6,5 mln polskich użytkowników serwisów kulinarnych, mężczyzn przybywa szybciej niż kobiet

Serwisy kulinarne miesięcznie odwiedza ponad 6 mln polskich internautów, o milion więcej niż rok czy dwa lata wcześniej. Wśród tych użytkowników najwięcej jest kobiet (choć liczba mężczyzn bardziej ostatnio wzrosła), osób w wieku 15-44 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem oraz mieszkających w miastach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
6,5 mln polskich użytkowników serwisów kulinarnych, mężczyzn przybywa szybciej niż kobiet
fot. Shutterstock.com

Liczba polskich użytkowników stron o tematyce kulinarnej w kwietniu br. wyniosła 6,57 mln. To o 990,4 tys. więcej niż rok wcześniej (co daje wzrost o 17,7 proc.) i o 1,35 mln więcej niż przed dwoma laty (25,8 proc. w górę) - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Wśród użytkowników serwisów kulinarnych zdecydowanie więcej jest kobiet niż mężczyzn. W kwietniu br. z takich stron skorzystało 3,81 mln internautek, o 637,5 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to o 20,1 proc. w górę), które stanowiły 58,1 proc. wszystkich odwiedzających.

Przy czym męskich użytkowników w skali dwóch lat przybyło więcej - ich liczba wzrosła o 710,8 tys. (czyli o 34,8 proc.), a udział wśród ogółu odwiedzających zwiększył się z 39,1 proc. do 41,9 proc.

1,61 mln odwiedzających serwisy kulinarne w kwietniu br. to osoby w wieku 25-34 lat (24,5 proc. wszystkich użytkowników), 1,35 mln - ludzie w wieku 15-24 lat (20,6 proc. ogółu), a 1,17 mln - w wieku 35-44 lat (17,8 proc. wszystkich).

W ciągu dwóch lat liczba użytkowników w wieku 15-24 lat zwiększyła się tylko o 31,2 tys. (czyli o 2,3 proc.), przez co ich udział spadł z 25,3 proc. do 20,6 proc. Za to odwiedzających w wieku 25-34 lat przybyło 240,7 tys. (wzrost o 17,6 proc.), tych mających 35-44 lat - 368,8 tys. (46 proc. w górę), w wieku 45-54 lat - 245,9 tys. (36,9 proc. w górę), a tych mających 55 lat i więcej - 349,2 tys. (wzrost o 54,4 tys.).

Mniej więcej trzy czwarte odwiedzających witryny kulinarne ma średnie lub wyższe wykształcenie. W kwietniu br. użytkowników z maturą było 2,54 mln (stanowili 38,6 proc. wszystkich odwiedzających), o 372,9 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (17,2 proc. w górę), natomiast tych z dyplomami uczelni wyższych - 2,33 mln (35,4 proc. ogółu), o 496 tys. więcej niż przed dwoma laty (27,1 proc. w górę).

Liczba odwiedzających strony kulinarne, którzy mieszkają na wsi, wzrosła w ciągu dwóch lat o 577,9 tys. (czyli o 36 proc.), a ich udział wśród wszystkich użytkowników - z 30,7 proc. do 33,2 proc.

Jeśli chodzi o miasta, to najwięcej odwiedzających jest w tych średniej wielkości. W kwietniu użytkowników z miejscowości od 20 do 100 tys. mieszkańców było 1,38 mln (21 proc. ogółu), a tych z miast od 100 do 500 tys. - 1,2 mln (18,3 proc. wszystkich). Natomiast liczba odwiedzających z najmniejszych miast wzrosła w skali dwóch lat aż o 35,6 proc. (z 644,4 tys. do 873,9 tys.), podczas gdy w przypadku użytkowników z większych miast zwiększyła się o 14-18 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem