus wymieniany przez 59 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazła się wtyczka AdBlocker (17 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adblock-plus-prawie-miliard-pobran-aplikacji-100-mln-aktywnych-uzytkownikow ##
Okazuje się, że internauci blokujący reklamy to w większości mężczyźni (26 proc.), a także osoby młode w wieku od 15 do 24 lat i uczące się (41 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-wielgo-wskutek-blokowania-reklam-moga-zniknac-male-serwisy ##

- W Polsce tendencja wśród konsumentów jest taka sama jak obserwowana na Zachodzie - przyznaje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Weronika Niżnik, autorka badania. - Młodzi coraz bardziej świadomie wybierają miejsca i czas kontaktu z reklamą, korzystając w tym celu z dostępnych technologii (w tym aplikacji blokujących reklamy). Jeśli ten trend się utrzyma i ewentualnie rozprzestrzeni wśród starszych grup wiekowych (głównie osób pracujących), to wówczas marketerzy staną przed poważanym problemem tzn. policzalności swoich wydatków reklamowych w sieci, która do tej pory uchodziła za bardzo policzalne medium - przewiduje Weronika Niżnik.
Badanie zostalo przeprowadzone metodą CAWI na próbie 1727 internautów w wieku 15-59 lat.











