22 proc. więcej na reklamy kosmetyków. Liderami L’Oréal, P&G i Nivea (analiza)

W pierwszych pięciu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamy produktów do higieny i pielęgnacji wyniosły 1,136 mld zł, o prawie 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Największymi marketerami z tego sektora były L’Oréal Polska, Procter & Gamble Polska i Nivea Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
22 proc. więcej na reklamy kosmetyków. Liderami L’Oréal, P&G i Nivea (analiza)

Zdecydowanie najważniejszym medium w komunikacji kosmetyków jest telewizja. Od stycznia do maja br. trafiło do niej 695,6 mln zł cennikowych wydatków reklamowych firm z sektora produktów do higieny i pielęgnacji, czyli dwie trzecie wszystkich budżetów - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Equinox Polska. Jedna piąta inwestycji (223,4 mln zł) przypadła na magazyny, a ponad 11 proc. (132,5 mln zł) na internet.

Do pozostałych kanałów komunikacji (radia, kin, gazet i outdooru) trafiło tylko 7 proc. wszystkich wydatków.

grafika

W br. cennikowe wydatki reklamowe sektora kosmetycznego rosły wyraźnie drugi rok z rzędu. Od stycznia do maja br. zdecydowanie przekroczyły miliard zł.

- Jeżeli obserwowany trend utrzyma się, sektor ma szansę przesunąć się na piątą pozycję - za handlem, żywnością, farmacją i finansami - wśród najbardziej aktywnych reklamodawców - prognozują analitycy Equinox Polska.

grafika

W pierwszych pięciu miesiącach br. liderem wśród marketerów był L’Oréal Polska (do którego należą m.in. marki L’Oréal, Garnier, Vichy, Maybelline), który cennikowo wydał na reklamy 162,8 mln zł, o 28,9 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 20,6 proc.). Udział firmy w segmencie kosmetycznym pod tym względem wyniósł 14,3 proc.

Budżet Procter & Gamble Polska zwiększył się w skali roku o 13,5 mln zł (czyli o 12,5 proc.), natomiast wydatki Nivea Polska zmalały o 21,7 mln zł (w dół o 17,9 proc.). Z kolei wydatki Aflofarmu wzrosły aż trzykrotnie.

grafika

21 proc. budżetów reklamowych firm kosmetycznych trafiło w br. na produkty do pielęgnacji włosów, 19,6 proc. - na środki do pielęgnacji twarzy, a 12,7 proc. na produkty do pielęgnacji jamy ustnej.

grafika

Analitycy Equinox Polska zwracają uwagę, że wzrostowi wydatków na reklamę środków do pielęgnacji i higieny towarzyszy nieznaczne, o 2 proc., zwiększenie sprzedaży w tym segmencie. Wartość rynku w 2013 roku wynosiła 20 mld zł, a do 2016 roku osiągnie poziom 23 mld zł. Według analityków będzie to oznaczać zwiększoną konkurencyjność, co w konsekwencji będzie miało niekorzystny wpływ na mniejszych graczy konkurujących z globalnymi koncernami.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów