3,84 mld zł na reklamę w I połowie 2011. Wzrost o 5/8 proc.

Dom mediowy MPG szacuje, że w I połowie br. wydatki reklamowe w Polsce wyniosły 3,84 mld zł netto. Najmocniej wzrosły inwestycje marketingowe w internecie, natomiast spadły w gazetach, kinach i na outdoorze.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

3,84 mld zł (wszystkie sumy podane w tekście to kwoty netto), które według obliczeń MPG wydano od stycznia do czerwca br. na reklamę w Polsce, to o 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Gdyby jednak założyć, że w I połowie ub.r. nie nastąpiło obniżenie wydatków reklamowych po katastrofie smoleńskiej, ten wzrost wyniósłby tylko 5,4 proc.

W minionym półroczu najmocniej zwiększyły się w skali roku wydatki reklamowe w internecie - o 19 proc., do kwoty 556 mln zł. Reklama telewizja - stanowiąca nieco ponad połowę całego rynku - urosła o 12 proc., osiągając wartość 1,97 mld zł. Natomiast na marketing w radiu przeznaczono 265 mln zł, czyli o 10,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

grafika

 

Nieznacznie zwiększyły się też w skali roku wydatki na reklamę w magazynach - o 3 proc., do poziomu 429 mln zł. Z drugiej strony wartość reklamy w gazetach wyniosła 311 mln zł, co oznacza spadek o 1,8 proc. Spadły też wydatki marketingowe na outdoorze (o 3,9 proc., do kwoty 281 mln zł) oraz w kinach (o 0,8 proc., do poziomu 47 mln zł).

Zgodnie z analizą MPG każdy z siedmiu sektorów gospodarki przeznaczających najwięcej na reklamę w I połowie br. zwiększył swoje budżety marketingowe. Najbardziej wydatki reklamowe wzrosły w branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i finansowej. MPG uzasadnia to rosnącą konkurencją w tych sektorach.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online