SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

4fun Media negocjuje sprzedaż swojemu właścicielowi stacji telewizyjnych i Cupsell.pl

Od połowy października 4fun Media negocjuje sprzedaż swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom udziałów spółki 4fun (należą do niej trzy kanały telewizyjne) i platformy e-commerce’owej Cupsell. Nie podjęto jeszcze decyzji co do zbycia udziałów spółek.

4fun Media o prowadzonych od 19 października negocjacjach dotyczących sprzedaży udziałów 4fun i Cupsell poinformowała w zeszły piątek. Firma uzasadniła, że upublicznienie tej wiadomości równocześnie ze startem rozmów „mogłoby naruszyć prawnie uzasadnione interesy Emitenta poprzez możliwość zagrożenia właściwej ocenie informacji i wywarcie mylnego wrażenia na rynku, jakoby negocjujące strony podjęły ostateczną decyzję co do zawarcia umów, a tym samym mogłoby wpłynąć na wycenę instrumentów finansowych oraz pogorszyć pozycję Emitenta (czyli 4fun Media - przyp.) w toczących się negocjacjach”.

Ponadto zwróciła uwagę, że „ze względu na nadzwyczajne okoliczności zewnętrzne spowodowane wystąpieniem pandemii COVID-19 oraz utrzymującymi się w związku z tym restrykcjami administracyjnymi, wahaniami rynku reklamy oraz ograniczeniem procesów decyzyjnych potencjalnych kupujących, nie miał możliwości oraz wystarczających zasobów na zorganizowanie i przeprowadzenie zajmującego zwykle kilka miesięcy procesu Mergers and Acquisitions (M&A)”.

Zarząd 4fun Media nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji co do zbycia udziałów 4fun i Cupsell. Na taką transakcję musi wyrazić zgodę rada nadzorcza firmy.

4fun Media potrzebuje płynności finansowej

Negocjacje są prowadzone w ramach ogłoszonego przez 4fun Media pod koniec września przeglądu opcji strategicznych. - Zasadniczym motywem do dokonania wskazanego przeglądu jest niepewność gospodarcza wywołana aktualną fazą rozwoju pandemii Covid-19 i brakiem pewności odnośnie do wpływu tej pandemii na działalność spółki i grupy kapitałowej spółki - tłumaczyła wtedy firma.

Dodała, że zarząd rozważając potencjalne scenariusze w ramach tego przeglądu „będzie miał na uwadze i bezwzględnie będzie respektował najlepiej pojęty interes spółki i grupy kapitałowej spółki, jak również akcjonariuszy spółki, jej wierzycieli i interesariuszy”.

- Przegląd opcji strategicznych ma przede wszystkim na celu wybór najkorzystniejszego sposobu zapewnienia bieżącej płynności finansowej spółki i grupy kapitałowej spółki, a także realizację długoterminowego celu spółki i grupy kapitałowej spółki, jakim jest maksymalizacja jej wartości i stanie na straży interesów akcjonariuszy spółki - stwierdzono.

4fun nadaje trzy kanały warte je na 5,3 mln zł

Grupa kapitałowa 4fun Media jest nadawcą trzech muzycznych stacji telewizyjnych: 4fun.tv, 4fun Dance i 4fun Kids, tę ostatnią z początkiem września br. zastąpiła 4fun Gold Hits.

Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. udział 4fun.tv zmalał z 0,129 do 0,073 proc., w przypadku 4fun Dance - z 0,052 do 0,042 proc., a 4fun Gold Hits - z 0,033 do 0,032 proc. Stacje spadki zanotowały też w pierwszej połowie br., bo w związku z epidemią część widowni przeszła do kanałów informacyjnych.

W czerwcu br. 4fun Media swoją działalność telewizyjną przeniosła do spółki 4fun. W zamian objęła 2,4 tys. udziałów 4fun utworzonych w drodze podwyższenia kapitału. Udziały te mają wartość 5,3 mln zł, bo na tyle niezależny biegłym rewident wycenił zorganizowaną część przedsiębiorstwa 4fun Media. 4fun Media ma 100 proc. udziałów 4fun.

Seria odpisów dot. spółek e-commerce

CupSell prowadzi sklep internetowy z ubraniami i gadżetami z nadrukami. Za 69,81 proc. udziałów spółki 4fun Media zapłaciła w czerwcu br. 1,9 mln zł. W drugiej połowie 2018 roku zrealizowała jeszcze kilka przejęć w sektorze e-commerce.

Jesienią ub.r. 4fun Media zapowiedziała, że w związku z niezadowalającymi wynikami przeprowadzi restrukturyzację segmentu e-commerce, który mocno rozbudowała poprzez serię przejęć od połowy 2018 roku. Pod koniec października zamknęła e-sklep NaImpreze.pl.

W drugiej połowie kwietnia firma poinformowała, że dokona odpisu w związku z utratą wartości przez jej spółki zależne: 5,7 mln zł na Program, a 2 mln zł na Cupsell.

Pod koniec września spółka dokonała 6,98 mln zł kolejnych odpisów dotyczących jej spółek zależnych z branży e-commerce oraz 597,1 tys. zł na swoją wartość. Zaznaczono, że odpisy w wysokości 6,98 mln zł dotyczą pożyczek wraz z odsetkami udzielonych spółkom zależnym z branży e-commerce oraz wartości posiadanych udziałów tych spółek. Odpisy ujęto w kosztach finansowych firmy za pierwszą połowę br.

W zeszłym tygodniu 4fun Media przejęła udziały spółki Cupsell o nominalnej wartości 4,93 mln zł. Zapłaci za nie wierzytelnościami z udzielonych jej wcześniej pożyczek, celem jest oddłużenie spółki.

4fun Media sprzedała swojemu właścicielowi Print Logistic

Cypryjska spółka Epicom Limited, kontrolowana przez byłego prezesa 4fun Media Rossa Newensa, ma 61,57 proc. akcji 4fun Media. Kilka pakietów walorów spółki przejęła w br., w lipcu za akcje stanowiące 3,69 proc. kapitału zapłaciła 670 tys. zł.

W marcu 4Fun Media sprzedała do Epicom Limited 59,84 proc. udziałów spółki Print Logistic za 925,6 tys. zł. - Prowadzenie projektu w obecnej formie będzie generować kolejne straty oraz wymagać będzie dalszych nakładów inwestycyjnych - tłumaczył zarząd 4Fun Media.

W zeszły piątek na koniec sesji za akcję 4fun Media płacono 5,10 zł, co daje kapitalizację w wysokości 21,62 mln zł.

Dołącz do dyskusji: 4fun Media negocjuje sprzedaż swojemu właścicielowi stacji telewizyjnych i Cupsell.pl

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Brik
Ciekawy manewr, ciekawe jak giełda zareaguje. Bo 4 fun bez stacji tv to bedzie juz tylko screennetwork, czuję, że ten sam manewr będzie i do tej spółki zastosowany.
odpowiedź
User
Kiszczak
Może kupi pan winnicki. Gówno z nich zrobi ale chociaż będą w HD
odpowiedź
User
1bn
powtóka z l.90 .wiele fanych firm upadło, ba,dź poszły za grosze
odpowiedź