4,5 mln widzów meczu Legia Warszawa-Real Madryt w TVP1 i Canal+ (dane minuta po minucie)

Wtorkowy mecz Ligi Mistrzów Real Madryt-Legia Warszawa oglądało średnio 4,2 mln widzów w TVP1 i 300 tys. w Canal+. Jedynka w czasie emisji spotkania wygrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym - dane minuta po minucie w raporcie Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Legią Warszawa, a Realem Madryt odbył się we wtorek, 18 października br. w godz. 20.45-22.34. W Polsce spotkanie transmitowały dwie stacje - Jedynka oraz płatny kanał Canal+. Pojedynek zakończył się wygraną hiszpańskiego klubu 5 do 1.

Średnia widownia transmisji w TVP1 wyniosła 4,19 mln osób, co przełożyło się na 27 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 29,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.

Na antenie Canal+ mecz oglądało dodatkowe 294 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 1,90 proc. i 2,34 proc. udziału.

Zatem łączna widownia spotkania Legia Warszawa-Real Madryt wyniosła 4,49 mln osób (odpowiednio 28,90 i 32,30 proc. udziału).

Z 1-godzinnym opóźnieniem pojedynek ten był pokazywany w Canal+ 1. Średnia widownia tej retransmisji wyniosła 485 osób (odpowiednio 0,004 i 0,008 proc. udziału).

TVP1 w paśmie nadawania meczu Legia Warszawa-Real Madryt wygrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP2 z udziałem na poziomie 23,88 proc., nadająca w tym czasie „M jak miłość”, kulisy tego serialu i „Magazyn Ekspresu Reporterów”. Trzeci był TVN (6,70 proc.; „Na Wspólnej”, „Singielka”, „Top model” i początek „Kuby Wojewódzkiego”), a czwarty - Polsat (5,58 proc.; „Hell’s Kitchen” i film „Szklana pułapka III”).

Przez niemal całą pierwszą połowę spotkania najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce była TVP2 pokazująca wówczas swój hitowy serial „M jak miłość”, którego widownia cały czas rosła - od około 5,3 mln osób na początku do 6,1 mln na końcu odcinka. Początkowo rosła również widownia meczu w TVP1, a potem oscylowała wokół 4,5 mln widzów.

Gwałtowny wzrost oglądalności (do około 5,3 mln osób) mecz zanotował w ostatnich minutach pierwszej połowy, kiedy to Dwójka zakończyła emisję wspomnianego „M jak miłość”, a widownia tej stacji gwałtownie spadła do 3 mln osób. Tym samym przez chwilę TVP1 była zdecydowanym liderem rynku.

Podczas przerwy pomiędzy pierwszą a drugą połową meczu widownia zarówno Jedynki, jak i Dwójki oscylowała wokół 3 mln widzów.

Druga połowa spotkania, to już zdecydowana dominacja TVP1, na której widownia wahała się od około 4 do 4,5 mln oglądających. Drugie miejsce w tym czasie zajmowała TVP2 z liczbą widzów na poziomie około 2 mln.

Widownia Polsatu i TVN w paśmie emisji meczu i przerwy pomiędzy połówkami wahała się od około 500 tys. do 1,6 mln osób - podczas I połowy Polsat miał ok. 1 mln widzów, a TVN - około 500 tys. W II połowie widownia TVN dochodziła max do 1,5 mln widzów, a Polsatu - oscylowała wokół 600 - 900 tys. osób.

Z kolei widownia płatnego Canal+ w czasie transmisji meczu wahała się od około 200 do 400 tys. widzów.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej TVP1 przez cały czas pokazywania hitowego pojedynku Ligi Mistrzów była liderem rynku telewizyjnego - w I połowie przewaga stacji nad drugą TVP2 wynosiła około 200-300 tys. widzów, a podczas drugiej połowy przewaga Jedynki nad drugim TVN oscylowała wokół około 1 mln osób.

grafika

Legia Warszawa-Real Madryt to trzecie spotkanie polskiego klubu w piłkarskiej Lidze Mistrzów 2016/2017 po 20 latach przerwy. Pierwszy pojedynek polskiego klubu stoczony z Borussią Dortmund w środę, 14 września br. oglądało 2,84 mln osób w TVP1, co dało tej stacji prawie 20 proc. udziału w rynku. Widownia tego spotkania w Canal+ wyniosła dodatkowe 220 tys. osób (1,5 proc. udziału).

Mecze Ligi Mistrzów w sezonie 2016/2017 pokazują kanały nc+. Wybrane spotkania (w tym wszystkie mecze Legii Warszawa) transmitowane są również w TVP1.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+