SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół USP Zdrowie i Procter & Gamble (TOP10)

Największy wzrost wydatków reklamowych zanotował w I kwartale br. Aflofarm, więcej wydały też firmy Kino Świat, Volkswagen Group Polska i Nestle Polska. Inwestycje w reklamę ograniczyli USP Zdrowie i Procter & Gamble DS Polska.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że niezmiennie największym reklamodawcą w mediach pozainternetowych jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie wydała ona 473,4 mln zł, o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej (to dane cennikowe bez rabatów). Była też marketerem, który procentowo najbardziej spośród dziesięciu czołowych reklamodawców zwiększył te nakłady.

Pozycję wicelidera wśród reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy, firma Kino Świat z wydatkami w kwocie 169,2 mln zł, o 16,1 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła z kolei Orange Polska. Ten operator komórkowy zwiększył wydatki zaledwie o 0,4 proc., do 140,1 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

351 434 368 zł

473 357 267 zł

34,7

KINO ŚWIAT

145 772 494 zł

169 221 659 zł

16,1

ORANGE POLSKA

139 501 090 zł

140 086 873 zł

0,4

LIDL POLSKA

105 142 318 zł

111 927 019 zł

6,5

PROCTER&GAMBLE DS. POLSKA

115 448 230 zł

94 491 749 zł

-18,2

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

84 236 075 zł

93 841 926 zł

11,4

NESTLE POLSKA

85 074 389 zł

93 674 097 zł

10,1

UNILEVER POLSKA

b.d.

87 714 803 zł

b.d.

OLIMP LABORATORIES

b.d

86 178 649 zł

b.d.

USP ZDROWIE

138 506 327 zł

83 130 861 zł

-40

razem

6 100 948 284 zł

6 418 954 737 zł

5,2

W I kwartale br. o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej wydał na reklamy pozainternetowe importer samochodów Volkswagen Group Polska - jego inwestycje wyniosły 93,8 mln zł. Niewiele mniej, bo 93,7 mln zł, wydał koncern spożywczy Nestle Polska. Wydatki reklamowe Lidl Polska wzrosły w skali roku o 6,5 proc., do 111,9 mln zł.

Obecność reklamową w mediach tradycyjnych wyraźnie ograniczyła w początkowych miesiącach tego roku firma farmaceutyczna USP Zdrowie - o 40 proc., do 83,1 mln zł. Mniej wydał też Procter & Gamble Polska - 94,5 mln zł (to spadek o 18,2 proc.).

Do czołówki największych reklamodawców pierwszego kwartału br. weszły dwie firmy - Unilever Polska i Olimp Laboratories. Wypadły z niej natomiast Ferrero Polska i L'Oreal Polska.

Dołącz do dyskusji: Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół USP Zdrowie i Procter & Gamble (TOP10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Świat się wali! Liderem firmy produkujące nie działające rozdupany, sraludany i rzygocale.
odpowiedź