29 tys. widzów serialu „Westworld” w HBO Polska. Powstanie drugi sezon

10-odcinkowy serial „Westworld” na antenie płatnego kanału HBO oglądało średnio 29 tys. widzów. Drugi sezon produkcji powstanie w 2018 roku.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
29 tys. widzów serialu „Westworld” w HBO Polska. Powstanie drugi sezon

„Westworld” na antenie polskiego HBO pokazywany był w poniedziałki o godz. 20.10, w okresie od 3 października do 5 grudnia br. Średnia widownia wszystkich dziesięciu odcinków pierwszej edycji serialu wyniosła 29 tys. osób, co przełożyło się na 0,18 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz po 0,20 proc. w grupach 16-49 i 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

90-minutowy finał serialu w USA obejrzało w telewizji ponad 2,2 mln widzów, a łączna widownia wraz z emisją online sięgnęła 3,6 mln oglądających.

Akcja „Westworld” rozgrywa się w futurystycznym parku fantazji Westworld, który obsługuje grupa androidów. Bohaterką cyklu jest Dolores (w tej roli Evan Rachel Wood), która zaczyna orientować się, że coś jest nie tak.

W obsadzie pierwszego sezonu znaleźli się również Anthony Hopkins, Ed Harris, James Marsden, Thandie Newton, Jeffrey Wright, Miranda Otto i Rodrigo Santoro.

Serial realizowany jest na podstawie filmu o tym samym tytule z 1973 roku, którego scenarzystą i reżyserem był Michael Crichton. Producentami wykonawczymi pierwszej serii są Jonathan Nolan i Lisa Joy, J.J. Abrams, Bryan Burk, i Jerry Weintraub.

Powstanie on jednak dopiero w 2018 roku. Twórcy produkcji - Jonathan Nolan i Lisa Joy - w przypadku drugiej serii postanowili najpierw napisać scenariusz, a dopiero potem zabrać się za produkcję i montaż. Podczas pierwszej edycji w tym samym czasie odbywało się pisanie scenariusza i trwały zdjęcia do produkcji.

- To ambitny projekt. Stacja HBO zachęcała nas zresztą, abyśmy na każdym etapie tworzenia fabuły poświęcili tyle czasu, ile potrzebujemy. - tłumaczy Jonathan Nolan, jeden z producentów „Westworld”. - Nie postąpimy zgodnie z tradycją telewizyjną i nie wyemitujemy serii rok po roku. Zresztą telewizja się zmienia, a my chcemy, aby serial utrzymał swój wysoki poziom, dlatego mamy zamiar zrobić to tak jak należy, poświęcając więcej czasu - dodaje.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP