3 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1, 43 mln zł z reklam

Mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów w minionym sezonie oglądało na antenie TVP1 ponad 3 mln widzów. Największą popularnością cieszył się finał rozgrywek, w którym Bayern Monachium pokonał Borussię Dortmund.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

TVP1 w sezonie 2012/2013 nadawała po jednym meczu Ligi Mistrzów w środy o 20.40. Średnia oglądalność tych transmisji wyniosła 3,08 mln osób, co przełożyło się na 21,13 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 21,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W poprzednim sezonie 2011/2012 spotkania Ligi Mistrzów pokazywał Polsat. Rozgrywki na antenie tej stacji cieszyły się mniejszą popularnością - oglądało je tam średnio 2,19 mln widzów, a udział wyniósł odpowiednio 16,17 proc. i 17,83 proc. (więcej na ten temat)

We właśnie zakończonym sezonie najwięcej widzów zgromadził w TVP1 finałowy mecz między Borussią Dortmund a Bayernem Monachium, który w sobotę 25 maja br. oglądało 6,96 mln widzów przy udziale wynoszącym 45,22 proc. Drugie miejsce zajęło spotkanie między Borussią a Realem Madryt, które śledziło 4 mln osób.

W paśmie nadawania Ligi Mistrzów w Jedynce stacja ta minimalnie przegrywała tylko z TVP2, nadającą wówczas głównie “Na dobre i na złe” i filmy fabularne, osiągając 21,57 proc. udziału. Za TVP1 uplasowały się TVN (12,63 proc.) i Polsat (10,01 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej Jedynka była liderem przed Dwójką.

Wpływy TVP1 z reklam nadawanych przy meczach Ligi Mistrzów wyniosły 42,5 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Liga Mistrzów nadawana była też w minionym sezonie na stacji nSport, dostępnej na platformie n (obecnie nc+) i w niektórych sieciach kablowych. Kanał ten najpierw w tygodniu pokazywał po cztery spotkania, a w dalszych fazach rozgrywki jeden lub dwa mecze. Spotkania w nSport w sezonie 2012/2013 oglądało średnio 74 tys. widzów przy udziale wynoszącym 0,52 proc. w 4+ i 0,63 proc. w 16-49 (dane łącznie z powtórkami).

Od kwietnia br. spotkania Ligi Mistrzów obecne były także w Canal+ Sport, gdzie pokazano równolegle z nSport łącznie kilka meczów - zgromadziły one średnio 361 tys. osób, a udział stacji wyniósł odpowiednio 2,57 proc. i 3,29 proc.

Najwięcej widzów w kanałach nc+ śledziło spotkanie Borussi Dortmund i Realu Madryt. Na antenie nSport oglądało je 825 tys. widzów przy udziale 6,14 proc., w Canal+ Sport - 564 tys. widzów (udział wyniósł 4,75 proc.). Z kolei finałowy mecz z 25 maja br. do  nSport przyciągnął 301 tys. osób przy udziale na poziomie 2,10 proc., a do Canal+ Sport - 225 tys. osób (udział wyniósł 1,50 proc.).

Widownia Ligi Mistrzów w TVP1 na tle konkurencji

Topowe mecze rozgrywek

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online