SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora ze stratą w internecie, chociaż Gazeta.pl zarabia więcej

W pierwszym kwartale br. przychody segmentu internetowego grupy Agora zmalały o 15 proc., pogorszyła się też jego rentowność. Co prawda Gazeta.pl zarabia więcej z reklam, ale Yieldbird skupia się na współpracy z najlepszymi biznesowo klientami.

Siedziba Agory (fot. materiały prasowe)Siedziba Agory (fot. materiały prasowe)

Pion internetowy grupy Agora w zeszłym kwartale osiągnął 37,4 mln zł przychodów, co wobec 43,9 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 14,8 proc. Stanowiące ich zdecydowaną większość wpływy z reklam internetwych obniżyły się o 15,7 proc. do 33,4 mln zł.

W sprawozdaniu Agora wyjaśniła, że to skutek spadku wyników jej spółki Yieldbird, „głównie z powodu zmiany w portfolio klientów i skupienia się na współpracy z kontrahentami o wyższej marżowości”. Yieldbird zmienia swój model biznesowy z brokera reklamowego na dostawcę oprogramowania w modelu SaaS do zarzadzania kampaniami reklamowymi. W konsekwencji w ub.r. przychody Yieldbirda zmalały ze 161,31 do 107,73 mln zł, a zysk netto skurczył się z 8,03 mln do 343 tys. zł.

W zeszłym kwartale wzrosły natomiast przychody reklamowe pionu Gazeta.pl. W sprawozdaniu Agory nie podano, o ile konkretnie, zaznaczono natomiast, że „miało to związek głównie z poprawą jakości powierzchni reklamowej portalu”.

Serwisy i aplikacje Grupy Agora, już z uwzględnieniem Grupy Eurozet, w kwietniu br. zanotowały 19,25 mln użytkowników, 64,9 proc. zasięgu oraz 39 minut i 39 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a przeglądarkowa wersja portalu Gazeta.pl - 13,9 mln użytkowników, 46,86 proc. zasięgu oraz 22 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (dane z Mediapaelu).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zmalały z kolei przychody grupy HRlink oferującej systemy rekrutacyjne. - Przychody z pozostałych usług internetowych były na tym samym poziomie, co w pierwszym kwartale 2022 roku - zaznaczono w raporcie Agory.

Więcej na pensje, rentowność poniżej zera

Koszty operacyjne pionu internetowego Agory zmalały dużo słabiej niż wpływy - o 5,8 proc. do 40,7 mln zł. Najmocniej przyczynił się do tego spadek wydatków na usługi obce o 19,1 proc. do 19,1 mln zł. - Były one niższe przede wszystkim w spółce Yieldbird, co wiązało się ze spadkiem kosztów dzierżawy powierzchni reklamowych, oraz w grupie HRlink - przede wszystkim w wyniku niższych kosztów zakupu ogłoszeń brokerskich. Wzrost kosztów usług obcych miał natomiast miejsce w Gazeta.pl - opisano w sprawozdaniu.

Za to koszty wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych poszły w górę o 12,9 proc. do 14,9 mln zł, bo zwiększono zatrudnienie i liczbę zleceń zewnętrznych w Gazeta.pl.

W konsekwencji rentowność segmentu internetowego zmalała poniżej zera: wynik EBITDA pogorszył się z 3,7 mln zł zysku do 0,2 mln zł straty, a wynik operacyjny - z 0,7 mln zł zysku do 3,3 mln zł straty.

W całym ub.r. pion przy spadku przychodów o 22,3 proc. do 181,1 mln zł utrzymał dodatnią rentowność: zysk EBITDA zmalał z44,6 do 33 mln zł, a zysk operacyjny z 34,9 do 24 mln zł.

W zeszłym kwartale cała grupa Agora przy wzroście wpływów o 16,9 proc. do 295,8 mln zł zwiększyła zysk EBITDA z 17,6 do 35,7 mln zł. Jej wynik netto poprawił się o 68 mln zł, głównie w efekcie przejęcia kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu.

Dołącz do dyskusji: Agora ze stratą w internecie, chociaż Gazeta.pl zarabia więcej

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Co by tu jeszcze s.piep.rzyć
Tylko czekać jak geniusze z Czerskiej podadzą, że ich Radio Zet zaczyna straty przynosić.
odpowiedź
User
Glop
Czego się dotkną od razu sukces
odpowiedź
User
A górą moglibyście być
Zaufaliście fałszywym, a zwolniliście nie tych, co trzeba. Oto efekty.
odpowiedź