Jak wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00 a 0.59 w nocy wyniosła w Jedynce 4,46 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 38 proc. w grupie 4+ i 35,21 proc. w grupie 16-49. Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 290 tys. widzów w TVP Polonia, co dało łącznie obu stacjom 4,75 mln oglądających oraz odpowiednio 40,44 proc. i 38,12 proc. udziału.
W momencie, gdy na scenie pojawiła się Monika Kuszyńska i zaśpiewała piosenkę „In the name of love”, widownia TVP1 wyniosła 5,7 mln osób, zaś TVP Polonia - 440 tys., czyli łącznie 6,1 mln widzów.
Drugi półfinał Eurowizji, w który także wystąpiła Kuszyńska, przyciągnął w miniony czwartek do TVP1 i TVP Polonia średnio 3,64 mln widzów. Z kolei odbywający się we wtorek pierwszy półfinał muzycznego konkursu bez uczestnika z Polski obejrzało na obu antenach 1,44 mln osób.

Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji przyciągnął przed telewizory nieco mniejszą widownię niż zeszłoroczny, w którym Polskę reprezentowali Cleo i Donatan. Wówczas koncert obejrzało w kanałach TVP1 i TVP Polonia łącznie 5 mln widzów (więcej na ten temat). W tym roku finał Eurowizji miał jednak drugi najlepszy wynik oglądalności w ciągu siedmiu lat, z tymże w 2012 i 2013 roku TVP nie transmitowała imprezy, a Polska nie brała w niej udziału.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-superhit-festiwal-2015-pod-koniec-maja-w-sopocie ##
Monika Kuszyńska zajęła w tegorocznym konkursie 23. miejsce. Zdecydowały o tym zsumowane głosy widzów z poszczególnych krajów Europy połączone z głosami jurorów z każdego państwa. Jednak, gdyby brać pod uwagę wyłącznie głosowanie sms-owe, to polska reprezentacja zajęłaby 15. lokatę.











