WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Rusza internetowa akcja Alior Banku - 'W grupie taniej'

Gorący temat

Edyta Sadowska odchodzi z Grupy Onet-RASP, Marcin Biegluk szefem portfolio prasowego

27

Akcja dla Alior Bank "Zbuduj z nami nowy bank!"

2009-03-19 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Alior Bank jest pierwszym od 30 lat tak dużym przedsięwzięciem w europejskiej bankowości budowanym od podstaw. Celem akcji była budowa wizerunku banku przyjanego i otwartego na sugestie przyszłych klientów oraz ich rejestracja i pozyskanie - case study.

Kampania "Zbuduj z nami nowy bank" dla Alior Banku powstała przy współpracy agencji Artegence i Departamentu Mmarketingu i PR Alior Banku.

Kalendarium: Kampanie "Zbuduj z nami nowy bank" - trwała od połowy sierpnia do ostatniego tygodnia 2008 roku.

Autorzy kampanii "Zbuduj z nami nowy bank": team kreatywny agencji Artegence

Cele: postawione przed agencją były wyrażone zarówno jakościowo jak i ilościowo.

Oczekiwano, że akcja:
- zwróci uwagę potencjalnych klientów na nową instytucję finansową;
- zbuduje wizerunek banku przyjaznego klientom i przejrzystego i to jeszcze przed jego startem;
- zbierze sugestie i opinie internautów dotyczące oczekiwań względem oferty i sposobu obsługi w powstającym banku;
- umożliwi wielokrotny kontakt potencjalnych klientów z marką;
- cel ilościowy został sformułowany za pomocą liczby zaangażowanych w konkurs uczestników na poziomie 20 tys. użytkowników.

Założenia kampanii:
Alior Bank jest największym start-up'em w europejskiej bankowości od 30 lat. Przy planowaniu kampanii pre-launchowej punktem wyjścia były następujące założenia:

  • jeśli bank jest gotów ponieść pewien koszt pozyskania klienta, to może określoną kwotę zapłacić bezpośrednio klientowi;
  • ludzie lubią dostawać nagrody - stąd pomysł, aby uczestnikom akcji przyznawać nagrody pieniężne za udzielanie odpowiedzi na pytania banku;
  • klienci lubią personalizować swoje otoczenie, np. tapetę na pulpicie lub wygląd swojej komórki; prawdopodobnie będą się podobnie zachowywać również wobec swojego konta bankowego - stąd pomysł na umożliwienie im wyboru 6 ostatnich cyfr takiego konta.

Narzędzia wykorzystane w kampanii:
Z tych założeń wyłoniła się spójna koncepcja akcji. Na stronie internetowej konkursu, przygotowanej przez bank we współpracy z agencją Artegence, można było założyć wirtualne konto i podzielić się swoimi opiniami i oczekiwaniami wobec powstającego banku. Każdy zarejestrowany użytkownik otrzymywał regularnie pytania, a dodatkowo miał możliwość zgłoszenia dowolnych własnych sugestii. Klienci w istocie mieli także wpływ na numer swojego rachunku osobistego - sześć cyfr numeru ich wirtualnego konta konkursowego stawało się ostatnimi sześcioma cyframi numeru ich rachunku osobistego. Zastosowanie prostej obserwacji, że wszyscy lubimy dostawać nagrody, okazało się niezwykle trafne - warunkiem otrzymania nagród za udzielanie odpowiedzi na pytania było założenie konta osobistego w Alior Banku. Dodatkowo konkurs został wzbogacony o część rekomendacyjną - osoby, które zaprosiły swoich znajomych do udziału w konkursie, mogły wygrać setki atrakcyjnych nagród, m.in. samochód (VW Passat), nowoczesne laptopy i iPhone'y.

alior


Efekty:
Udało się zrealizować zarówno cele wizerunkowe jak i ilościowe kampanii.

