Aflofarm z miliardowym budżetem reklamowym. W górę Kino Świat, USP i Play - w dół Unilever (TOP 10)

Niezmiennie największym reklamodawcą w mediach jest Aflofarm Farmacja Polska, którego cennikowe wydatki od stycznia do października br. wyniosły ponad miliard zł - dwukrotnie więcej od zajmujących kolejne pozycje firm Kino Świat, Orange Polska i Procter & Gamble Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aflofarm z miliardowym budżetem reklamowym. W górę Kino Świat, USP i Play - w dół Unilever (TOP 10)
fot. Shutterstock.com

Z danych cennikowych Kantar Media wynika, że w okresie od stycznia do października br. cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) wyniosły nieco ponad 23 mld zł, o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zdecydowanym liderem wśród reklamodawców od dłuższego czasu pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Ta polska firma farmaceutyczna wydała w omawianym okresie na reklamy swoich produktów 1,042 mld zł, o 29,8 proc. więcej niż przed rokiem.

Drugi największy reklamodawca mediowy tego roku - dystrybutor filmowy Kino Świat - zainwestował w reklamy o połowę mniej od Aflofarmu - 521,2 mln zł. Było to aż o 302,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Trzecią lokatę wśród największych tegorocznych reklamodawców zajmuje Orange Polska z wydatkami w wysokości 484,3 mln zł (o 43,6 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy spółka działała jeszcze osobno z Grupą TP).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aflofarm-dominuje-w-reklamie-tv-w-br-wydal-dwa-razy-wiecej-niz-p-g-nestle-i-orange-top-10 ##

Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują: Procter & Gamble Polska - z cennikowymi wydatkami reklamowymi wynoszącymi 410,6 mln zł (wzrost o 9,9 proc. w skali roku), Lidl Polska - z 367,6 mln zł (wzrost o 24,3 proc.), USP Zdrowie - 331,4 mln zł (w górę o 45,2 proc.), Ferrero Polska - 293,5 mln zł (spadek o 0,1 proc.), P4 - 293,2 mln zł (wzrost o 32,8 proc.), Unilever Polska - 272,8 mln zł (spadek o 38,3 proc.) oraz L’Oreal Polska - 263 mln zł (spadek o 14,3 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-reklama-2-6-proc-w-gore-zyskuja-telewizja-internet-i-radio-traci-prasa ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana