SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora: po wypowiedzeniu umowy z PAP usunęliśmy ponad milion archiwalnych depesz

Agora podkreśla, że po wypowiedzeniu z końcem kwietnia br. umowy z Polską Agencją Prasową, usunęła ze swoich serwisów internatowych ponad milion archiwalnych depesz PAP. Firma nie otrzymała jeszcze odpisu pozwu skierowanego przeciw niej przez PAP, dlatego nie komentuje postawionych zarzutów.

Warszawska siedziba Agory, fot. materiały PRWarszawska siedziba Agory, fot. materiały PR

W poniedziałek prezes Polskiej Agencji Prasowej poinformował, że firma kolejny raz złożyła pozew sądowy przeciw Agorze. Zaznaczył, że pierwszy pozew wycofano tylko po to, żeby zebrać dodatkowy materiał dowodowy.

PAP zarzuca wydawcy, że po wypowiedzeniu z nią umowy z końcem kwietnia br., nie przestał korzystać z jej depesz, „także po wystosowaniu przez PAP przedsądowego wezwania w tej sprawie”.

Agora zapewnia, że od początku maja nie wykorzystuje bieżących depesz PAP w swoich portalach (głównie Gazeta.pl i Wyborcza.pl) ani w „Gazecie Wyborczej”. - Usunęliśmy również ponad 1 mln archiwalnych depesz pochodzących od PAP  - o przebiegu prac poinformowaliśmy przedstawicieli PAP zarówno korespondencyjnie, jak i podczas spotkania - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze. Firma nie komentuje szczegółowo zarzutów skierowanych przez PAP, ponieważ nie otrzymała jeszcze odpisu pozwu.

Dlaczego wydawca zdecydował się zakończyć współpracę z PAP? - W przypadku Gazeta.pl, po przeprowadzeniu analizy źródeł treści, uznano, że te oferowane przez PAP nie są obecnie kluczowe dla portalu. W przypadku „Gazety Wyborczej” rezygnacja z usług PAP była decyzją naturalną. „Gazeta Wyborcza” to dziennik opinii z rozwiniętą siecią lokalnych oddziałów przez co redakcje w niewielkim stopniu korzystały z treści oferowanych przez agencję. Ze względu na swój opiniotwórczy charakter „Gazeta Wyborcza” opiera w większym stopniu na publikacji autorskich opracowań i analiz tworzonych przez jej dziennikarzy - opisuje Nina Graboś.

Według badania Gemius/PBI w maju br. strony internetowe Agory zanotowały 16,06 mln realnych użytkowników i 741,7 mln odsłon. W kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 111 999 egz. (według danych ZKDP).

Dołącz do dyskusji: Agora: po wypowiedzeniu umowy z PAP usunęliśmy ponad milion archiwalnych depesz

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bolszewickie metody
Pisowska Agencja Propagandowa tylko się ośmiesza i wpisuje w proces spadku zaufania do instytucji państwowych a także niszczenia (szumnie nazywanej) więzi społecznej. Bolszewikom też zależało żeby zniszczyć stare pożądki. Teraz mamy spadek zaufania do publicznych mediów, spadki oglądalności TVPiS i PiS Radia.
odpowiedź
User
pavv
"opiniotwórcza"... buahahahaha!!!
odpowiedź
User
mbbm
PAP - upadnie przed Wyborczą, rynek się kurczy, stawki zapewne spadają, konkurencja rośnie.
odpowiedź