1. W wyniku przemyślanej kreacji oraz działań marketingowych udało się w krótkim czasie zbudować świadomość nowej marki - w oparciu o działania wyłącznie w  Internecie, wsparte dobrze dobraną komunikacją PR-ową.

W optymalnej pod względem kosztów akcji, przeprowadzonej w internecie, udało się zmobilizować do budowania banku ponad 93 tys. internautów. Duża część tych osób stała się klientami Alior Banku.

Przede wszystkim przekroczono, i to znacznie, planowanych pierwotnie na 20 tys. liczbę rejestracji. W dużej mierze to zasługa części rekomendacyjnej. Obliczamy, że pochodzi z niej około 30% wszystkich rejestracji. Program zrealizował też jedną niezwykle istotną z punktu widzenia pozycjonowania banku misję - stworzenie wokół banku aktywnej społeczności. Dzięki niej możliwe było pozyskanie różnorodnych, wartościowych opinii od potencjalnych klientów, co pomogło bankowi kształtować ofertę z uwzględnieniem ich potrzeb i oczekiwań.

alior2

2. Uczestnicy konkursu "Zbuduj z nami nowy bank!" poważnie potraktowali swoje zadanie i ochoczo formułowali opinie o tym, jak powinien wyglądać nowoczesny i przyjazny klientowi bank.

  • Bardzo często powoływali się na rozwiązania konkurencji - idealny bank łączył dla nich kilka usług, oferowanych przez konkurencyjne instytucje finansowe. Potencjalni klienci wskazywali zwłaszcza na potrzebę istnienia dwóch dobrze działających kanałów komunikacji z bankiem: bezpośredniego w punktach obsługi oraz pośredniego przez telefon bądź internet. Zwykle jeden z tych kanałów traktowany był przez dotychczas funkcjonujące banki po macoszemu.

  • "Komunikacja to słowo klucz. Klienci chcą komunikacji z bankiem w każdy możliwy sposób: "mobile, internet, telefon, kontakt osobisty", wszystko "24h na dobę zawsze" i oczywiście "bezpieczeństwo przede wszystkim".

  • "Użytkownicy liczą na szybki i bezproblemowy dostęp do swoich kont, zwracają uwagę na ułatwienia dla osób starszych. Zaawansowani użytkownicy chcieliby mieć dostęp do jak największej ilości funkcji w internecie: "Najważniejsze aby przez internet można było zrobić praktycznie wszystko, otworzyć rachunek pomocniczy, lokacyjny, założyć lokatę i zerwać ją itp. Fajnie byłoby przez internet negocjować oprocentowanie lokaty. Chciałbym przez internet mieć podgląd całej swojej historii rachunku, kredytu itp. I żeby można było sprawdzić i wydrukować potwierdzenie przelewu, również tego starszego np. rok lub dwa lata wstecz."

  • "Wśród propozycji Klientów pojawiły się także konkretne oczekiwania wobec placówek bankowych. Dla wielu osób nie bez znaczenia jest "miły i przestronny wystrój", "miejsca siedzące" oraz "brak kolejek".

  • "Oprócz ogólnych uwag, dotyczących funkcjonowania banku, pojawiły się też konkretne uwagi na temat wysokości oprocentowania kont i lokat, opłat za korzystanie z usług i kredytów. Wśród często niemożliwych do spełnienia oczekiwań pojawiały się również realistyczne postulaty: "Co do sugestii.... bank powinien być przede wszystkim tani. Nie chodzi o to by nie pobierać prowizji i opłat w ogóle, ale o to by te opłaty, stopy kredytów, prowizje były uzależnione od np. stażu klienta i jego lojalności. Tak abym jako klient Waszego banku odczuwał, że jeśli będę brał kredyty u Was, zakładał lokaty u Was, to otrzymam najlepszą ofertę na rynku.... zwłaszcza wtedy kiedy jestem klientem rzetelnym."

Autor: Artegence

Wiecej informacji: Alior Bank, Artegence

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia