SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm wydaje na reklamy w radiu tyle, co czterech kolejnych marketerów razem (TOP 5)

Aflofarm Farmacja Polska wydaje na reklamę w radiu tyle, co czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie. W czołówce znajdują się sieci handlowe i firmy farmaceutyczne.

Stacje radiowe przez siedem pierwszych miesięcy br. zarobiły na emisji reklam ponad 3,43 mld zł. Było to 16,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą w radiu pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta spółka zainwestowała w rozgłośniach 554,1 mln zł zwiększając wydatki w skali roku o 61,3 proc. Jej wydatki stanowiły 16 proc. wszystkich, jakie zostały przeznaczone w omawianym okresie na reklamę radiową. Aflofarm wydał też więcej niż czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie.

Druga na liście czołowych marketerów w radiu jest spółka Terg, do której należy m.in. Media Expert. Jej wydatki w skali roku wzrosły o 72,3 proc. - z 87,8 do 151,3 mln zł. Trzecie należy do sieci sklepów Lidl Polska. Ten marketer wydał w omawianym okresie 141,9 mln zł, czyli 17,4 proc. więcej niż przed rokiem.

W gronie największych reklamodawców znalazły się też Metro Group z wydatkami w wysokości 130,6 mln zł (wzrost o 9 proc.) i Olimp Laboratories z wydatkami w kwocie 126,6 mln zł (2,2 proc. mniej w skali roku).

Top reklamodawcy w radiu (dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2015

I-VII 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

343 405 063 zł

554 066 031 zł

61,3

TERG

87 801 482 zł

151 323 301 zł

72,3

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

120 871 356 zł

141 932 008 zł

17,4

METRO GROUP

119 803 667 zł

130 593 133 zł

9

OLIMP LABORATORIES

129 469 514 zł

126 607 939 zł

-2,2

Razem

2 950 361 615 zł

3 431 029 591 zł

16,3

Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydaje na reklamy w radiu tyle, co czterech kolejnych marketerów razem (TOP 5)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
noro
Nieźle! Do tej pory to chyba media expert wydało najwięcej na reklamę, a przynajmniej zrobili tak ze cała Polska miała takie wrażenie. Mogliby to powtórzyć w te Święta.
odpowiedź
User
kuki
haha ja bym tego nie przetrwał. Mam trochę dosć Lisowsiej od tego czasu, ale podziwiam to jaki szum zrobili :D
odpowiedź
User
kojack
Ja 100 razy bardziej wolę ładną Lisowską niż te reklamy specyfików medycznych. Przynajmniej jest na co popatrzeć ;)
odpowiedź