SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

8 mln użytkowników serwisów plotkarskich. Na czele Plejada. Nocoty, Pudelek i Życiegwiazd (TOP 10)

Serwisy o show-biznesie miesięcznie odwiedza ok. 8 mln polskich internautów. Ponad 50 proc. to kobiety, 45 proc. jest w wieku 25-44 lat, a 80 proc. ma wykształcenie wyższe lub średnie. Najpopularniejszymi stronami są niezmiennie Plejada.pl, Nocoty.pl, Zyciegwiazd.onet.pl i Pudelek.pl.

W lutym br. serwisy o show-biznesie odwiedziło 8,39 mln internautów (uwzględniając współodwiedzalność). To o 821,4 tys. więcej niż rok wcześniej, ale 271,1 tys. mniej niż przed dwoma laty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Witryny plotkarskie przyciągnęły w lutym br. 4,4 mln kobiet (to 52,4 proc. wszystkich użytkowników) i 4 mln mężczyzn. Udział kobiet nieco zmalał - rok wcześniej wynosił 54,4 proc., a dwa lata wcześniej - 55,3 proc.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku


2,16 mln odwiedzających serwisy o show-biznesie w lutym br. to osoby mające 25-34 lat, które stanowiły 25,7 proc. wszystkich użytkowników. Internautów w wieku 35-44 lat było 1,7 mln (20,3 proc. ogółu), tych w wieku 45-54 lat - 1,22 mln (14,6 proc. wszystkich), a w wieku 55 lat i więcej - 1,31 mln (15,6 proc. ogółu). Zdecydowanie najmniej - 336,5 tys. - było internautów w wieku 7-14 lat.

W ciągu dwóch lat ubyło młodszych użytkowników. Liczba tych w wieku 7-14 lat spadła o 339,6 tys. (aż 50,2 proc. w dół), tych w wieku 15-24 lat - o 553,1 tys. (25 proc. w dół), a w wieku 25-34 lat - o 175,2 tys. (7,5 proc. w dół). Za to internautów w wieku 35-44 lat przybyło 287,6 tys. (wzrost o 20,3 proc.), tych w wieku 45-54 lat - 124,9 tys. (11,4 proc. w górę), a tych mających 55 lat i więcej - aż 384,3 tys. (wzrost o 41,5 proc.).


Wśród użytkowników serwisów plotkarskich przeważają osoby z wykształceniem średnim i wyższym. Tych pierwszych w lutym br. było 3,56 mln (i stanowiły 42,4 proc. wszystkich), a tych drugich - 3,23 mln (38,5 proc. ogółu). Ponadto witryny o show-biznesie odwiedziło 1,03 mln użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym (stanowiąc 12,2 proc. wszystkich), 385,1 tys. z podstawowym i 184,8 tys. z gimnazjalnym (razem stanowiąc 6,8 proc. ogółu).

Przez dwa lata liczba odwiedzających z wykształceniem podstawowym zmalała o 245,8 tys., a tych z gimnazjalnym o 116,2 tys. (to spadki o 39 proc.). Jednocześnie przybyło 213,8 tys. użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym (26,3 proc. w górę).


2,6 mln odwiedzających witryny plotkarskie w lutym br. to osoby mieszkające na wsi, co stanowi 31 proc. wszystkich użytkowników. Jeśli chodzi o miasta, to największe grupy użytkowników tych stron są w miejscowościach od 20 do 100 tys. i od 100 do 500 tys. mieszkańców - po 1,73-1,74 mln (to 20,6-20,8 proc. ogółu).

W skali dwóch lat liczba użytkowników ze wsi wzrosła o 1,6 mln (to 6,5 proc. w górę). Za to we wszystkich typach miast nastąpiły spadki, największe (po 1,15-1,16 mln) w tych największych i najmniejszych.

Na kolejnej podstronie ranking najpopularniejszych serwisów plotkarskich oraz ich wyniki rok po roku

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: 8 mln użytkowników serwisów plotkarskich. Na czele Plejada. Nocoty, Pudelek i Życiegwiazd (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kaziuk
Nosz ..... mać, kto to gówno czyta ?!
odpowiedź
User
Zbój
Paradoksalnie, najlepszą odpowiedzią w tym wypadku jest "Twoja stara!".
odpowiedź
User
vialink
I tak i nie... bo prawie 4 mln to mężczyźni... Rozumiem, że XXXX tysięcy robi to ze swojego medioznawczego obowiązku. A reszta?
odpowiedź