Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 3 do 9 października 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 3 października oglądało 6,65 mln widzów, co przełożyło się na 40,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajął eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ. Spotkanie Polska-Dania (3-2) na antenie Polsatu śledziło średnio 6,34 mln osób (w Polsacie Sport - 800 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,86 proc. (Polsat Sport - 4,84 proc.).
Podium uzupełnia serial „Ranczo”, który 9 października na antenie Jedynki oglądało 5,18 mln widzów, co dało stacji 30 proc. udziału.
Oczko niżej znalazł się pokazany 5 października odcinek medycznego serialu „Na dobre i na złe”. Produkcję tę w Dwójce śledziło 4,96 mln widzów (31,16 proc. udziału).

Pierwszą piątkę uzupełnia „Rolnik szuka żony” TVP1 (4,81 mln widzów; 30,58 proc. udziału; emisja 9 października),
Dalej uplasowały się kolejne dwa seriale TVP: „Ojciec Mateusz” Jedynki (4,42 mln widzów; 28,01 proc. udziału; 6 października) oraz telenowela TVP2 „Barwy szczęścia” (4,05 mln widzów; 24,63 proc. udziału; 3 października).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 9 października obejrzało 3,64 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,51 mln widzów (emisja tego samego dnia). 3,40 mln oglądających miał pokazany 5 października „Teleexpress”.
Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (3,07 mln widzów; emisja 7 października w Polsacie; 16. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był tutaj mecz Polska-Dania, który 8 października oglądało średnio 2,92 mln osób (42,32 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” z 4 października (2,33 mln widzów; 34,98 proc. udziału), a podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony” (1,81 mln widzów; 26,42 proc. udziału).
W czołowej piątce znalazły się jeszcze seriale: „Na dobre i na złe” (1,66 mln; 26,69 proc.) i „Ranczo” (1,55 mln; 21,71 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,40 pkt. proc. do 13,03 proc. Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,29 pkt. proc. do 11,57 proc.
Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,02 proc., po spadku o 0,21 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,38 proc. (w dół o 0,15 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 41,67 proc. do 43 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (3,91 proc.; w dół o 0,03 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) Polsat został nowym liderem, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła tutaj swój udział o 1,76 pkt. proc. do 15,08 proc. Na drugą lokatę spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 14,62 proc., po jednak wzroście udziału o 0,73 pkt. proc.

Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,37 proc. (do góry o 0,13 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (- 0,60 pkt. proc. do 5,96 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem oglądalności też został Polsat (do góry o 1,50 pkt. proc. do 14,16 proc.), który wyprzedził TVN (jednak wzrost o 0,54 pkt. proc. do 13,47 proc.).











