Dotąd Dwójka nadała cztery odcinki “Aidy”. Emitowany w niedziele o 21.05 serial oglądało średnio 1,4 mln widzów, co dało stacji 8,61 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 6,65 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Rok wcześniej TVP2 w paśmie nadawana “Aidy” cieszyła się zdecydowanie wyższą oglądalnością - miała 2,52 mln widzów przy udziale wynoszącym 15,78 proc. w 4+ i 17 proc. w 16-49. Kanał pokazywał wówczas filmy fabularne.
Z tak słabymi wynikami Dwójka nie ma szans w starciu z konkurencją i w obu analizowanych grupach zajmuje czwarte miejsce. Najwięcej widzów w czasie emisji serialu ma Polsat, nadający talent-show “Tylko muzyka”, który ma 24,30 proc. udziału. Na drugiej pozycji plasuje się TVN (“Prawo Agaty”; 18,67 proc.), trzecia jest Jedynka (gł. filmy fabularne; 13,64 proc.). W grupie komercyjnej liderem jest zaś Polsat przed TVN i TVP1.

Dane telemetryczne pokazują, że serial “Aida” przyciąga przed telewizory głównie kobiety, widzoów po czterdziestce, mieszkańców wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Tytułowa “Aida” (Sonia Bohosiewicz) to kobieta po wielu życiowych przejściach - rozwiedziona i ciężko pracująca, która wprowadza się do kamienicy, gdzie mieszka jej matka. W serialu grają też m.in. Maja Bohosiewicz, Katarzyna Kwiatkowska, Michał Zieliński i Iwona Bielska, a reżyserował Xawery Żuławski. Produkcja oparta jest na hiszpańskim formacie pod takim samym tytułem.











