SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agnieszka Kamińska zapowiada wzrost słuchalności Polskiego Radia

Nowo wybrana wiceprezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska za główny cel stawia sobie stały, sukcesywny wzrost słuchalności wszystkich anten - wynika z naszych informacji.

Agnieszka Kamińska, fot. Polskie RadioAgnieszka Kamińska, fot. Polskie Radio

Agnieszka Kamińska wybrana decyzją Rady Mediów Narodowych (większością trzech głosów posłów związanych z PiS) ma odpowiadać jako członek zarządu Polskiego Radia za obszar programowy w spółce - wszystkich anten, kanałów cyfrowych, portalu i IAR-u, marketingu i promocji, reportażu i teatru, biura programowego oraz archiwum.

Jak poinformowała nas Ewelina Steczkowska, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia, Agnieszka Kamińska za główny cel jako wiceprezes „stawia sobie stały, sukcesywny wzrost słuchalności wszystkich anten Polskiego Radia”.

- Jednym z celów będzie także zwiększenie obecności programów Polskiego Radia w internecie (media społecznościowe typu Twitter, Facebook, Instagram, YouTube). Prezes Agnieszka Kamińska podejmie również działania służące budowaniu jeszcze większego zaufania i sympatii słuchaczy do nadawcy publicznego, jakim jest Polskie Radio - mówi nam Steczkowska.

Nowy członek zarządu bez znaczenia dla spółki

Zdaniem jednego z naszych rozmówców wybór Agnieszki Kamińskiej na członka zarządu nie będzie miał żadnego znaczenia dla spółki. - To, że pani Kamińska pojawiła się w zarządzie nie robi żadnej różnicy. Radio jest zarządzane przez kogoś kompletnie innego i pani wie, przez kogo. W związku z tym, ta decyzja nie ma żadnego znaczenia – mówi nam jeden z rozmówców, który zna wewnętrzne sprawy spółki. - Jeśli chodzi o kwestie programowe, dyrektorzy wykonują polecenia innej osoby, a nie zarządu. Prawdopodobnie chodzi o przygotowanie, by odwołać pana Rogoyskiego ze stanowiska. To pierwszy etap. To nie jest tak, że przyjdzie za niego kolejna - świetna osoba. Prezesem może być pani Kamińska lub może być ktoś z zewnątrz - tłumaczy nam.

Według niej, obecnie będzie odbywać się etap sprawdzania „kto jest bardziej lojalny i kto wykonuje zadania”. - To gra, która jest absurdalna i wyniszczająca dla radia. Aby coś się zmieniło potrzebna jest wymiana ludzi na fachowców, również na poziomie dyrektorskim - podsumowuje nasz rozmówca.  

Kamińska wcześniej szefową Jedynki

Formalnie wniosek w sprawie powołania Agnieszki Kamińskiej zgłosił przewodniczący RMN Krzysztof Czabański, ale z prośbą w tej sprawie zwrócił się do Rady obecny prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski. Według niego „pani Agnieszka Kamińska dała się poznać w krótkim czasie jako bardzo dobry i sprawny dyrektor Programu 1 Polskiego Radia, tak od strony programowej, jak i redakcyjno-zarządczej”.

Podobnego zdania jest Krzysztof Czabański „pokłada duże nadzieje w pani prezes Kamińskiej”. - Już jako szefowa Programu Pierwszego wykazała się energią i kreatywnością. A tego bardzo Polskiemu Radiu potrzeba - przekazał nam Krzysztof Czabański. - Dlatego też na posiedzeniu Rady Mediów Narodowych wystąpiłem z wnioskiem o powołania pani Kamińskiej do zarządu PR - argumentował.

Agnieszka Kamińska została szefową Jedynki Polskiego Radia w lutym 2019 roku. Od marca 2018 roku do stycznia 2019 była wiceszefową Polskiego Radia 24. Wcześniej przez 12 lat była związana z Telewizją Polską jako wydawca i redaktor prowadząca programy historyczne. W swojej karierze była związana m.in. z „Uważam Rze Historia”, „Rzeczpospolitą”, TVP3 Białystok i Polskim Radiem Białystok.

Prezes Andrzej Rogoyski w zarządzie ma odpowiadać za obszar techniki, inwestycji, finansów i administracji, reklamie, agencji muzycznej i orkiestrze.

Poprzednio członkiem zarządu Polskiego Radia był Mariusz Staniszewski, został wybrany w lutym 2017 roku w konkursie przeprowadzonym przez Radę Mediów Narodowych. Odwołano go w marcu br., według nieoficjalnych informacji z powodu rozbieżności zdań z Andrzejem Rogoyskim. We wrześniu Staniszewski został prezesem państwowej firmy Techfilm.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.

W okresie od września do listopada 2019 r. udział Jedynki pod względem słuchania w grupie wiekowej 15-75 lat spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,7 proc., Trójki z 5,7 proc. do 4,9 proc., Dwójki z 0,7 proc. do 0,5 proc. - zyskało tylko PR 24 - z 0,6 do 0,7 proc.  

Dołącz do dyskusji: Agnieszka Kamińska zapowiada wzrost słuchalności Polskiego Radia

47 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk1
Więcej Zenka na falach eteru i będzie dobrze z Polskim Radiem
odpowiedź
User
Analityczka
Popieram przedmówcę. Mam wrażenie, że przy obecnym stanie informacji i publicystyki nie da się podnieść słuchalności Radia. No chyba, że Radio obierze drogę Tvp: disco polo. Może więc już niedługo zamiast Sygnałow Dnia usłyszymy nowe muzyczne pasmo np. Disco Relaks z Jedynką?
odpowiedź
User
Sar
Podniosłem im wczoraj słuchalnisc słuchając przez przypadek komentarza Jedynki. Nieustanne insynuacje na temat Grodzkiego, żarty na poziomie kibla publicznego w zapyzialym miasteczku lat 80tych. Chcę słuchać rzetelnych analiz, za taki pseudo kabaret dziękuję.
odpowiedź