8 mln użytkowników serwisów plotkarskich. Na czele Plejada. Nocoty, Pudelek i Życiegwiazd (TOP 10)

Serwisy o show-biznesie miesięcznie odwiedza ok. 8 mln polskich internautów. Ponad 50 proc. to kobiety, 45 proc. jest w wieku 25-44 lat, a 80 proc. ma wykształcenie wyższe lub średnie. Najpopularniejszymi stronami są niezmiennie Plejada.pl, Nocoty.pl, Zyciegwiazd.onet.pl i Pudelek.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lutym br. serwisy o show-biznesie odwiedziło 8,39 mln internautów (uwzględniając współodwiedzalność). To o 821,4 tys. więcej niż rok wcześniej, ale 271,1 tys. mniej niż przed dwoma laty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Witryny plotkarskie przyciągnęły w lutym br. 4,4 mln kobiet (to 52,4 proc. wszystkich użytkowników) i 4 mln mężczyzn. Udział kobiet nieco zmalał - rok wcześniej wynosił 54,4 proc., a dwa lata wcześniej - 55,3 proc.

2,16 mln odwiedzających serwisy o show-biznesie w lutym br. to osoby mające 25-34 lat, które stanowiły 25,7 proc. wszystkich użytkowników. Internautów w wieku 35-44 lat było 1,7 mln (20,3 proc. ogółu), tych w wieku 45-54 lat - 1,22 mln (14,6 proc. wszystkich), a w wieku 55 lat i więcej - 1,31 mln (15,6 proc. ogółu). Zdecydowanie najmniej - 336,5 tys. - było internautów w wieku 7-14 lat.

W ciągu dwóch lat ubyło młodszych użytkowników. Liczba tych w wieku 7-14 lat spadła o 339,6 tys. (aż 50,2 proc. w dół), tych w wieku 15-24 lat - o 553,1 tys. (25 proc. w dół), a w wieku 25-34 lat - o 175,2 tys. (7,5 proc. w dół). Za to internautów w wieku 35-44 lat przybyło 287,6 tys. (wzrost o 20,3 proc.), tych w wieku 45-54 lat - 124,9 tys. (11,4 proc. w górę), a tych mających 55 lat i więcej - aż 384,3 tys. (wzrost o 41,5 proc.).

Wśród użytkowników serwisów plotkarskich przeważają osoby z wykształceniem średnim i wyższym. Tych pierwszych w lutym br. było 3,56 mln (i stanowiły 42,4 proc. wszystkich), a tych drugich - 3,23 mln (38,5 proc. ogółu). Ponadto witryny o show-biznesie odwiedziło 1,03 mln użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym (stanowiąc 12,2 proc. wszystkich), 385,1 tys. z podstawowym i 184,8 tys. z gimnazjalnym (razem stanowiąc 6,8 proc. ogółu).

Przez dwa lata liczba odwiedzających z wykształceniem podstawowym zmalała o 245,8 tys., a tych z gimnazjalnym o 116,2 tys. (to spadki o 39 proc.). Jednocześnie przybyło 213,8 tys. użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym (26,3 proc. w górę).

2,6 mln odwiedzających witryny plotkarskie w lutym br. to osoby mieszkające na wsi, co stanowi 31 proc. wszystkich użytkowników. Jeśli chodzi o miasta, to największe grupy użytkowników tych stron są w miejscowościach od 20 do 100 tys. i od 100 do 500 tys. mieszkańców - po 1,73-1,74 mln (to 20,6-20,8 proc. ogółu).

W skali dwóch lat liczba użytkowników ze wsi wzrosła o 1,6 mln (to 6,5 proc. w górę). Za to we wszystkich typach miast nastąpiły spadki, największe (po 1,15-1,16 mln) w tych największych i najmniejszych.

Na kolejnej podstronie ranking najpopularniejszych serwisów plotkarskich oraz ich wyniki rok po roku

Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami plotkarskimi są należące do Grupy Onet Plejada.onet.pl i Zyciegwiazd.onet.pl oraz wchodzące w skład Grupy Wirtualna Polska Nocoty.pl i Pudelek.pl, które w lutym br. odwiedziło od 2,3 do 2,56 mln internautów.

Pod względem liczby odsłon i czasu spędzanego średnio przez użytkowników zdecydowanym liderem jest Pudelek.pl. W lutym br. miał 239,2 mln odsłon, mniej więcej dwukrotnie więcej niż Nocoty.pl i Zyciegwiazd.onet.pl. Jeszcze większą przewagę ma jeśli chodzi o czas przypadający na użytkownika - w lutym zanotował 79 minut, po ponad trzy razy więcej niż Pomponik.pl (Grupa Interia.pl), Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) i Plejada.onet.pl.

Plotek.pl, Pomponik.pl i Pudelek.tv miały po 1,1-1,5 mln użytkowników, przy czym ten ostatni zanotował w tej grupie zdecydowanie najmniej odsłon i najkrótszy czas na użytkownika. Zestawienie uzupełniają Kozaczek.pl (Maruqard Polska), Eska.pl/hotplota (Murator) i Afterparty.pl (Edipresse Polska).

Plejada.onet.pl w skali roku zyskała 541,2 tys. użytkowników i 41,8 mln odsłon (to 26,8 i 84,2 proc. w górę), a czas przypadający na użytkownika wzrósł o 9:48 minuty (74,1 proc. w górę). Nocoty.pl przy 207,7 tys. użytkowników więcej (wzrost o 9 proc.) niż rok wcześniej zanotował 5,3 mln odsłon mniej (spadek o 4,2 proc.) i 7:40 minuty krótszy czas na użytkownika (32,6 proc. w dół).

Pudelek.pl przy minimalnie wyższej liczbie użytkowników zyskał 51,5 mln odsłon (27,4 proc. w górę), ale stracił 35:08 minuty na użytkownika (30,8 proc. w dół). Zyciegwiazd.onet.pl odwiedziło 203,8 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (wzrost o 9,7 proc.), ale wykonali oni 24,6 mln odsłon mniej, a każdy korzystał ze strony o 4:29 minuty krócej (to spadki o 17,3 i 23,4 proc.).

Pomponik.pl zyskał w skali roku 354 tys. użytkowników (34,9 proc. w górę), tracąc jednak 10 mln odsłon i 9:04 minuty na każdego użytkownika (17,9 i 26,4 proc. w dół). Pudelek.tv miał o 189,1 tys. użytkowników i 1,5 mln odsłon więcej niż w lutym ub.r. (to 20 i 27 proc. w górę), przy czym czas przypadający na użytkownika zmalał aż sześciokrotnie.

Z kolei Afterparty.pl odwiedziło 169,5 tys. internautów więcej, którzy wykonali na stronie o 2,9 mln odsłon więcej, a każdy korzystał z niej średnio przez 29 sekund dłużej - to oznacza wzrosty o 6, 27,7 i 6,5 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące