Agora z mniejszymi wpływami i 0,8 mln zł straty

W I połowie br. przychody Agory wyniosły 533,7 mln zł, o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Spółka zanotowała 0,8 mln zł straty netto wobec 0,3 mln zł straty w I półroczu ub.r.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Na spadek przychodów Agory złożyły się o 15,3 proc. niższe niż rok wcześniej wpływy ze sprzedaży usług reklamowych (wyniosły 275,4 mln zł) oraz o 14,8 proc. niższe przychody ze sprzedaży wydawnictw (wyniosły 69 mln zł). Za to przychody z pozostałej sprzedaży wzrosły w skali roku o 28,6 proc. do kwoty 127,6 mln zł, do czego przyczyniły się wyższe przychody ze sprzedaży usług poligraficznych, dystrybucji filmowej i sprzedaży biletów w kinach sieci Helios (te ostatnie wzrosły o 4,4 proc.).

Z kolei koszty operacyjne netto Agory wyniosły w I połowie br. 529,7 mln zł, o 6,1 mniej niż rok wcześniej. To głównie efekt działań restrukturyzacyjnych w spółce, w tym zwolnień grupowych prowadzonych jesienią ub.r. - koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników zmalały o 10,4 proc. Z kolei aż o 28,2 proc. ograniczone zostały wydatki na reprezentację i reklamę - przede wszystkim w segmentach prasy codziennej, czasopism i radia. O 6,7 proc. spadły koszty zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów w rezultacie ograniczenia wolumenu produkcji wydawnictw.

EBITDA operacyjna Agory wzrosła w skali roku o 12,3 proc. do 54,6 mln zł. Jak informuje spółka w raporcie finansowym, to efekt redukcji kosztów operacyjnych osiągnięty w wyniku wdrożonych w 2012 roku działań restrukturyzacyjnych w grupie.

Agora zakończyła I połowę br. z wynikiem operacyjnym EBIT w wysokości 4,0 mln zł, stratą netto na poziomie 0,8 mln zł oraz 0,2 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej.

grafika

W I połowie br. 46,5 proc. przychodów Agora osiągnęła w segmencie prasy codziennej (obejmującym "Gazetę Wyborczą”,  „Metro”, projekty specjalne, w tym koprodukcję filmową i, m.in., usługi poligraficzne), 19,8 proc. w kinach, 14,3 proc. w sektorze reklamy zewnętrznej, a 10,3 proc. w internecie.

grafika

Agora obniżyła prognozę dla rynku reklamy w dziennikach na 2013 rok do 24-27 proc. spadku z 22-25 proc. spadku prognozowanego wcześniej - poinformowała Agora w raporcie."W drugim kwartale 2013 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce skurczyła się o ponad 6,5 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2012 r. Dynamika spadku tych wydatków jest tylko nieco niższa od tej obserwowanej w pierwszym kwartale 2013 r. Pogłębienie ograniczania wydatków reklamowych nastąpiło w dziennikach, reklamie zewnętrznej oraz w radiach. Wydatki reklamowe były również mniejsze w telewizji, czasopismach oraz w kinie. Wzrost wydatków reklamowych był widoczny w internecie" - napisano w raporcie.

Agora obniżyła szacunki dla reklamy zewnętrznej do 11-14 proc. spadku wobec 7-10 proc. oraz kina do: od -1 proc. spadku do 2 proc. wzrostu z 0-3 proc. wzrostu zakładanego wcześniej.

Spółka zdecydowała się natomiast podwyższyć szacunki dla Internetu do 5-8 proc. wzrostu wobec 2-5 proc. wzrostu prognozowanego wcześniej.

Agora jednocześnie podtrzymała prognozę 5-8 proc. spadku dla całego rynku reklamy w 2013 r. Spadki w segmencie czasopism zgodnie z wcześniejszymi prognozami sięgną 13-16 proc., zaś spadki w radiu wyniosą 4-7 proc.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?