WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Dariusz Stokowski po przejęciu Nova Group ma pośrednio 55 proc. akcji Grupy 4fun Media

Grupa 4fun Media z wpływami wyższymi o 27 proc. i 3,5 mln zł zysku. 47 proc spoza reklamy tv, 3,8 mln zł z Bridge2fun

2017-09-01 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W pierwszej połowie br. Grupa 4fun Media zanotowała 22,85 mln zł wpływów ze sprzedaży, z czego już 47 proc. pochodziło spoza reklamy telewizyjnej, a 3,76 mln zł przyniosła agencja reklamowa Bridge2fun. Zysk netto firmy wyniósł 3,48 mln zł, wobec 744 tys. zł rok wcześniej.

Rafał Baran, prezes 4fun Media Rafał Baran, prezes 4fun Media

Przychody Grupy 4fun Media ze sprzedaży wzrosły w skali roku z 17,98 do 22,85 mln zł (czyli o 27 proc.), zysk z działalności operacyjnej - z 1,04 do 4,37 mln zł, zysk EBITDA - z 2,97 do 5,81 mln zł, a zysk netto - z 744 tys. zł do 3,48 mln zł.

Jednocześnie koszty firmy w zakresie sprzedaży zwiększyły się z 1,27 do 1,72 mln zł, a koszty ogólnego zarządu zmalały z 1,99 do 1,94 mln zł.

Wpływy Grupy 4fun Media ze sprzedaży czasu reklamowego w jej kanałach telewizyjnych wzrosły w skali roku o 18 proc. do 12,13 mln zł. Stanowiły 53 proc. wszystkich przychodów firmy, podczas gdy rok wcześniej było to 57 proc.

Zdecydowanie najbardziej zwiększyły się wpływy agencji reklamowej Bridge2fun - z 1,54 do 3,76 mln zł. Wynika to z faktu, że dalej obsługuje ona reklamowo T-Mobile Polska (od maja kampanie telekomu mają nową konwencję), a także przygotowała kilka kampanii serwisu ShowMax.com, m.in. z udziałem Ewana McGregora i z etiudą „Ksiądz” z Arkadiuszem Jakubikiem.

Zajmująca się reklama zewnętrzną spółka Screen Network zanotowała wzrost wpływów o 3 proc. do 4,52 mln zł. Firma zarządza prawie 80 tys. ekranów w blisko 15 tys. lokalizacji emitujących reklamy w systemie digital signage.

Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu br. 4fun.tv miała 0,21 proc. udziału w rynku oglądalności, 4fun Dance i 4fun Gold Hits - po 0,06 proc.

Grupa 4fun Media planuje uruchomić w czwartym kwartale br. swój kolejny kanał telewizyjny.

W czwartek kurs Grupy 4fun Media wzrósł o 10,33 proc. do 8,65 zł.

Autor: tw

Wiecej informacji: 4fun Media, 4fun, reklama telewizyjna, Bridge2fun, Screen Network, reklama zewnętrzna

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia