O północy z poniedziałku na wtorek publiczny nadawca zakończył przyjmowanie wniosków od stowarzyszeń i organizacji społecznych, fundacji i partii politycznych uprawnionych do emisji bezpłatnych spotów referendalnych.
Zgodnie z decyzją Państwowej Komisji Wyborczej prawo do udziału w bezpłatnej kampanii referendalnej TVP miały 133 podmioty, zaś wnioski złożyło 76 podmiotów. Jedna fundacja i jedno stowarzyszenie nie spełniło wymogów formalnych i w kampanii referendalnej uczestniczyć będą ostatecznie 74 podmioty: 44 stowarzyszenia i organizacje społeczne, 26 fundacji oraz 4 partie polityczne (SLD, PSL, PO i Twój Ruch).
Kampania referendalna prowadzona będzie również na antenach oddziałów terenowych TVP. Na trzech antenach telewizji publicznej TVP1, TVP2 i TVP Polonia wyemitowanych zostanie w sumie 15 godzin nieodpłatnych audycji referendalnych. Natomiast każdy oddział terenowy wyemituje 10 godzin spotów.

We wtorek w siedzibie Telewizji Polskiej w Warszawie komisja ds. koordynacji programowej audycji informacyjnych i publicystycznych dotyczących referendum z pełnomocnikami podmiotów uprawnionych przeprowadziła losowanie kolejności nadawania audycji referendalnych oraz omawiała warunki emisji spotów.











