3,3 mld USD przychodu na globalnym rynku mobilnej reklamy w 2011 r.

W 2011 roku globalny przychód z mobilnej reklamy sięgnie 3,3 miliarda dolarów, czyli ponad dwa razy więcej wobec 1,6 miliarda dolarów w roku 2010.

km
km
Udostępnij artykuł:

Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Gartner, według której w 2015 roku przychód na rynku mobilnej reklamy wyniesie 20,6 miliarda dolarów.

Formatami mobilnej reklamy, które w nadchodzących latach będą generować największy przychód, będą wyszukiwarki i mapy. Natomiast najszybciej będzie się rozwijał segment reklam wideo/audio.

W latach 2010 - 2015 udział mobilnej reklamy w całkowitych wydatkach na reklamę ma zwiększyć się z 0,5 proc. do ponad 4 proc.

W ujęciu geograficznym, nakłady na mobilną reklamę mają najszybciej rosnąć w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej, które w 2015 roku będą miały odpowiednio 28 proc. i 25 proc. udziału w globalnym rynku. Pozycję lidera w prognozowanym okresie utrzyma jednak region Azji i Pacyfiku, ale jego udział spadnie z 49,2 proc. w 2011 roku do 33,6 proc. w roku 2015.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta