SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

86 proc. Polaków dokonało już płatności zbliżeniowej. „W ciągu trzech lat płatności smartfonem staną się powszechne”

86 proc. Polaków dokonało płatności zbliżeniowej. Niemal 90 proc. z tej grupy sądzi z kolei, że w ciągu trzech lat zapłaci smartfonem - ogromna większość czułaby się bezpiecznie, gdyby do autoryzacji takiej transakcji wykorzystano rozwiązania biometryczne - wynika z raportu Digital Payments Study 2017, przygotowanego na zlecenie Visa.

czekaj... Article

Jak wynika z raportu konsumenci, którzy płacą już zbliżeniowo, chętniej wykorzystują swoje urządzenia mobilne do bankowania online (71 proc, wskazań) czy przesyłania pieniędzy swojej rodzinie i znajomym (46 proc.), niż osoby, które z takich płatności nie korzystają. Są oni też optymistycznie nastawieni do innowacyjnych metod płatności – 88 proc. z nich wierzy, że w ciągu następnych trzech lat będzie płacić za pomocą urządzeń mobilnych.

Rośnie zaufanie do autentykacji za pomocą biometrii – za bezpieczną uważa ją 83 proc. badanych, co stanowi wzrost o 23 pkt proc. w stosunku do ubiegłorocznej edycji raportu. Wśród konsumentów, którzy płacą zbliżeniowo, odsetek ten jest nieco wyższy i wynosi 85 proc..

Skanowanie odcisku palca jest również postrzegane jako najbezpieczniejsze rozwiązanie – za takie uważa je 74 proc. badanych. 41 proc. pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.

- Z wyników naszego badania płynie jasny wniosek – płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów - powiedział dyrektor Visa w Polsce Adrian Kurowski.

Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visa przez agencję Populus w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach: Austrii, Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Niemczech, Norwegii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Liczebność próby: 42 308 konsumentów, średnio ok. 2 tys. na kraj. smartfonem – ogromna większość czułaby się bezpiecznie, gdyby do autoryzacji takiej transakcji wykorzystano rozwiązania biometryczne.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 86 proc. Polaków dokonało już płatności zbliżeniowej. „W ciągu trzech lat płatności smartfonem staną się powszechne”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tu jest haczyk
Cwaniaki dobrze wiedzą, że ludzie są z natury wygodni i zgodzą się na wszystko aby życie sobie ułatwić, zwykle odbywa się to kosztem prywatności, ale nie zawsze. Karta i gotówka i niech tak pozostanie. Ja poddaję w wątpliwość tą wszechobecną ekscytację innowacjami technologicznymi, powinny być one wdrażane na zasadzie dobrowolności, rozsądności i racjonalności, wygoda powinna być brana pod uwagę jako ostatni element. Nie chcę, aby była taka sytuacja, że trzeba coś wprowadzić, bo to stosuje się w innych krajach i musisz człowieku się dostosować - to prowadzi do reżimu technokratycznego, a to jest niebezpieczne, dominacja technologii w życiu człowieka, w tym często jego uzależnienie od niej i zniewolenie. Coś co było sprawdzone, dobre powinno pozostać, a zmiany stosować jedynie tam, gdzie jest taka konieczność. Nie podoba mi się też, że wszystko jest uzależnione od smartfona - co to za wolność!, miałeś zwykły telefon i wtedy byłeś wolny, bo nie było tylu powiadomień, tylu aplikacji i funkcji, telefon służył jedynie kontaktowi, zapisaniu sobie czegoś w kalendarzu, nastawieniu budzika itp. i to wystarczało to było w porządku i tak powinno zostać.
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing