7,1 mln widzów meczu Polska-Dania. Udany tydzień „wielkiej czwórki”

Największymi hitami zeszłego tygodnia były znane od lat seriale TVP oraz mecz Polska-Dania. Wśród stacji na czele zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupach 16-49 i 16-59 znalazł się Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 3 do 9 października 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 3 października oglądało 6,65 mln widzów, co przełożyło się na 40,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajął eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ. Spotkanie Polska-Dania (3-2) na antenie Polsatu śledziło średnio 6,34 mln osób (w Polsacie Sport - 800 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,86 proc. (Polsat Sport - 4,84 proc.).

Podium uzupełnia serial „Ranczo”, który 9 października na antenie Jedynki oglądało 5,18 mln widzów, co dało stacji 30 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się pokazany 5 października odcinek medycznego serialu „Na dobre i na złe”. Produkcję tę w Dwójce śledziło 4,96 mln widzów (31,16 proc. udziału).

Pierwszą piątkę uzupełnia „Rolnik szuka żony” TVP1 (4,81 mln widzów; 30,58 proc. udziału; emisja 9 października),

Dalej uplasowały się kolejne dwa seriale TVP: „Ojciec Mateusz” Jedynki (4,42 mln widzów; 28,01 proc. udziału; 6 października) oraz telenowela TVP2 „Barwy szczęścia” (4,05 mln widzów; 24,63 proc. udziału; 3 października).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 9 października obejrzało 3,64 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,51 mln widzów (emisja tego samego dnia). 3,40 mln oglądających miał pokazany 5 października „Teleexpress”.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (3,07 mln widzów; emisja 7 października w Polsacie; 16. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był tutaj mecz Polska-Dania, który 8 października oglądało średnio 2,92 mln osób (42,32 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” z 4 października (2,33 mln widzów; 34,98 proc. udziału), a podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony” (1,81 mln widzów; 26,42 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze seriale: „Na dobre i na złe” (1,66 mln; 26,69 proc.) i „Ranczo” (1,55 mln; 21,71 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,40 pkt. proc. do 13,03 proc. Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,29 pkt. proc. do 11,57 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,02 proc., po spadku o 0,21 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,38 proc. (w dół o 0,15 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 41,67 proc. do 43 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (3,91 proc.; w dół o 0,03 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) Polsat został nowym liderem, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła tutaj swój udział o 1,76 pkt. proc. do 15,08 proc. Na drugą lokatę spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 14,62 proc., po jednak wzroście udziału o 0,73 pkt. proc.

Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,37 proc. (do góry o 0,13 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (- 0,60 pkt. proc. do 5,96 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem oglądalności też został Polsat (do góry o 1,50 pkt. proc. do 14,16 proc.), który wyprzedził TVN (jednak wzrost o 0,54 pkt. proc. do 13,47 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online