SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

56 nominacji do Effie 2012 - najwięcej dla MEC

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards przyznano 56 nominacji. Zdecydowanie najwięcej - 13 - otrzymał dom mediowy MEC. Łącznie wpłynęło 145 prac zgłoszonych przez 63 firmy komunikacji marketingowej i reklamodawców.

Od 20 lipca do 24 sierpnia 85-osobowe jury pod przewodnictwem Grzegorza Wójcika, dyrektora ds. korporacyjnych MIH Internet Europe oceniło te projekty w trybie online, a 6 września podczas wspólnej dyskusji odbyło się głosowanie na nominacje i nagrody w poszczególnych grupach. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli Anna Barabasz z Maspexu Wadowice (żywnosc, art. nieżywnosciowe, napoje, leki), Łukasz Lewandowski z K2 Internet (środki trwałe, usługi, retail, e-commerce/e-services/m-commerce), Malina Wieczorek z Telescope (pro bono, kampanie dot. edukacji społecznej i CSR, promocja miejsc i wydarzeń, sponsoring kultury i sportu), Maciej Szczechura z Getin Noble Banku (bankowość, ubezpieczenia i inwestycje, telekomunikacja) oraz Agnieszka Kwaśniewska z Saatchi & Saatchi Think Tank (longterm, limited budget, media idea, launch).

W efekcie przyznano 56 nominacji. Aż 13 otrzymały projekty zgłoszone przez MEC, w tym jeden zrealizowany samodzielnie przez firmę. Sześć nominacji (w tym jedną samodzielnie) otrzymał Mediacom Warszawa, a pięć (też jedną samodzielnie) - Carat. Po cztery nominacje uzyskały agencje DDB Warszawa i BBDO Warszawa, a po trzy - Ogilvy, Euro RSCG, Publicis i OMD.

