W lutym br. serwisy o show-biznesie odwiedziło 8,39 mln internautów (uwzględniając współodwiedzalność). To o 821,4 tys. więcej niż rok wcześniej, ale 271,1 tys. mniej niż przed dwoma laty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Witryny plotkarskie przyciągnęły w lutym br. 4,4 mln kobiet (to 52,4 proc. wszystkich użytkowników) i 4 mln mężczyzn. Udział kobiet nieco zmalał - rok wcześniej wynosił 54,4 proc., a dwa lata wcześniej - 55,3 proc.
2,16 mln odwiedzających serwisy o show-biznesie w lutym br. to osoby mające 25-34 lat, które stanowiły 25,7 proc. wszystkich użytkowników. Internautów w wieku 35-44 lat było 1,7 mln (20,3 proc. ogółu), tych w wieku 45-54 lat - 1,22 mln (14,6 proc. wszystkich), a w wieku 55 lat i więcej - 1,31 mln (15,6 proc. ogółu). Zdecydowanie najmniej - 336,5 tys. - było internautów w wieku 7-14 lat.

W ciągu dwóch lat ubyło młodszych użytkowników. Liczba tych w wieku 7-14 lat spadła o 339,6 tys. (aż 50,2 proc. w dół), tych w wieku 15-24 lat - o 553,1 tys. (25 proc. w dół), a w wieku 25-34 lat - o 175,2 tys. (7,5 proc. w dół). Za to internautów w wieku 35-44 lat przybyło 287,6 tys. (wzrost o 20,3 proc.), tych w wieku 45-54 lat - 124,9 tys. (11,4 proc. w górę), a tych mających 55 lat i więcej - aż 384,3 tys. (wzrost o 41,5 proc.).
Wśród użytkowników serwisów plotkarskich przeważają osoby z wykształceniem średnim i wyższym. Tych pierwszych w lutym br. było 3,56 mln (i stanowiły 42,4 proc. wszystkich), a tych drugich - 3,23 mln (38,5 proc. ogółu). Ponadto witryny o show-biznesie odwiedziło 1,03 mln użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym (stanowiąc 12,2 proc. wszystkich), 385,1 tys. z podstawowym i 184,8 tys. z gimnazjalnym (razem stanowiąc 6,8 proc. ogółu).

Przez dwa lata liczba odwiedzających z wykształceniem podstawowym zmalała o 245,8 tys., a tych z gimnazjalnym o 116,2 tys. (to spadki o 39 proc.). Jednocześnie przybyło 213,8 tys. użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym (26,3 proc. w górę).
2,6 mln odwiedzających witryny plotkarskie w lutym br. to osoby mieszkające na wsi, co stanowi 31 proc. wszystkich użytkowników. Jeśli chodzi o miasta, to największe grupy użytkowników tych stron są w miejscowościach od 20 do 100 tys. i od 100 do 500 tys. mieszkańców - po 1,73-1,74 mln (to 20,6-20,8 proc. ogółu).
W skali dwóch lat liczba użytkowników ze wsi wzrosła o 1,6 mln (to 6,5 proc. w górę). Za to we wszystkich typach miast nastąpiły spadki, największe (po 1,15-1,16 mln) w tych największych i najmniejszych.
Na kolejnej podstronie ranking najpopularniejszych serwisów plotkarskich oraz ich wyniki rok po roku

Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami plotkarskimi są należące do Grupy Onet Plejada.onet.pl i Zyciegwiazd.onet.pl oraz wchodzące w skład Grupy Wirtualna Polska Nocoty.pl i Pudelek.pl, które w lutym br. odwiedziło od 2,3 do 2,56 mln internautów.
Pod względem liczby odsłon i czasu spędzanego średnio przez użytkowników zdecydowanym liderem jest Pudelek.pl. W lutym br. miał 239,2 mln odsłon, mniej więcej dwukrotnie więcej niż Nocoty.pl i Zyciegwiazd.onet.pl. Jeszcze większą przewagę ma jeśli chodzi o czas przypadający na użytkownika - w lutym zanotował 79 minut, po ponad trzy razy więcej niż Pomponik.pl (Grupa Interia.pl), Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) i Plejada.onet.pl.
Plotek.pl, Pomponik.pl i Pudelek.tv miały po 1,1-1,5 mln użytkowników, przy czym ten ostatni zanotował w tej grupie zdecydowanie najmniej odsłon i najkrótszy czas na użytkownika. Zestawienie uzupełniają Kozaczek.pl (Maruqard Polska), Eska.pl/hotplota (Murator) i Afterparty.pl (Edipresse Polska).

Plejada.onet.pl w skali roku zyskała 541,2 tys. użytkowników i 41,8 mln odsłon (to 26,8 i 84,2 proc. w górę), a czas przypadający na użytkownika wzrósł o 9:48 minuty (74,1 proc. w górę). Nocoty.pl przy 207,7 tys. użytkowników więcej (wzrost o 9 proc.) niż rok wcześniej zanotował 5,3 mln odsłon mniej (spadek o 4,2 proc.) i 7:40 minuty krótszy czas na użytkownika (32,6 proc. w dół).
Pudelek.pl przy minimalnie wyższej liczbie użytkowników zyskał 51,5 mln odsłon (27,4 proc. w górę), ale stracił 35:08 minuty na użytkownika (30,8 proc. w dół). Zyciegwiazd.onet.pl odwiedziło 203,8 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (wzrost o 9,7 proc.), ale wykonali oni 24,6 mln odsłon mniej, a każdy korzystał ze strony o 4:29 minuty krócej (to spadki o 17,3 i 23,4 proc.).
Pomponik.pl zyskał w skali roku 354 tys. użytkowników (34,9 proc. w górę), tracąc jednak 10 mln odsłon i 9:04 minuty na każdego użytkownika (17,9 i 26,4 proc. w dół). Pudelek.tv miał o 189,1 tys. użytkowników i 1,5 mln odsłon więcej niż w lutym ub.r. (to 20 i 27 proc. w górę), przy czym czas przypadający na użytkownika zmalał aż sześciokrotnie.

Z kolei Afterparty.pl odwiedziło 169,5 tys. internautów więcej, którzy wykonali na stronie o 2,9 mln odsłon więcej, a każdy korzystał z niej średnio przez 29 sekund dłużej - to oznacza wzrosty o 6, 27,7 i 6,5 proc.











