3,5 mln złotych zarobiło Polskie Radio w 2012 roku

Znane są wyniki audytu finansowego, który został przeprowadzony w Polskim Radiu. Wiadomo, że publiczny nadawca zarobił w ubiegłym roku 3,5 mln złotych. To o 1,5 mln zł mniej od kwoty, jaką prognozowano jeszcze dwa tygodnie temu.

kl
kl
Udostępnij artykuł:

Jak już informowaliśmy, w połowie marca br. Polskie Radio opublikowało swoje sprawozdanie o przychodach i kosztach w 2012 roku. Wynika z niego, że środki z abonamentu są podstawowym źródłem finansowania działalności PR. W 2012 r. wyniosły one prawie 156,9 mln zł i stanowiły 60,17 procent całości przychodów spółki. Wpływy z abonamentu były o ponad 25 mln zł wyższe niż w 2011 roku. Drugim co do wielkości źródłem finansowania działalności Polskiego Radia są przychody Agencji Reklamy. W roku 2012 udział Agencji Reklamy w przychodach ogółem spółki wyniósł 24,45 procent. Jej przychody wyniosły 63,74 mln zł i są o 4 mln złotych (6,7 proc.) wyższe niż w roku poprzednim. W połowie marca br. prognozowano, że zysk PR może wynieść od 5 do nawet 6 mln złotych (więcej na ten temat).

Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia podkreśla, że do dodatniego wyniku finansowego przyczyniły się przede wszystkim większe niż wstępnie prognozowano wpływy z abonamentu oraz wzrost ponad średnią rynkową sprzedaży reklamowej.

- Nie byłoby to jednak możliwe bez przeprowadzenia w spółce programu oszczędnościowego. Podjęte kroki przyniosły w skali roku zmniejszenie kosztów działalności o około 10 milionów złotych. Co najistotniejsze z naszego punktu widzenia, nie odbiło się to negatywnie na naszej ofercie programowej, a słuchacze otrzymali wysokiej jakości, bardzo zróżnicowane propozycje antenowe - powiedział nam Radosław Kazimierski.

O planowanych dobrych wynikach finansowych Polskiego Radia za 2012 rok mówił nam w niedawnym wywiadzie także Andrzej Siezieniewski, prezes zarządu PR.

- Prognozy KRRiT przewidywały jeszcze kilka miesięcy temu radykalne spadki wpływów z abonamentu. Byliśmy zmuszeni w związku z tym do przeprowadzenia dużych cięć i redukcji kosztów. Dla nas, ludzi mediów publicznych, wszystkie tego typu wybory, likwidować zespoły artystyczne czy zmniejszać liczbę programów, a może spłycać ofertę programową, systematycznie banalizując przekaz, są zawsze bardzo dramatyczne. Prognozy wskazywały, że w pewnym momencie dojdziemy do „ściany”. Bylibyśmy wówczas zmuszeni jeszcze głębiej sięgnąć w sferę programową. Na szczęście w drugiej połowie 2012 roku nieco poprawiła się ściągalność abonamentu, a do tego znacząco wzrosły nasze przychody ze sprzedaży czasu reklamowego, efekty zaczęły przynosić także działania oszczędnościowe w części, nazwijmy to, „poza radiowej”. To wszystko uspokoiło nieco sytuację. Dlatego z większym optymizmem patrzymy na końcówkę tego roku oraz na rok następny - mówił Wirtualnemedia.pl Andrzej Siezieniewski w końcówce listopada ub.r. (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+