KATEGORIA: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE
zgłaszającyklienttytuł kampaniinazwa produktu
MEC, DRAFTFCB + AD FABRIKANIVEA PolskaNIVEA InvisibleNIVEA Invisible
BBDO Warszawa, MediaCom WarszawaMARS PolskaLaunch wariantu Whiskas DeliceWhiskas
MediaCom WarszawaProcter and Gamble DS Polska Jak brzmi prawdziwa męskośćDezodoranty Old Spice Bahamas
Euro RSCG Poland, ZenithOptimedia GroupReckitt Benckiser (Poland)DzieciVanish
KATEGORIA: BANKOWOŚĆ
DDB Warszawa, Universal McCann, OS3 multimediaPKO Bank PolskiKampania repozycjonująca markę PKO Bank Polski
OMD, AddapterPolbankZmiennośćElastyczny Kredyt Hipoteczny
BRAIN, PanMedia Western, 180heartbeats + JUNG v. MATTING Bank ŚląskiSzkoda życia na mieszkanie w złym miejscu Kredyt Hipoteczny
PZL, MaxusAlior BankRachunki bez opłatRachunki bez opłat
MECBank PocztowySkarpetaKonto Nestor i Konto Standard
BPN, KRUKKRUKPomagamy spłacać długiKRUK
KATEGORIA: DIGITAL
Getin Noble BankGetin Noble BankGetin OnlineGetin Online
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE
180heartbeats + JUNG v. MATT, StarcomTablica Sprzedawaj po sąsiedzkuTablica.pl
Performance MediaMEGASTOREKupuj w najniższej cenie!Sklep megastore.pl
KATEGORIA: KAMPANIE DOT. EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR
Saatchi & Saatchi/Saatchi & Saatchi Digital, Walk PRPolski Czerwony KrzyżŻycie to nie facebookEdukacja i profilaktyka w zakresie zakażeń wirusem HIV
MEC, DRAFTFCB + AD FABRIKANIVEA Polska100 placów zabaw na 100 lat NIVEA100 placów zabaw na 100 lat NIVEA
BBDO Warszawa, Media Direction OMDMinisterstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu DrogowegoZapnij Pasy. Włącz Myślenie.Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym
MEC, Legend GroupMinisterstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu DrogowegoPrędkość Zabija – Włącz MyślenieWłącz myślenie
KATEGORIA: LAUNCH
Publicis, Mindshare, PresspublicaPresspublicaInaczej pisaneUważam Rze
Agencja Reklamowa S4, MECPPF Hasco-LekBluMAG jedyny z pełną dawką magnezuBluMAG jedyny
TIPPINGPOINT, Initiative MediaBGŻOptimaLubię oszczędzać innymBGŻOptima
Carat, SocializerMattel PolandWprowadzenie na rynek marki Monster HighMonster High
KATEGORIA: LEKI
MEC, Heads AdvertisingHasco-LekIbum Forte - FalaIbum Forte
Publicis, ZenithOptimedia GroupSanofi-AventisWzorkiNo-Spa 
Euro RSCG Poland, Media ConceptTeva Pharmaceuticals PolskaPUSTE  MIEJSCEPROSTALONG
G7, PolpharmaPolpharmaBryłyPyralgina
StarcomUSP ZdrowieODERWANIEGRIPEX HOTACTIV
EasymediaPolfarmexCeruvit Junior ŻelkiCeruvit Junior Żelki
KATEGORIA: LIMITED BUDGET
OS3 multimedia, Universal McCann, OSTRYGAHasbro PolskaNarodowe głosowanie na planszę Monopoly PolskaMonopoly
Initiative MediaBMW Vertriebs GmbHŻyj MINIMINI
MEC, JWT WarszawaNestlé PolskaJojo KucharzJojo Marshmallow
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Red8 Advertising, PHD Media DirectionCarlsberg PolskaNajlepsza nagroda po robocie.Harnaś
PZL, MaxusAlior BankAlior Bank. Wyższa kultura bankowości.Alior Bank
MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Poland, Heureka Huge Idea, Los MejoresŻywiec ZdrójMoje silne drzewo/Po stronie naturyŻywiec Zdrój
KATEGORIA: MEDIA
The Walt Disney Company Polska, Carat, Hypermedia IsobarThe Walt Disney Company PolskaPremiera filmu “Fineasz i Ferb: Podróż w 2-gim wymiarze” w Disney XDFineasz i Ferb: Podróż w 2-gim wymiarze
MEC, Digit-ArtWydawnictwo BauerŚwiat Wiedzy Świat Wiedzy 
KATEGORIA: MEDIA IDEA
MECNestlé PolskaLe Bobo – kot fotograf, kot jako medium!FRISKIES Dry Cat
MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Poland DanoneDanio KamuflażDanio
KATEGORIA: NAPOJE
MEC, McCann WarsawNestlé PolskaRozmowyNESCAFÉ Sensazione Creme
Agencja 303Grupa Maspex75 lat TymbarkTymbark
UpCEDC International sp. z o.o Wódki takie jak kiedyśWódki Soplica
KATEGORIA: PRO BONO
ZGŁASZAJĄCYKLIENTTYTUŁ KAMPANIINAZWA PRODUKTU
TELESCOPE, EURA 7Fundacja Mamy i TatyRozwód? Przemyśl to!Kampania społeczna zwracająca uwagę na negatywne skutki rozwodu dla dzieci
KATEGORIA: PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU
CaratForum Film / Walt Disney Company PolskaAuta 2Film kinowy - Auta 2
V&PFundacja IndependentBadgeOFF Festival Katowice
KATEGORIA: RETAIL
MEC, OgilvyBiedronkaWszyscy Jesteśmy Drużyną NarodowąBiedronka
Euro RSCG Poland, MECIKEA RetailIKEA 50 lat w PolsceWyposażenie wnętrz
KATEGORIA: ŚRODKI TRWAŁE
DDB Warszawa, Pride and Glory Huge Idea, CaratPhilips PolskaPokochaj Swoje WłosyPhilips Haircare
DDB Warszawa, Pride and Glory Huge Idea, CaratPhilips PolskaPełna gotowość na każdym fronciePhilips Grooming
BBDO Warszawa, MECMercedes-Benz PolskaSezon na Vany Mercedes-Benz Vany
Publicis, OMDRenault PolskaLojalni klienciRenault
KATEGORIA: TELEKOMUNIKACJA
MediaCom Warszawa, Testardo Gram w ramach Grey GroupPlayTestuj SmartfonaPlay
KATEGORIA: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
Ogilvy, MindshareMetLife AmplicoDla nas żadna ludzka sprawa nie jest małaMetLife Amplico
K2, StarlinkPZUPakiet Młodzi KierowcyPZU
KATEGORIA: USŁUGI
DDB Warszawa, OMDMcDonald'sDociekliwiMcDonald’s
FAT BABY , StarcomRAINBOW TOURSTARYFY 2011Rainbow Tours
KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
BBDO Warszawa, Media Direction OMDFrito Lay PolandWymyśl Nowy Smak Lay's!Lay's (podstawowa linia produktowa - Lay's płaskie)
Ogilvy, MediaCom WarszawaBahlsen PolskaHIT powoduje imprezyHIT


Wszystkie nagrody zostaną wręczone podczas uroczystej gali 8 października w Teatrze Wielkim w Warszawie.

Dołącz do dyskusji: 56 nominacji do Effie 2012 - najwięcej dla MEC

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fan pmw
Co się dzieje z PMW? Tylko jedna nominacja?
odpowiedź
User
clamann
Czyżby Pan Maciej Szczechura stworzył osobna kategorie dla produktu swojego banku? Dlaczego w kategorii Digital nie ma wiecej nominowanych? Sam Getin się zgłosił ze swoim produktem? Żen...
odpowiedź
User
ew
kampania PZU nominowana? PZU to dla zasady nie powinno byc nominowane.....pitola w tych reklamach ze hej, pzu suks!!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedź