WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Dariusz Stokowski po przejęciu Nova Group ma pośrednio 55 proc. akcji Grupy 4fun Media

Grupa 4fun Media z wpływami wyższymi o 27 proc. i 3,5 mln zł zysku. 47 proc spoza reklamy tv, 3,8 mln zł z Bridge2fun

2017-09-01 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W pierwszej połowie br. Grupa 4fun Media zanotowała 22,85 mln zł wpływów ze sprzedaży, z czego już 47 proc. pochodziło spoza reklamy telewizyjnej, a 3,76 mln zł przyniosła agencja reklamowa Bridge2fun. Zysk netto firmy wyniósł 3,48 mln zł, wobec 744 tys. zł rok wcześniej.

Rafał Baran Rafał Baran

Przychody Grupy 4fun Media ze sprzedaży wzrosły w skali roku z 17,98 do 22,85 mln zł (czyli o 27 proc.), zysk z działalności operacyjnej - z 1,04 do 4,37 mln zł, zysk EBITDA - z 2,97 do 5,81 mln zł, a zysk netto - z 744 tys. zł do 3,48 mln zł.

Jednocześnie koszty firmy w zakresie sprzedaży zwiększyły się z 1,27 do 1,72 mln zł, a koszty ogólnego zarządu zmalały z 1,99 do 1,94 mln zł.

Wpływy Grupy 4fun Media ze sprzedaży czasu reklamowego w jej kanałach telewizyjnych wzrosły w skali roku o 18 proc. do 12,13 mln zł. Stanowiły 53 proc. wszystkich przychodów firmy, podczas gdy rok wcześniej było to 57 proc.

Zdecydowanie najbardziej zwiększyły się wpływy agencji reklamowej Bridge2fun - z 1,54 do 3,76 mln zł. Wynika to z faktu, że dalej obsługuje ona reklamowo T-Mobile Polska (od maja kampanie telekomu mają nową konwencję), a także przygotowała kilka kampanii serwisu ShowMax.com, m.in. z udziałem Ewana McGregora i z etiudą „Ksiądz” z Arkadiuszem Jakubikiem.

Zajmująca się reklama zewnętrzną spółka Screen Network zanotowała wzrost wpływów o 3 proc. do 4,52 mln zł. Firma zarządza prawie 80 tys. ekranów w blisko 15 tys. lokalizacji emitujących reklamy w systemie digital signage.

Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu br. 4fun.tv miała 0,21 proc. udziału w rynku oglądalności, 4fun Dance i 4fun Gold Hits - po 0,06 proc.

Grupa 4fun Media planuje uruchomić w czwartym kwartale br. swój kolejny kanał telewizyjny.

W czwartek kurs Grupy 4fun Media wzrósł o 10,33 proc. do 8,65 zł.

Autor: tw

Wiecej informacji: 4fun Media, 4fun, reklama telewizyjna, Bridge2fun, Screen Network, reklama zewnętrzna

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia