WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Agora: za wcześnie na spekulacje o skutkach dekoncentracji, nie znamy ustawy

Gorący temat

Edyta Sadowska odchodzi z Grupy Onet-RASP, Marcin Biegluk szefem portfolio prasowego

27

Agora spokojna o wyniki finansowe na koniec roku. „W 2018 r. brak fundamentalnych zmian w rynku reklamowym”

2017-11-13 A A A KOMENTARZE: 8 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Po trzech kwartałach Agora dobrze ocenia perspektywy wyników finansowych na koniec roku. Wzrost wydatków na reklamę w internecie i kinach wyższy od zakładanego, w 2018 roku nie spodziewamy się fundamentalnych zmian w rynku reklamowym - ocenia Bartosz Hojka, prezes Agory.

Bartosz Hojka, prezes Agory, fot. materiały prasowe Bartosz Hojka, prezes Agory, fot. materiały prasowe

Wydatki na reklamę w III kwartale br. we wszystkich segmentach Agory wzrosły o 0,5 proc., co spółka zawdzięcza przede wszystkim dynamicznemu wzrostowi wpływów w internecie. Dobrą dynamikę odnotowały także radio i kino, ale pozostałe segmenty rynku reklamowego (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor) odnotowały spadki.

Agora jest spokojna o perspektywę wyników w IV kwartale i na koniec 2017 rok. - Podtrzymujemy naszą prognozę, że dynamika będzie pozytywna i utrzyma się na poziomie 1-3 proc. - tłumaczy Bartosz Hojka, prezes Agory. Spółka skorygowała jednak prognozy na wydatki w internecie i kinach, zakładając wyższy wzrost, a także na telewizję i outdoor. - Wydatki w segmentach internet i kina będą zwiększać się od 7 do 9 proc. w całym 2017 roku. Wydatki na telewizję będą porównywalne do ubiegłorocznych, a na reklamę zewnętrzną zamkną się w przedziale od -3 do -1 proc. - dodaje Hojka.

Agora zakłada, że erozja wpływów reklamowych w segmencie internet (w ujęciu r/r) może być trwałym zjawiskiem w kolejnych kwartałach. - Większość wzrostu na rynku reklamowym w internecie konsumuje Facebook i Google. To zjawisko będzie raczej kontynuowane w kolejnych kwartałach - uważa Agnieszka Sadowska, członek zarządu Agory.

- Ponieważ po trzech kwartałach i w końcówce roku na rynku reklamy sporo się dzieje, a w naszych prognozach następują przetasowania, to dzisiaj byłbym ostrożny w kształtowaniu oczekiwań dotyczących rynku reklamowego w przyszłym roku. Nie spodziewam się jednak żadnych fundamentalnych zmian - deklaruje Bartosz Hojka.

Przypomnijmy, że we wrześniu br. Discovery Polska sfinalizowało kupno od Agory 51,06 proc. udziałów spółki Green Content (nadawcy Metro TV) za 19 mln zł. Transakcja podwyższy jej tegoroczny wyniki netto o 11,4 mln zł - po trzech kwartałach strata netto zmalała z 24,9 do 7 mln zł, a ta przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej (czyli spółki Agora) - z 26,8 do 10 mln zł.

Autor: łb

Wiecej informacji: Agora, Bartosz Hojka, Agnieszka Sadowska

Komentarze (8) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia