SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

6,2 mln widzów meczu Polska-Urugwaj w TVP1 i TVP Sport. Jacek Kurski: kosmiczny wynik

Towarzyski mecz piłki nożnej Polska-Urugwaj zobaczyło w piątek w TVP1 i TVP Sport ponad 6 mln widzów - wynika z danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z powodu powrotu wielkiej piłki do TVP. Jest to format, który zawsze wymiata konkurencję i organizuje emocje społeczne - mówi nam Jacek Kurski, prezes TVP.

Artur Boruc, mecz Polska-Urugwaj; fot. TVP Article

Średnia widownia tego spotkania odbywającego się na Stadionie Narodowym w Warszawie na antenie telewizyjnej Jedynki wyniosła 5,69 mln widzów. Przełożyło się to na 36,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 37,74 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską.

Mecz ten pokazywał również TVP Sport, gdzie oglądało go dodatkowo 481 tys. widzów (odpowiednio 3,08 proc. i 2,49 proc. udziału).

Łączna widownia tego spotkania na obu antenach wyniosła 6,17 mln osób (odpowiednio 39,36 proc. i 40,23 proc. udziału).

Obie połowy meczu mniej więcej oglądała podobna liczba widzów - biorąc pod uwagę AMRy z grupy 4+ minimalnie wyższą widownię w TVP1 miała pierwsza połowa (5,74 mln wobec 5,63 mln drugiej połowy), a w TVP Sport - druga połowa (500 tys. wobec 463 tys. pierwszej połowy). - Są to kosmiczne wyniki, jak na mecz towarzyski, i bez udziału Roberta Lewandowskiego. Bardzo się cieszę, że nawet według Nielsena, który w oczywisty sposób zaniża nasza oglądalność, wczorajszy mecz zainteresował aż tylu widzów. Osiągnęliśmy podobne wyniki, jakie miała Telewizja Polsat w meczach eliminacyjnych do mundialu w Rosji, czyli w spotkaniach o dużo większą stawkę. Bo telewizja publiczna to potęga - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.

- Imponujący wynik miał również TVP Sport. Nawet wg Nielsena było to niemal pół mln widzów, chociaż według naszych informacji z alternatywnego pomiaru było tam 1,3 mln widzów. Według tego samego alternatywnego pomiaru, opartego na obserwacji rzeczywistych zachowań kilkuset tysięcy widzów, na obu antenach średnia wyniosła niemal 9 mln osób, a w peaku było to 10,5 mln - dodaje. Oznacza to, że decyzja o strategicznym zakupie praw do transmisji meczów reprezentacji Polski okazała się słuszna. Jesteśmy bardzo zadowoleni z powodu powrotu wielkiej piłki do TVP. Jest to format, który zawsze wymiata konkurencję i organizuje emocje społeczne. W dniu kiedy gra reprezentacja Polski w piłce nożnej, nic innego się nie liczy - wszyscy żyją meczem - komentuje nam prezes Telewizji Polskiej.

Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze opublikował dane Netii na temat oglądalności wczorajszego meczu. Wg tych danych średnia widownia meczu Polska-Urugwaj na obu antenach wyniosła 8,96 mln widzów, a w szczytowym momencie wzrosła do 10,5 mln. - Fantastyczna oglądalność meczu Polska-Urugwaj! Na TVP1 i TVP Sport łączny AMR 8,96 mln, w piku 10,5 mln. Dziękujemy! - poinformował prezes TVP (pisownia oryg. przyp. red.).

Polska-Urugwaj to mecz, którym Telewizja Polska zainaugurowała powrót tzw. „wielkiej piłki” na swoje anteny. Publiczny nadawca zakupił wyłączne prawa do rozgrywek polskiej reprezentacji piłki nożnej do 2022 roku. - Stało się. Mamy to. Pokażemy wszystkie mecze eliminacyjne do Mistrzostw Europy 2020 i Mistrzostw Świata 2022, wszystkie mecze turniejowe Mistrzostw Europy 2020 oraz MŚ 2018 i 2022, wszystkie mecze towarzyskie, a także mecze w nowej formule Ligi Narodów, która zacznie funkcjonować od przyszłego roku. W tych wszystkich meczach TVP będzie z reprezentacją narodową - mówił na specjalnym briefingu kilka tygodni temu Jacek Kurski.

Kolejny mecz reprezentacji Polski odbędzie się w poniedziałek, 13 listopada br. na stadionie w Gdańsku. Nasza drużyna zmierzy się w nim z Meksykiem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 6,2 mln widzów meczu Polska-Urugwaj w TVP1 i TVP Sport. Jacek Kurski: kosmiczny wynik

48 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
no to prezesik TVP się cieszy :) co jak co ale w sumie powrót meczów do TVP to jego sukces, chyba jako jedyny sukces :)
26 21
odpowiedź
User
Tvp wreszcie wraca na jej miejsce !
Dobry ruch
36 14
odpowiedź
User
m.
Gdyby jeszcze nie ten wiecznie podekscytowany Iwański to dało by się nawet te transmisje i studio na TVP przełnąć. Nie pojmuje że mają kogoś tak znakomitego jak Laskowski, a uszczesliwiaja widzow na sile czy to w szczypiorniaku czy teraz w mecach reprezentacji, kims kto sie do tego kompletnie nie nadaje. Wiem ze w TVP ciesza z tych trasnmisji, to zrozumiale ale takie slinienie sie w studiu i wylewajace sie ochy i achy pt "mamy to" i jak to robimy to troche nie wypada. Bo jednak czysto merytorycznie szału nie ma.
22 7
odpowiedź
User
Polak
Dobry ruch. Takie mecze to element patriotyzmu i jego budowy. Bardzo fajne, że jest w publicznej telewizji.
32 23
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Zwykle Prezes mówi, że wynik jest trzy razy wyższy, więc tutaj 18,6 miliona!
25 11
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Muszę przyznać, że jestem bardzo niezadowolony z powodu tak wysokiej oglądalności, bo to oznacza, że kłamliwi POwcy też oglądali mecz. TVP powinna przyciągać elity konserwatystów, które wierzą w cztery podstawowe, konserwatywne wartości. Jeszcze ta Netia okropna, zawyża strasznie wyniki oglądalności i pachołek Kurski się cieszy z nie wiadomo czego. Mecze to kolejny krok do przyciągania masowej widowni, a temu powinniśmy się przeciwstawiać w imię konserwatywnych wartości, które są po prostu najważniejsze i najlepsze.
5 17
odpowiedź
User
krzychu
W końcu publiczna zaczyna działać coraz lepiej, a nie rozkład. Jak z LOTem, nagle zaczął przynosić zyski, a to AirBerlin zbankrutował. Oby tak dalej. Psy szczekają, karawana jedzie dalej.
24 22
odpowiedź
User
kibic
Faktycznie, b. dobre wyniki jak na taką stawkę meczu i brak Roberta. Gratulacje dla TVP i dla Polaków, że tak chętnie naszych chłopaków oglądają. Może coś ugramy w tej Rosji, oby!!!
28 7
odpowiedź
User
Andrzej C.
Niby nikt nie ogląda tvp, a wyniki lepsze niż za starych ekip, gdy reprezentacja była jeszcze w tvp. I to przy spadku oglądalności telewizji w ogóle i rozdrobnieniu rynku.
22 4
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
No i w końcu widać, że ruch tvp był strzałem w 10. Nasi coraz lepsi, tvp też prze do przodu. Może to dobry omen dla obu "drużyn". Dobrze, że stawiają na propolskość, konserwatyzm, poczucie wspólnoty.
26 15
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry