SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

65 tys. nośników outdoorowych w Polsce, najwięcej w ofercie AMS i Ströera

W Polsce na koniec ub.r. było 65,3 tys. nośników reklamy zewnętrznej, o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Prawie 20 tys. to citylighty, a ponad 16 tys. - nośniki małego formatu. Niecałe 27 tys. nośników należy do AMS.

Z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wynika, że w ub.r. liczba nośników outoorowych zmalała o 2,1 tys. Najwięcej ubyło standardowych tablic o powierzchni 12 m kw. - 917 i frontlightów 6x3 m - 970 (to o 7 proc. i 6,9 proc. w dół). Ponadto zniknęła jedna piąta tradycyjnych nośników określanych jako pozostałe. Za to liczba tradycyjnych nośników małego rozmiaru zwiększyła się o 435 (czyli 2,7 proc.).

- Postępujące od kilku lat stopniowe, aczkolwiek bardzo zauważalne zmiany ilościowe nośników reklamy, związane są zwłaszcza z polityką samorządów w zakresie korzystania z przestrzeni miejskiej dla celów reklamowych - komentuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - W części dużych miast brak jest nowoczesnej wizji w tym zakresie, której sekunduje pogląd, że „mniej znaczy lepiej”. Nic bardziej mylnego - ocenia.

Nośnik reklamy

Ogólna liczba nośników 31.12.2015 r.

Ogólna liczba nośników 31.12.2014 r.

Standardowe 12 m²

12 165

13 082

Frontlight 6 x 3 m

12 973

13 943

Frontlight 12 x 3

768

769

Frontlight 12 x 4

1 042

1 098

Nośniki małego formatu

16 199

15 764

Pozostałe nośniki

317

401

Citylight

19 822

20 069

Backlight 6 x 3

790

881

Backlight 8 x 4

472

497

Backlight scroll 9 m²

640

768

Pozostałe nośniki podświetlane

125

133

Łączna liczba nośników

65 313

67 405


Zdecydowanie najwięcej nośników - 26,6 tys. - ma AMS, z czego prawie połowę (13 tys.) stanowią citylighty. Do Ströer Polska należy 12,3 tys. nośników, w tym 5,2 tys. tablic 12-metrowych i 5 tys. 18-metrowych.

Po ponad 5 tys. nośników mają Clear Channel Poland (7,2 tys.) i spółka CAM Media (6 tys.), która pod koniec ub.r. zmieniła nazwę na LARQ, natomiast po ponad 4 tys. - Cityboard Media i MM.

firma

nośniki tradycyjne (stan na 31.12.2015)

12 m²

duży format

mały format

6x3

12x3

12x4

pozostałe

AMS

5 575

1 712

 

3

118

4 816

BC

 

 

 

 

 

 

BPMEDIA

180

40

 

30

 

72

CAM MEDIA

 

 

 

 

 

5 813

Clear Channel

 

1 711

 

 

1

245

CITYBOARD

 

4 025

 

562

1

 

DEFI

 

 

 

 

 

 

GIGABOARD

 

 

 

 

77

 

GLOBART

230

16

1

 

37

 

HEADZ

 

 

 

 

 

 

JETLINE

 

 

 

402

 

 

KONESER

48

 

 

 

4

244

MAIK

478

175

10

 

5

 

MM

 

 

 

 

 

4 009

OUTDOOR 3

492

80

 

 

52

177

SCHULZ

 

231

1

 

4

 

STROEER

5 162

4 983

625

45

18

460

SUPERSIGNS

 

 

131

 

 

 

WAREXPO

 

 

 

 

 

363

SUMA

12 165

12 973

768

1 042

317

16 199

WIRTUALNEMEDIA.PL

firma

nośniki podświetlane (stan na 31.12.2015)

wszystkie nośniki

citylight 1,2x1,8m

scroll 9m²

duży format

6x3

8x4

pozostałe

AMS

13 023

313

782

268

11

26 621

BC

728

 

 

 

 

728

BPMEDIA

45

 

 

 

 

367

CAM MEDIA

200

 

 

 

 

6 013

Clear Channel

5 166

 

 

70

11

7 204

CITYBOARD

 

 

 

 

32

4 620

DEFI

 

 

 

 

14

14

GIGABOARD

 

 

2

45

 

124

GLOBART

11

 

 

 

 

295

HEADZ

 

 

2

82

 

84

JETLINE

 

 

 

 

 

402

KONESER

 

 

 

 

 

296

MAIK

24

 

4

 

 

696

MM

 

 

 

 

 

4 009

OUTDOOR 3

 

 

 

 

1

802

SCHULZ

 

 

 

 

 

236

STROEER

625

327

 

7

56

12 308

SUPERSIGNS

 

 

 

 

 

131

WAREXPO

 

 

 

 

 

363

SUMA

19 822

640

790

472

125

65 313


Liczba zewnętrznych nośników cyfrowych (DOOH) na koniec ub.r. wynosiła 560, mniej niż rok wcześniej. Ponad połowa znajdowała się poza największymi aglomeracjami.

- Usunięte zostały wyeksploatowane ekrany oraz te o niestandardowych rozmiarach. Dokonana została również ich weryfikacja pod kątem atrakcyjności lokalizacji. Działania te są zasługą firmy BIGformat.tv, która pozostaje jednym z większych operatorów sieci nośników DOOH w Polsce - opisuje Lech Kaczoń.

Aglomeracja

DOOH ekrany zewnętrzne 31.12.2015

Warszawska

53

Śląska

42

Krakowska

31

Gdańska

17

Poznańska

26

Łódzka

12

Wrocławska

14

Szczecińska

8

Bydgoska

23

Lubelska

12

Pozostałe miejscowości

322

Łączna liczba nośników

560

Z kolei liczba ekranów reklamowych wewnątrz budynków według szacunków Goldbach Audience wzrosła w ub.r. z 46 457 do 70 457. Na koniec ub.r. znajdowały się one w 9 tys. lokalizacji wobec 7,2 tys. rok wcześniej. Zdecydowanym liderem w całym sektorze DOOH jest firma Screen Network, która na koniec ub.r. miała 18 667 nośników (w tym 35 ekranów zewnętrznych) w 610 lokalizacjach.

W przypadku firm Cityboard Media i BP Media, które nie przekazały do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej danych o swoich ofertach, na przełomie stycznia i lutego br. dokonany został w największych miastach i aglomeracjach spis ich nośników, który może jednak nie obejmować wszystkich.

Dołącz do dyskusji: 65 tys. nośników outdoorowych w Polsce, najwięcej w ofercie AMS i Ströera

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl