46 procent widzów kojarzy „Grę o Tron” z HBO, 19 procent „House of Cards” z Netflixem

Widzowie popularnych seriali w większości nie kojarzą ich prawidłowo z producentami. Tylko 19 procent odbiorców łączy „House of Cards” z Netflixem, a 6 procent motoryzacyjny show „The Great Tour” z Amazonem. Z kolei HBO było najczęściej wybierane jako twórca seriali których stacja nie wyprodukowała.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
46 procent widzów kojarzy „Grę o Tron” z HBO, 19 procent „House of Cards” z Netflixem

Badaniem Multiscreening 2017 IRCenter objęto 5 popularnych seriali nadawanych w Polsce na platformach VoD: „House of Cards” (Netlix), „Gra o Tron” (HBO), „Ucho Prezesa” (Showmax), „Belfer” (Canal+) oraz „The Grand Tour” (Amazon).

W większości wypadków ujęte w badaniu tytuły seriali są znane respondentom. Największy odsetek (79 proc.) kojarzy „Grę o Tron”, „Ucho Prezesa” (73 proc.) i „Belfra” (62 proc.). Z całej piątki tylko „The Grand Tour” jest rozpoznawany przez mniej niż połowę badanych.

grafika

Według sondażu żadnego serialu nie była w stanie prawidłowo przyporządkować więcej niż połowa respondentów. Najlepiej rozpoznawalne okazały się „Gra o Tron” (46 proc. skojarzyło ją z HBO) oraz „Ucho Prezesa” (31 proc. skojarzyło je z Showmax). Gorzej wypadły „Belfer” i „House of Cards” (po 19 proc.), na samym końcu znalazł się nowy show Clarksona, Hammonda i May’a skojarzony z Amazonem tylko przez 6 proc. widzów.

grafika

1 na 10 osób (12 proc.) przyporządkowała „Grę o Tron” do któregoś z konkurencyjnych producentów - najczęściej do Netflixa (5 proc.). Co piąta osoba nie potrafiła przyporządkować serialu do żadnego producenta (21 proc.).

grafika

Podobnie jak w wypadku „GoT” 1 na 10 osób (12 proc.) przyporządkowała „Ucho Prezesa” do obcego producenta – najczęściej do Netflixa (4 proc.) lub HBO (4 proc.). Co trzecia osoba nie potrafiła przyporządkować serialu do żadnego producenta (30 proc.).

grafika

Najwięcej pomyłek zanotował serial „Belfer”. 21 proc. respondentów skojarzyło ten tytuł z innym producentem niż Canal+ – najczęściej przyporządkowywano go do HBO (12 proc.). Co piąta osoba nie potrafiła przyporządkować serialu do żadnego producenta (22 proc.).

grafika

Stacja HBO była najczęściej wybierana jako producent seriali, które nie były jej autorstwa – najczęściej wskazywano ją w przypadku produkcji „Belfer” (12 proc.) i „House of Cards” (8 proc.).

grafika

Badanie (CAWI) przeprowadzono na reprezentatywnej grupie ponad 1 tys. internautów w Polsce we wrześniu 2017 r.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP