SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Agora zwolniła 176 pracowników, wydała na to 6,9 mln zł, zmalał koszt wynagrodzeń w pionie prasowym

Zrealizowane od października do grudnia ub.r. zwolnienia grupowe objęły ostatecznie 176 pracowników Agory, głównie z zespołu „Gazety Wyborczej”. Nie mają one jeszcze odzwierciedlenia w statystykach zatrudnienia w spółce na koniec ub.r. Było w niej wtedy zatrudnionych 2 979 pracowników etatowych, a na zwolnienia spółka wydała 6,9 mln zł.

Warszawska siedziba Agory, fot. materiały PR Article

Agora w połowie października ogłosiła, że zamierza zwolnić 135 pracowników etatowych (przede wszystkim z zespołu „Gazety Wyborczej” - zarówno dziennikarzy, jak i pracowników działu sprzedaży reklam). Natomiast w połowie grudnia osiągnięto porozumienie ze związkiem zawodowym co do zwiększenia skali zwolnień do 190 osób. Na koszty zwolnień spółka założyła rezerwę w wysokości 7,4 mln zł.

Zwolnieni zostali m.in. dziennikarze „GW” Iza Michalewicz, Wojciech Fusek, Maciej Kałkus, Wojciech Mazowiecki, Marek Wielgo, Piotr Skwirowski, Przemysław Zych, Jarosław Mikołajewski, Renata Grochal i Konrad Sadurski. Agora rezygnuje też z korespondenta dziennika Waszyngtonie Mariusza Zawadzkiego i wysłannika w Brukseli Tomasza Bieleckiego. Ponadto w połowie października ub.r. zakończyła wydawanie bezpłatnej gazety „Metrocafe.pl” i pożegnała się z redagującymi ją dziennikarzami.

W piątek na konferencji prasowej prezes Agory Bartosz Hojka poinformował, że ostatecznie w ramach zwolnień wypowiedziano umowy ze 176 pracownikami etatowymi. Zaznaczył, że ponadto z niektórymi osobami rozstano się w ramach porozumienia stron, a niektóre osoby z całego etatu przeszły na część.

- Zakładaliśmy, że ten proces obejmie maksymalnie 190 osób, ostatecznie rozstaliśmy się ze 176 pracownikami - powiedział Bartosz Hojka, prezes Agory. - Kilkoro pracowników rozstało się z nami na innych zasadach - porozumienia stron, były też zmiany charakteru umów o pracę, np. zmniejszenie wymiaru etatu czy zmniejszenie wymiaru wynagrodzenia - dodał.

Na koniec ub.r. w zatrudnienie w Agorze wynosiło 2 979, o 25 mniej niż rok wcześniej. Spółka zaznaczyła, że nie uwzględniła w tej statystyce osób będących na wypowiedzeniu w ramach zwolnień grupowych. Wynika z faktu, że większość zwolnionych osób ma kilkumiesięczne okresy wypowiedzenia. Na mocy porozumienia ze związkiem zawodowym otrzymali dodatkowe wynagrodzenie oraz pomoc przy poszukiwaniu nowej pracy lub przekwalifikowaniu się.

W czwartym kwartale ub.r. koszty zwolnień grupowych wyniosły 6,9 mln zł. Nie licząc tego, firma wydała na wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników 86,4 mln zł, o 1,3 proc. mniej niż rok wcześniej. W pionie prasowym Agory koszty wynagrodzeń i świadczeń wyniosły od września do października ub.r. 27,2 mln zł, o 8,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W całym ub.r. wydatki w tym zakresie zmalały o 5,6 proc. do 110,3 mln zł.

Niektórzy ze zwolnionych dziennikarzy „Gazety Wyborczej” zaczęli już pracę w innych miejscach. Marek Wielgo został redaktorem naczelnym Murtorplus.pl, Renata Grochal dołączyła do redakcji „Newsweeka”, Piotr Skwirowski - do Next.gazeta.pl, Martin Stysiak - do agencji MSL Group, a Konrad Sadurski - do „Dziennika Gazety Prawnej”.

Agora pod koniec października ub.r. zawarła umowę sprzedaży swojej łódzkiej siedziby za 9,7 mln zł (ma tam mniej pracowników, więc woli wynajmować mniejszą powierzchnię biurową), a w grudniu ub.r. - sprzedaży za 19 mln zł działki przy swojej warszawskiej siedzibie oraz za 14 mln zł 49 proc. udziałów spółki Greent Content (nadawcy kanału telewizyjnego Metro), które kupiło Discovery Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora zwolniła 176 pracowników, wydała na to 6,9 mln zł, zmalał koszt wynagrodzeń w pionie prasowym

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ha, Ha, Ha!
Jak ja lubię takie newsy.......
43 6
odpowiedź
User
paul
Zwolnienia grupowe były do końca stycznia 2017 r., zatem pytanie czy miesiąc stanowi różnicę....
5 0
odpowiedź
User
widz555
Zwolnienia grupowe były do końca stycznia 2017 r., zatem pytanie czy miesiąc stanowi różnicę....


Tak, robi różnicę. Odprawy są wypłacane po zakończeniu wypowiedzenia, więc ostatnie księgowane będą w 2017, a nie w 2016.
8 0
odpowiedź
User
widz555
DoRzeczy, GPC, wSieci: oto nowe zaplecze intelektualne nowych elit.
Nikt tak wcześniej nie pędził na złamanie karku na rozdanie nagród Wyborczej jak do wSieci i GPC.
9 22
odpowiedź
User
zoo
Kurcze kto teraz bedzie pisał 10-15 artykułów o Kaczyńskim i Macierewiczu??????? dobrze ze mamy jeszcze tvn!
9 2
odpowiedź
User
buc
A tak w ogóle,to do plucia na Kaczora wystarczyłoby parę osób.Bo to już od lat nie jest gazeta,tylko fanatyczny,antykaczy biuletyn.
7 1
odpowiedź
User
jamajka
A gdzie nazwiska, opowieści o każdym z nich, jak to go Michnik zwalniał? Co tak lakonicznie?
2 1
odpowiedź
User
robespierek
A gdzie nazwiska, opowieści o każdym z nich, jak to go Michnik zwalniał? Co tak lakonicznie?

Chcesz naprawdę wiedzieć, Kim jest robotnik dla Michnika ??? Przecież robotnicy wynieśli go na to miejsce gdzie teraz jest, a On tak się im odwdzięcza.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing